חיפוש
חיפוש

אילו סוגי תוכים מסוגלים ללמוד לדבר?

כולנו גדלנו כילדים עם המחשבה שתוכים יכולים לדבר. התוכי מופיע כמובן על הכתף של שודד ים אכזרי ומצולק עם יד מלאכותית שבקצה שלה יש קרס, ורטייה על העין. איכשהו בכל פעם, רגע לפני האסון, התוכי פולט כמה מילים ומציל את המצב.

אז אין ספק שתוכים הם יצורים חכמים בצורה בלתי רגילה, והם אפילו יכולים לדבר, אבל חשוב להבין במה בדיוק מדובר. קודם כל, צריך לזכור שלא כל התוכים מדברים, אלא רק חלק ממיני התוכים. בנוסף, צריך להבין שלדבר זו מילה גדולה. תוכים לא יכולים לנהל איתכם שיחה אמיתית, או להבין את המשמעות של המילים שהם אומרים.

 

איזה סוגי תוכים יכולים לדבר?

באופן כללי יש 5 מינים של תוכים מוכרים ונפוצים שיכולים לדבר. מיני התוכים הללו הם: תוכי קוקטייל, אפרור אפריקני, תוכי נזירים, תוכי ארה, ודרדרת קרמר. חשוב גם להבין שכמו שהסברנו, התוכים לא ממש מדברים. יש להם יכולת ווקאלית מסוימת להפיק צליל שנשמע כמו דיבור.

כמובן שהם לא מבינים את המשמעות של המילים שהם אומרים, והם יחזרו על מילים שהם שמעו הרבה מאוד פעמים. עוד מידע על תוכים בפרט, ועל גידול חיות מחמד בכלל, תוכלו למצוא כאן בקישור הזה לחצו כאן.

איזה סוגי תוכים יכולים לדבר

למה שהתוכי יתחיל לדבר?

אם שאלתם את עצמכם למה שתוכי יתחיל לדבר, אז יש לנו 2 תשובות בשבילכם. הסיבה הראשונה היא שעבור התוכי מדובר על סוג של אימון. כאשר התוכי מדבר הוא מחדד את מיתרי הקול שלו. סיבה נוספת שבגללה תוכי יכול לדבר, והיא קשורה אלינו, בני האדם, היא מה שהוא מרוויח מזה.

ברגע שתוכי מבין שכאשר הוא מדבר הוא מקבל פרס שווה ונחמד, מן הסתם הוא ידבר בכל הזדמנות שתהיה לו. לכן, אם אתם רוצים שהתוכי שלכם ידבר, חשוב לפנק אותו באיזה משהו טעים אחרי כל פעם שהוא מדבר.

למה שהתוכי יתחיל לדבר

איך ללמד את התוכי שלי לדבר?

כדי שהתוכי שלכם יתחיל לדבר חשוב מאוד ללמד אותו לדבר, הוא לא יתחיל לדבר כך סתם מעצמו. את תהליך האימון ניתן לחלק בגדול לשני שלבים:

 

  1. השלב הראשון – בניית אמון. תוכים, קצת כמו בני אדם, לא ידברו במקום שבו הם לא מרגישים בנוח. לכן חשוב לבנות מערכת יחסים של אמון עם התוכי שלכם ולגרום לו להרגיש בנוח אצלכם בבית.
  2. השלב השני – אימון. כדי שתוכי ילמד להגיד מילה מסוימת הוא חייב לשמוע אותה שוב ושוב לאורך זמן. אתם צריכים להשקיע בזה ולשבת איתו יום אחרי יום במשך תקופה, ולהשמיע לו שוב ושוב את המילה הרצויה. בלי זה הוא לא ילמד לדבר.

 

סיכום

אין ספק שהתוכים הם יצורים חכמים מאוד, אבל לא כל התוכים מסוגלים לדבר. אם אתם רוצים שהתוכי שלכם ידבר, צריך להשקיע באימון שלו.

אילו סוגי תוכים מסוגלים ללמוד לדבר

אולי יעניין אותך גם

פולוסה