חיפוש
חיפוש

אילו הם סוגי הפרקטים שיחזיקו לאורך שנים בבית

לכל אחד ואחת מאיתנו יש בראש תמונה מדויקת של בית החלומות.

אנו יודעים מה יהיה בכל חדר, מה יהיו צבעי הקירות, והיכן בדיוק יונח כל רהיט.

החלום יכול להיות מושפע מהבית שגדלנו בו, מטיולים בעולם, מבתים של חברים, או אפילו מסרטים ותוכניות טלוויזיה.

בשנים האחרונות ניתן דגש מיוחד על עניין הריצוף, ככזה שיכול לשדרג ולשנות את כל הבית.

חשבו על זה, הריצוף הוא הפריט העיצובי הגדול ביותר שמשתרע על כל שטח הבית.

 

רצפת פרקט

מסוף המאה ה- 16 התחילו להתקין רצפות פרקט, כאשר התקנת הפרקט הפכה לאמנות. מאז, רצפת פרקט נחשבת ליוקרתית במיוחד. בעבר הפרקט היה זמין רק לבעלי אמצעים, אך כיום יש שפע של סוגי פרקט שונים במחירים שונים. בשנות התשעים החלו לייצר פרקטים מחומרים עמידים וקלים לתחזוקה שהפכו את רצפות הפרקט לפופולריות מאוד.

 

סוגי הפרקט

פרקט עץ

זהו הפרקט המסורתי והבסיסי, וכמובן גם הנפוץ ביותר. הפרקט עשוי מעץ חתוך ומלוטש. פרקט עץ אינו דורש תחזוקה ייחודית, אך כדי לשמור עליו לאורך זמן עדיף לנקות אותו בחומרים ייעודיים לניקוי עץ. פרקט עץ מתוחזק יכול להישמר לשנים רבות במראה יוקרתי, ואם יש פגיעה כלשהי בפרקט ניתן להחליף רק את הלוח הפגוע. העץ מבודד חום וקור. פרקט עשוי עץ יהיה רגיש למים, ובמקרה של נזילה הוא יינזק מאוד.

 

פרקט פולימרי

פרקט פולימרי עמיד במים, וזהו היתרון המשמעותי ביותר שלו. הפרקט עשוי מפולימר בעל עמידות גבוהה וכך תוכלו ליהנות ממראה יוקרתי של פרקט ומראש שקט. ניתן להתקין פרקט פולימרי גם בחללים כמו אמבטיות או מטבח בלי חשש מנזקי רטיבות. פרקט פולימרי 'מתנהג' כמו רצפה רגילה ואפשר לשטוף אותו במים וחומר ניקוי מתאים. הפרקט הפולימרי עמיד למים באופן מלא, מחזיק מעמד זמן רב, שקט לדריכה, ונראה ומרגיש כמו פרקט אמיתי.

 

פרקט למינציה

פרקט הלמינציה עשוי מHDF, חומר המורכב מנסורת ודבק בכבישה חמה. השכבה העליונה של החומר היא סינטטית ועליה דוגמת העץ בצבע המבוקש, יש אינספור דגמים של פרקט למינציה. הפרקט מצופה בחומר המעניק לו חוזק והגנה, עוביו הוא בין 7 ל12 מילימטרים. הפרקט כמעט ואינו דורש תחזוקה, כל מה שצריך לעשות הוא טאטוא וניגוב בסמרטוט לח. פרקט למינציה הוא זול באופן יחסי והתקנתו פשוטה ומהירה.

 

לסיכום

אם תמיד חלמתם על רצפת פרקט, אך נרתעתם מהגשמת החלום בגלל החשש מרצפה הדורשת תחזוקה מורכבת או ממחיר גבוה, כדאי שתכירו את האופציות השונות. רצפת החלומות שלכם לא חייבת לעלות הון עתק, ולא תצטרכו להיכנס ללחץ בכל פעם שתישפך לכם כוס מים על הרצפה. אחת החברות המובילות בשוק הפרקטים בישראל היא חברת אלפא פרקטים, החברה מציעה התקנה מקצועית ומותאמת של כל סוגי הפרקטים.

ריצוף מעץ

 

אולי יעניין אותך גם

איך מנקים מיקרוגל
לבית ולגינה
איך מנקים מיקרוגל

ניקוי המיקרוגל הוא משימה פשוטה וקלה שניתן לבצע בכמה דקות. ניקוי קבוע ימנע הצטברות של לכלוך, שומן וריחות לא נעימים, וישמור על המיקרוגל תקין לאורך

קרא עוד »
עיצוב הבית
לבית ולגינה
5 מוצרים לעיצוב חלל הבית

אתם לא צריכים להיות מומחים בעיצוב פנים, כדי לעצב את הבית שלכם באופן מושלם. כל שעליכם לעשות זה להכיר במוצרי עיצוב בסיסיים שיהפכו את החלל

קרא עוד »
פולוסה