חיפוש
חיפוש

אילו אתרים נדרשים לכתוביות על פי החוק

בשנת 2017 אושרו שינויים בתקנות נגישות השירות בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות. לפי השינויים שאושרו, אתרי אינטרנט העומדים בתנאים מסוימים נדרשים לעמוד בסטנדרט נגישות, כאשר אחד התנאים המרכזיים הוא הוספת כתוביות לסרטונים. מאז שאושרו תקנות אלו אתרי אינטרנט רבים שינו את התנהלותם ומקפידים על נגישות לפי חוק, אך אתרים רבים עדיין לא מודעים לחובתם או שלא מקיימים את החוק.

 

הנגשת סרטונים – מה זה כולל?

 הנגשת סרטונים כוללת שתי חובות עיקריות:

  • הוספת כתוביות לסרטונים ותכני וידאו עבור אנשים עם מוגבלות בשמיעה.
  • תיאור חזותי וקולי עבור אנשים עם מוגבלות בראייה.
  • לפי הצעה התקבלה אך נוסחה הסופי טרם פורסם, לצד סרטון הנותן מידע אודות שירות מסוים ונדרש לראותו כדי לקבל את השירות כראוי יש לספק חלופה טקסטואלית.

במקרה של סרטון שהוא הקלטה של הרצאה, כנס או דיון אין חובה לספק כתוביות במידה וישנה חלופה לסרטון כגון תמלול או פרוטוקול טסקטואלי.

 

אלו אתרים חייבים להנגיש סרטונים?

המחוקק מכיר בכך שהוספת כתוביות לסרטונים היא עבודה שיש עלות לא מבוטלת בצידה, וגופים ועסקים רבים עלולים להתקשות ולא לעמוד בהוצאות הכרוכות בכך. מסיבה זו, התקנות קבעו כי הנגשת תכני וידאו חלות רק על אתרים העומדים בתנאים הבאים:

  • רשות ציבורית כפי שהיא מוגדרת בחוק השוויון: הכנסת, משרדי ממשלה, רשויות מקומיות, חברות ממשלתיות וכדומה.
  • עסק פרטי שמחזור הכספים שלו עומד על 5 מיליון ש"ח בממוצע בשלוש שנות המס האחרונות לפני מועד הבדיקה, לא כולל שנים בהן מחזור הכספים היה שווה לאפס.

יש לציין כי גם במידה ואינכם נכללים בקטגוריות שצוינו, אתם עלולים להיות חשופים לתביעות במידה והעלתם סרטון שלא עומד בתקנות הנגישות.

 

האם רשתות חברתיות ואתרים המתבססים על תוכן משתמשים חייבים בהנגשה?

אתרים כגון יוטיוב, וימאו, טיקטוק ורשתות חברתיות כגון פייסבוק, אינסטגרם וטוויטר מוגנים לפי החוק במקרים בהם גוף שלישי העלה דרכם סרטונים שלא עומדים בתקנות הנגישות. במקרה זה, מי שעלול להיות חשוף לתביעות הוא הגוף שהעלה את הסרטונים לפלטפורמה, בין אם מדובר ברשות ציבורית או בעסק פרטי.

 

הוספת כתוביות מומלצת גם אם אינכם חייבים לפי חוק

גם במידה ואתם לא חייבים להוסיף כתוביות לפי התקנות, אנחנו ממליצים מאוד לעשות זאת בכל מקרה. מלבד ההתחשבות באנשים עם מוגבלות, כתוביות חשובות מאוד לקידום מסיבות רבות:

  • כתוביות מאפשרות לצפות בסרטון עם אודיו כבוי.
  • כתוביות מאפשרות למנועי החיפוש לאתר אותם בקלות רבה יותר.
  • כתוביות גורמות לכך שהמסר יופנם בצורה טובה יותר.
  • כתוביות מעלות את נתוני הצפייה באופן חד משמעי.

 

ד"ר לוגי – שירותי הפקת כתוביות מקצועיים

ד"ר לוגי היא חברת תמלול, תרגום ועריכה ובין שירותיה מציעה הפקת כתוביות לסרטונים. החברה עובדת עם אנשי מקצוע המתמחים במגוון תחומי תמלול ותרגום ולא מסתפקת בשירות חובבני ולא מקצועי. ניתן להוסיף כתוביות בעברית ובאנגלית.

כתוביות

אולי יעניין אותך גם

עריכת דין
7 דברים שעושה עו"ד משפחה

בכל הנוגע לגירושין ולעניינים משפטיים הקשורים למשפחה, לעורך דין דיני משפחה תפקיד מכריע בהדרכת לקוחותיו בתהליך מורכב זה. עורכי דין אלו, הינם בעלי ידע נרחב

קרא עוד »
פולוסה