חיפוש
חיפוש

כמה דברים שצריך לעשות על מנת להשיג אישור כיבוי אש לעסק

חוק רישוי עסקים, שנחקק בשנת 1968, קובע כי ישנם בתי עסק הזקוקים לרישיון עסק על מנת לפעול.

כחלק מהבירוקרטיה להוצאת הרישיון, כל בית עסק עובר בדיקה של גופים שונים בהתאם לסוג העסק ומקבל אישור מכל אחד מהם.

לעיתים, יש צורך בקבלת אישור כיבוי אש לעסק.

מה יש לעשות על מנת לקבל אישור זה?

 

אישור כיבוי אש

אישור כבאות הכרחי במידה והינכם מעוניינים לקבל רישיון עסק חדש או לחדש את הקיים. בשנים האחרונות ישנם ניסיונות להקל בתהליך הבירוקרטי והקשה בדרך לאישור הכיבוי אש, ולכן כיום קיימת האפשרות לבתי עסק העומדים בקריטריונים מסוימים, להגיש תצהיר חתום ולקבל את החותמת משירותי הכבאות וההצלה ללא חובת הוכחה או ביקורת בבית העסק. אולם לא רבים העסקים שעומדים בקריטריונים אלו, ולכן ככל הנראה שכבעל עסק יהיה עליך לעבור בדרך הארוכה אותה נפרט כעת.

 

שלב מקדים – הכנות

השלב הראשון בדרך לאישור כיבוי אש, הוא לוודא כי העסק שלכם עומד בכל הדרישות המפורטות בחוק. רשות הכבאות וההצלה מפרטת בדיוק איזה ציוד כיבוי אש צריך העסק שלכם, והיכן. רצוי להיערך לשלב זה כמו שצריך, ולהיעזר בבעלי מקצוע מוסמכים שיסייעו לכם להכין את העסק שלכם לשלבים הבאים.

 

הגשת בקשה לרישיון עסק

רק לאחר שהעסק שלכם מוכן, הגישו את בקשתכם לקבלת רישיון עסק או בקשו לחדש אותו. את הבקשה מגישים ברשות המקומית, והיא כוללת צירוף מסמכים שונים, ובניהם גם את המסמכים הדרושים לכבאות והצלה. בין היתר, תצטרכו להגיש תוכניות מבנה ולפרט מהו היעוד של העסק שלכם וכיצד הוא ערוך למצבי חירום.

 

בדיקת מפקח בטיחות

הרשות המקומית אליה הגשתם את הבקשה לרישיון עסק מעבירה את הבקשה שלכם אל מפקח בטיחות אש בתחנת הכיבוי, על מנת שיבצע ביקורת בעסק שלכם ויבחן אם עמדתם בכל סידורי הבטיחות כנדרש. על הביקורת תשלמו אגרה, בהתאם לגודל המבנה של העסק. במידה והמפקח יתרשם כי עמדתם בכל הדרישות, תקבלו את אישור הכבאות ותתקדמו צעד אחד נוסף אל עבר רישיון העסק שלכם. אם לא עמדתם בכל הדרישות, יכול המפקח להחליט על ביקורת חוזרת – או לסרב מול הרשות המקומית לרצונכם לקבל רישיון עסק. באפשרותכם להיעזר בחברות שונות שיכינו את בית העסק שלכם לביקורת, וכך להגדיל את הסיכויים שלכם לקבל אישור.

 

ללא אישור כיבוי אש – לא תוכלו לפעול

כחלק מהבירוקרטיה לקבלת רישיון עסק, על בעל העסק להגיש בקשה ברשות המקומית. הבקשה מועברת בין הגורמים הנחוצים, ובין היתר בין רשות הכבאות וההצלה. בעל העסק חייב לדאוג כי הוא עומד בתקנות ובדרישות של הכבאות וההצלה הן מבחינת הציוד כיבוי אש והתקנתו והן מבחינת החשמל ופתחי יציאות החירום. לאחר הגשת הבקשה עובר העסק ביקורת על ידי מפקח בטיחות אש, המחליט אם לתת אישור כיבוי אש לעסק שלכם.

 

 

אולי יעניין אותך גם

פולוסה