חיפוש
חיפוש

אילו הטבות משכנתא יש לפנסיונרים?

גם אם לקחתם משכנתא בגיל צעיר סביר כי תמשיכו לשלם אותה גם כאשר כבר תצאו לפנסיה ותפסיקו לעבוד.

לאור כך, ניתנות ומוצעות לכם הטבות משכנתא לפנסיונרים בלבד.

חשוב שתדעו מה הן האפשריות העומדות מולכם על מנת שתדעו לנצל אותן כמה שאפשר.

הגופים המלווים משכנתאות מציעים כל מיני אפיקים ומסלולי משכנתא בהתאם להון העצמי של הלווה, גובה ההלוואה ומאפיינים נוספים. כאשר הגופים מציעים מסלולי משכנתא הם מתאימים אותה, ובאם מדובר בפנסיונרים, מציעים להם פתרונות מיוחדים והטבות אשר מותאמות לכך שהם כבר חצו את גיל ההעסקה וקבלת המשכורת. כמובן שניתן גם לקחת משכנתא רגילה בדומה לאדם צעיר, מבלי להשתמש בהטבות, אך במקרים רבים הן כדאיות מאוד.

 

החזרי משכנתא

הטבה מיוחדת שניתנת מהמדינה לפנסיונרים אשר גילם עולה על 70 ועונים על כמה קריטריונים נוספים, היא השתתפות המדינה בהחזרי המשכנתא שעליהם עוד להשלים. כמובן שלא מדובר בהחזר של כל הסכום אלא זאת דורש השתתפות עצמית מינימלית מצד הלווה. מדובר בכמה מאות שקלים אשר ניתנים בכל חודש ללווה על מנת לסייע לו להתמודד עם התשלומים שעדיין חייב הוא לשלם לאור המשכנתא שלקח לפני כמה שנים.

 

משכנתא הפוכה

אפשרות מעניינת אשר ניתנת על ידי גופים מלווים היא משכנתא הפוכה. מדובר בהלוואה שניתנת על בסיס נכס שכבר קיים בבעלות הלווים הפנסיונרים, כלומר, הגוף המלווה משתמש בנכס שקיים כפיקדון להלוואה שניתנת לפנסיונרים, הם יכולים להשתמש בכספי ההלוואה לכל מטרה שירצו. הטבה זאת ניתנת רק לפנסיונרים אשר בבעלותם נכס והיא מקלה מאוד את תהליכי קבלת ההלוואה. החזרת הכסף לרוב מתבצעת על ידי מכירת הנכס ושימוש בכסף להחזרת ההלוואה.

 

מתייעצים עם יועץ משכנתאות

באם אתם פנסיונרים לקראת לקיחת הלוואה, לקיחת משכנתא, או עדיין בתהליכים של החזרת משכנתא ישנה, חשוב שתדעו לנצל את הזכויות שלכם ולא תשלמו סתם. באם אתם לא בטוחים כיצד לשפר את תנאי ההלוואה שלכם או מה הן האפשריות שעומדות מולכם, כדאי מאוד להתייעץ עם יועץ משכנתאות אשר מבין בתחום ויסייע לכם להבין מה כדאי לעשות ומה פחות. כמו כן, שיפרוש בפניכם את האפשרויות על מנת שתוכלו לעשות בחירה מושכלת.

הטבות משכנתא עבור פנסיונרים מאפשרות לאלו הזקוקים לכך לקבל סיוע בהחזרים החודשיים של המשכנתא מתוך הבנה כי קשה להם למלא את כל הסכום הנדרש מהם. כמו כן, פנסיונרים יכולים לבחור לקחת משכנתא הפוכה על מסך נכס שכבר קיים אצלם, שיעבודו אצל הבנק בתמורה להלוואה לכל צורך כדוגמת מימון תואר לנכדים, רכישת מכונית או כל דבר אחר שחפצים בו בגיל אליו הגיעו. בכל מקרה, מומלץ מאוד להתייעץ עם יועץ משכנתאות ולהבין מה כדאי לעשות ומה פחות, במיוחד כאשר מדובר בפנסיונרים.

 

מחשבון ובית

אולי יעניין אותך גם

למי מתאים איחוד הלוואות
טיפים פיננסים
למי מתאים איחוד הלוואות?

איחוד הלוואות הוא אסטרטגיה פיננסית שיכולה לעזור לאנשים לנהל את החוב שלהם בצורה יעילה יותר. על ידי שילוב של מספר הלוואות להלוואה אחת עם ריבית

קרא עוד »
גזירת אשראי
טיפים פיננסים
עורך דין למחיקת דירוג אשראי

אם אתם מחפשים אחר עורך דין למחיקת דירוג אשראי נמוך, אתם כנראה משתעשעים עם המחשבה של לקיחת הלוואה. וכשפלוני או פלונית מעוניינים ליטול הלוואה, הם

קרא עוד »
מטבעות
טיפים פיננסים
כיצד מחושבת ריבית ההלוואה?

ריבית על הלוואה אמורה לשקף את מידת הסיכון שאותו הגוף המלווה לוקח על עצמו. עם זאת, יש עוד פרמטרים שעשויים להשפיע על האטרקטיביות של הלוואה

קרא עוד »
פולוסה