חיפוש
חיפוש

איפה ניתן למצוא פירושים לפרשת השבוע?

בכל בית כנסת בישראל ובעולם, כבר אלפי שנים, קוראים בכל שבת חלק מסוים מאחד מספרי התורה – קטע זה נקרא פרשת השבוע. בכל שבת מתקדמים בקריאה וכך יוצא שבכל שנה מסיימים לקרוא את כל ספרי התורה בקריאות בבית הכנסת. פרשת השבוע היא גם הנושא של רוב הדרשות בבתי הכנסת השונים.

 

פרשת השבוע, לוח השנה היהודי

קריאת פרשת השבוע מתחילה בשמיני עצרת או בשמו השני חג שמחת תורה. חג זה נחגג בסיומו של חול המועד של חג סוכות. בחג זה לומדים תורה במשך כל הלילה ובבוקר מסיימים לקרוא את הפרשה האחרונה של ספר דברים, ומתחילים בפרשה הראשונה "בראשית".

בכל אחת מהשבתות שיבואו במהלך השנה, יקראו את הפרשה הבאה בספר הרלוונטי, וכך במשך שנה שלמה תוקרא התורה כולה בקול רם בבתי הכנסת.

פרשת השבוע

הפרשנים הנפוצים והמוכרים ביותר לפרשת השבוע

אנשים רבים ששומעים את פרשת השבוע בבית הכנסת, מעוניינים להכיר את הפרשה בצורה טובה יותר וללמוד אותה לעומק רב יותר. לשם כך ניתן לקרוא את הפרשנים השונים שפירשו את המקרא. הפרשן המוכר ואולי גדול הפרשנים של התורה, הוא רש"י, רבי שלמה יצחק שהיה פרשן ורב מוכר בצרפת של המאה ה-11.

בין הביאורים שלו ניתן למצוא ביאורים על כל פרשות התורה, על ספרי הנביאים והכתובים, וכן פרשנות על רוב המסכתות בגמרא. פרשן נפוץ נוסף הוא האבן עזרא, רבי אברהם בן מאיר, גם הוא בן תקופתו של רש"י אבל נולד וכתב בספרד. הפירושים המלאים של שני פרשנים אלה נמצאים באתרים שונים ברשת האינטרנט, וניתן להגיע אליהם באמצעות חיפוש פשוט בגוגל.

 

פרשן שכדאי להכיר ולא כולם מכירים

אחד מהפרשנים המקורים והיצירתיים של פרשות השבוע השונות הוא הפרשן הידוע בשם ספורנו. עובדיה ספורנו היה פרשן איטלקי שנולד וחי במאה ה-15 בעיר צ'זנה.

ספורנו היה יוצר פורה והוא כתב פרשנות על ספרי רבים, כולל ספר תהילים וספרי נביאים וכתובים שונים. הפרשנות שלו על פרשת השבוע מאופיינת בחשיבה רציונלית ובניסיון להשתמש בפרדיגמות מדעיות בעת הפירוש של ספרי התורה.

פרשת השבוע

איפה אפשר למצוא פרשנות לפרשת השבוע?

כפי שכבר כתבנו בפסקאות הקודמות, ניתן להגיע אל הפרשנות המלא של הפרשנים שעליהם דיברנו ולפרשנים אחרים ומעניינים לפרשת השבוע, באמצעות חיפוש פשוט במנוע חיפוש זה או אחר. בנוסף לכך ישנם ספרי פרשנות ייעודיים, שבתוכם יש הן את פרשת השבוע והן את הפירוש על כל פסוק של הפרשה.

 

פרשנות לפרשת השבוע הסבר

פרשת השבוע היא החלק מהתורה שנקרא בכל שבוע בבתי כנסת בארץ ובכל העולם. יהודים רבים ששומעים את פרשת השבוע בבית הכנסת, רוצים להבין אותה לעומק ולהכיר אותה בצורה טובה יותר. בכדי לעשות זאת אפשר לעיין בפרשנות של פרשני תורה ומקרא שונים.

פרשת השבוע

אולי יעניין אותך גם

עֵסֶק
כללי
יש לך עסק? כך תייעל אותו

מאחורי כל עסק מצליח עומד מנהל שבוחן בתדירות גבוהה את דרכי ההתייעלות האפשריות שיובילו לשיפור ההתנהלות היום יומית. מדריך זה עולה לרשת, כדי לסייע בהליך

קרא עוד »
פולוסה