חיפוש
חיפוש

5 אמצעי בטיחות לעבודה בגובה

בענף הבנייה חלק עיקרי זהו הדגש על התנהלות בטוחה ותקינה, בין אם זה הדרכות, הסברים, הכשרות וכמובן אמצעי בטיחות רבים שניתן להיעזר בהם. יש ציוד רב בימינו שניתן להשתמש בו בעת הביצוע של עבודות בגובה, על מנת לשמור על בטחון העובדים ובטיחות בכלל מכל היבט. אז לפניכם כמה אמצעי בטיחות לעבודה בגובה שאתם חייבים להכיר, שבעת הצורך יוכלו להקל רבות על התנהלות נוחה ובטוחה בעבודה ואפילו להציל חיים במקרים רבים.

 

עבודה לגובה

ההגדרה לעבודה בגובה מוגדרת בדרך כלל כשמדובר בעבודה שהיא מעל לשני מטרים, ומעורב בה סיכון לנפילה או פגיעה. כמו לדוגמא כאשר עובדים במרפסות, עבודות בנייה ותיקונים, איטום גגות וכדומה. במצבים אלו שיש עבודה לגובה, חשוב להשתמש באמצעי בטיחות ולנהוג בזהירות רבה, כמו שהשימוש במוצרים כמו במות הרמה, עוזר להגיע לאזור בגובה בצורה יציבה ככל האפשר ולהפחית את הסיכוי לנפילה או פגיעה כלשהי.

 

הדרכות לקראת העבודה

בתחום בו אנשים עובדים בגובה, ידוע היטב לעובדים שמדובר במצב המביא איתו סכנות רבות, ולכן העובדים עוברים הכשרות רבות בנוגע להתנהלות תקינה ובטוחה ומניעת פציעות ותאונות עבודה. ההכשרות וההדרכות האלו הן לא רק עניין של החלטה, מדובר בחוק במדינה המחייב עובדים בגובה לעבור לפני כן הדרכות בטיחות למען הבנה מעמיקה שלהם בנושא לקראת הסכנה שתגיע עם העבודה.

 

מערכות בטיחות

מלבד ההדרכות שנותנות לעובדים כלים להתנהל נכון בעת העבודה בגובה, יש גם המון סוגי מערכות בטיחות לעבודה בגבוה שמספקות הגנה וסיוע רב. יש רתמות, כובעי מגן, חבלי תמיכה, נקודות לעיגון, וגם כמובן מערכות לבלימת נפילות, ריסון נפילות ועוד. קיימת סכנה שלא ניתן להתעלם ממנה בסוג העבודות האלו, לכן כחלק מההדרכה והעבודה בגובה נכנסות לפעולה המערכות הללו וההבנה אין להשתמש בהן באופן תקין.

 

רתמות למניעת נפילה

אביזר זה מגן על העובדים במידה ותקרה נפילה מהגובה, הרתמות מגיעות עם אבזמי שחרור ומאפשרות התנהלות מהירה בעת הצורך.

 

מתקני חילוץ

מתקן זה מאפשר לאנשים להימלט במהירות במצב חירום ללא מאמץ, מאפשר גישה מהירה ונוחה למהווה פתרון למקומות שיש הרבה אנשים נוכחים בבניין.

 

חבלי תמיכה

חבלים אלו מגיעים בצורות שונות על מנת לספק תמיכה ולהגן על העובדים בזמן העבודה בגובה, החבלים שומרים של העובד שלא ייפול במהלך העבודה.

 

ציוד עוגן

יש הרבה צורות בהם משתמשים בעוגנים לבטיחות בעת פעילות בגובה, ישנן רצועות עיגון, עוגן נייד עבור קורות ועוד.

 

לסיכום

לא חסר דברים רבים שמהווים אמצעי בטיחות בעת עבודה בגובה, למזלנו יש היום המון סוגים שונים של אביזרים וציוד נלווה, מערכות מתקדמות וכדומה, אשר הכל הותאם במיוחד למען אנשים אשר מסכנים את חייהם ובריאותם בעת עבודות כאלו, הבטיחות היא חלק בסיסי בעבודה הזאת, ולכן חשוב להכיר את כל האמצעים הניתנים לשימוש ולעמוד בקצב על כל מוצר חדש ואיכותי שנכנס לשוק ויוכל לעזור לשמור על בטיחותם של אנשים רבים.

מנקה

 

אולי יעניין אותך גם

פולוסה