חיפוש
חיפוש

אילו סוגי מצברים קיימים לרכב?

מצבר הוא רכיב בלתי נפרד מכלי הרכב, המספק את הכוח החשמלי הדרוש להתנעת המנוע ולהפעלת מערכות חשמל שונות ברכב. עם זאת, כאשר עוסקים במצברים לרכב חשוב להבין שלא קיים סוג אחד אשר מתאים לכל הרכבים ולכל הצרכים. בפועל, ישנם מספר סוגים של מצברים לרכב, כל אחד מהם מיועד לעמוד בדרישות ספציפיות ולהתאים לתנאי נהיגה שונים. במאמר זה נבחן את הסוגים השונים של מצברים לרכב הקיימים בשוק.

 

מצברי עופרת

מצברי עופרת הם הסוג הנפוץ והמסורתי ביותר של מצבר לרכב. הם מורכבים מעופרת דו חמצנית ועופרת ספוג טבולה בתמיסת חומצה גופרתית. המצברים הללו אמינים וחסכוניים, מה שהופך אותם לפופולריים עבור מגוון רחב של כלי רכב. יחד עם זאת, כמו כל מצבר גם המצברים הללו מסיימים את חייהם בסופו של דבר, במקרים כאלו כדאי להיעזר בשירות של מצבר לרכב בתל אביב עד הבית או לכל מקום אחר. באשר לסוגים של מצברי עופרת, הם מגיעים בשני תתי סוגים עיקריים – רטובים ויבשים:

סוללות עופרת

  • מצברים רטובים

המצברים הרטובים מכילים אלקטרוליט נוזלי ודורשים תחזוקה תקופתית כדי לבדוק ולחדש את מפלס המים.

 

  • מצברים יבשים

מצברים יבשים לרכב הם מצברים שלא דורשים תחזוקה שוטפת, מכיוון שהם אטומים ומכיוון שהם לא דורשים חידוש של מלאי המים. בשנים האחרונות, השימוש במצברים יבשים הפך לשכיח יותר בשל הנוחות והצורך הפחות בתחזוקה.

 

מצברי AGM

מצברי AGM עושים שימוש ברכיבים שמפרידים בין התאים כך שלא מצטבר נוזל בתוכם, מה שהופך אותם לעמידים בפני הצפות ונזקים שונים. כמו כן, מצברים אלו ידועים ביכולות הביצועים הגבוהות שלהם, טעינה מהירה יותר ותוחלת חיים ארוכה יותר בהשוואה למצברי עופרת מסורתיים. מצברי AGM נמצאים בשימוש נפוץ בכלי רכב עם מערכות חשמל מתקדמות וברכבי יוקרה.

 

מצברי ג'ל

מצברי ג'ל משתמשים באלקטרוליט דמוי ג'ל, המשפר את הבטיחות ומונע דליפת חומצה. הם ידועים בעמידות שלהם לזעזועים שונים, ובכך שהם אינם זקוקים לתחזוקה שוטפת.

 

מצברי ליתיום

מצברי ליתיום צברו פופולריות בשנים האחרונות בשל צפיפות האנרגיה הגבוהה שלהם, עיצוב קל משקל ותוחלת החיים הארוכה שלהם. למרות שאינם נפוצים בכלי רכב מסורתיים המבוססים על דלק, מצברי ליתיום נמצאים בשימוש נרחב בכלי רכב חשמליים ובמכוניות היברידיות. בהתאם, הם מספקים חלופה יעילה וידידותית יותר לסביבה ביחס למצברי עופרת סטנדרטיים.

 

מצברים לרכב – סוגים שונים לכל צורך

בחירת הסוג הנכון של מצבר לרכב תלויה בגורמים שונים, לרבות יצרן ודגם הרכב, תנאי הנהיגה ודרישות החשמל. מצברי עופרת נותרו בחירה אמינה וחסכונית עבור נהגים רבים, בעוד שמצברי AGM וג'ל מציעים תכונות מתקדמות עבור יישומים ספציפיים.

מצברי ליתיום מייצגים את חוד החנית של טכנולוגיית מצברי הרכב, ומספקים הצצה לעתיד של כלי הרכב. הבנת הסוגים השונים של מצברים לרכב עשויה לסייע לנהגים לעשות בחירות מושכלות על סמך הצרכים וההעדפות הספציפיות שלהם. אז כעת כשאתם מכירים את סוגי המצברים העיקריים, תוכלו לבחור במצבר הטוב ביותר עבור הרכב שלכם.

סוללות

אולי יעניין אותך גם

סיבות לרכוש טסלה!
רכב
סיבות לרכוש טסלה!

חברת טסלה פרצה אל עולם הרכב לפני מספר שנים ומאז היא לא מפסיקה להוביל אותו ואת השינויים המהותיים ביותר בעולם הרכב. רכבי טסלה מעניקים למי

קרא עוד »
פולוסה