חיפוש
חיפוש

אילו נזקים נגרמים מחולדות?

אל תתבלבלו, מכרסמים כמו אוגרים או שרקנים יכולים להיות חיות מחמד מתוקות להפליא, אבל קרובי משפחתם ה"פראיים" יותר, כמו חולדות ועכברים, הם מזיקים מסוכנים שיכולים לגרום לנזק רב אם לא נזהרים. אנשים רבים (גם באזורי כפר וגם בעיר) לא מודעים לשלל הנזקים שמזיקים אלו יכולים לגרום, אז נציג כמה מהם כאן, כדי לעזור לכם לשמור על הבית.

 

כרסום חוטי חשמל ותשתית

מכרסמים נקראים כך כי הם כמובן, מכרסמים! אחת הדרכים הנפוצות לזיהוי מכרסם נסתר בבית היא מציאת כרסום של חוטי חשמל, תשתיות טלוויזיה או אינטרנט. אם נתקלתם בכבל קרוע ואתם לא בטוחים למה, שווה לפנות למומחים בנושא כדוגמת פרפקט הדברות הדברת מכרסמים. אם יש לכם מזל, יסתבר שזו שחיקה רגילה, אבל אם מדובר במכרסם סמוי, אתם עלולים למצוא את עצמכם עם בעיות גדולות בהרבה מסתם חוט קרוע.

 

מחלות ותמותה

מכרסמים הם גורם משמעותי ללא מעט מחלות ובעיות בריאותיות אחרות. הם משאירים גללים והפרשות שעלולים לשאת איתם בקטריות, חיידקים וטפילים. כמו כן מכרסמים לרוב מסתובבים באיזורים לא היגייניים כמו ביוב ותשתיות אחרות, והימצאותם בביתנו עלולה לגרום לבעיות בריאותיות בבני אדם. דבר זה מסוכן במיוחד אם יש ילדים קטנים בבית, מאחר ומערכת החיסון שלהם רגישה בהרבה לתחלואות.

 

חורים ומחילות במקומות לא רצויים

הספה בבית נועדה בשבילנו לשבת ולהירגע, ולא בשביל להיות הצימר הפרטי של משפחת עכברים. מכרסמים שכבר מתחילים לתפוס ׳׳בית קבע׳׳ אצלכם, יחפרו מחילות ויקימו לעצמם מאורות נוחות. בעיניה של חולדה אין דבר נפלא יותר מלעשות חורים ברהיטים ולהשתכן באחורי הארון שלנו, בתוך ספה או בריהוט אחר.

 

נבלות לא רצויות ומפגעי ריח

מכיוון שמכרסמים מומחים במציאת מחבוא במקומות לא נגישים, לעיתים הם גם מסיימים את חייהם שם. גווייה של חולדה או עכבר במערכת האוורור בבית, או בתוך מחילה באחד מקירות הגבס עלולה להיות דבר מצחין בבית, שלא לדבר על המחלות והבקטריות שהיא מביאה איתה. אנשים שמנסים להדביר עצמאית מזיקים בבית לעיתים ישתמשו ברעל, ויגרמו לבעיה זאת בעצמם. מדביר מקצועי לעומת זאת, ידע ללכוד את המזיקים ולהיפטר מהם מבלי להסתכן בגוויות סמויות.

 

פגיעה במזון והרס כללי במטבח

הסיבה שחולדות ועכברים מבלים אצלנו נובעת מכך שרוב המטבחים מספקים עבורם מזון טעים זמין. עדויות להימצאותם של מזיקים בבית יכולות להיות חורים בקופסאות קורנפלקס, נגיסות וכרסום בשקיות מזון, ומציאת מדפים מבולגנים שחולדה חכמה חיפשה בהם משהו לנשנש. חשוב לציין כמובן, שכל מזון שבא במגע עם מכרסמים איננו בטוח לאכילה עקב המחלות והזיהום האפשרי.

 

לסיכום

החל ממחלות, הרס של מזון ועד לנזקים של ממש לתשתית, ריהוט ומחילות סמויות, מכרסמים לא רצויים כמו עכברים וחולדות יכולים להוות בעיה קשה בביתנו. חשוב לזכור לשמור על ערנות ולא להיות שאננים במקרה של גילוי מכרסם בבית. הנזק והבעיות שעכברים וחולדות מביאים איתם זה ממש לא משהו שתרצו לחוות.

נזקים שנגרמו על ידי חולדות

אולי יעניין אותך גם

הדברה
הדברה
אילו נזקים נגרמים מחולדות?

נהוג לחשוב שחולדות גורמות לתחושת אי נוחות בלבד, בגלל המראה המבעית שלהן. מקרי נשיכה שאירעו לאחרונה גרמו לנו להבין שהן עשויות לגרום לנזקים חמורים. יצאנו

קרא עוד »
הדברה
הדברה
אילו סוגי הדברות קיימים?

ריסוס ובקרה הם שיטות חיוניות בחקלאות, גננות וייעור. הם כרוכים בשימוש בשיטות שונות לניהול מזיקים, מחלות ועשבים השוטים שיכולים להפחית באופן משמעותי את תפוקת היבול

קרא עוד »
נעלה על ענף
הדברה
3 שיטות להדברת נמלת האש

נמלת האש היא אחד המזיקים הפחות נעימים שמוכרים לנו וקשה מאד להדביר אותה לאורך זמן. היא שונה מהנמלים הרגילות והמוכרות והיא לא מושפעת מחומרי ההדברה

קרא עוד »
פיזור עשן
הדברה
צעדים חשובים בהדברה לטרמיטים

טרמיטים נחשבים לסוג המכרסם המזיק ביותר אשר משאיר נזק חמור מאוד ברהיטים ומבנים ויוצרים נזקים גדולים שדורשים המון זמן וכסף לתקן. לכן, ברגע שמבחינים בהופעתם

קרא עוד »
פולוסה