חיפוש
חיפוש

את מי תובעים לאחר תאונת עבודה

עברתם תאונת עבודה לאחרונה ואתם יודעים שיש לכם את הזכות לתבוע ולקבל פיצויים, אבל אתם לא יודעים את מי? אתם לא לבד. לאחרונה אנחנו עדים ללא מעט מקרים של עובדים שאינם יודעים מה עליהם לעשות לאחר התאונה. כדי שאתם תוכלו לדעת כיצד להתנהל ואת מי לתבוע, ריכזנו עבורכם את כל המידע החשוב במדריך הנוכחי.

 

רגע, מה נחשב בכלל לתאונת עבודה?

לפני שנסביר לכם את מי אתם צריכים לתבוע, נציין מהי תאונת עבודה. על פי החוק, תאונה שנגרמה תוך כדי העבודה עצמה או בעקבות העבודה תיחשב כתאונת עבודה. כך שאם למשל אתם עובדים במשרד והחלקתם במקום בעקבות רצפה שהייתה רטובה, קיבלתם מכה ממשהו שנפל עליכם או שאפילו נפגעתם ברכבכם בדרך לעבודה, אלו מצבים שייחשבו כתאונת עבודה.

 

מה צריך לעשות לאחר התאונה?

רגע לפני שתבדקו את מי אתם צריכים לתבוע, כדאי שתדעו שמיד לאחר שהתאונה קרתה, עליכם לשים לב שאתם מבצעים את 2 השלבים הבאים:

 

קבלת טיפול רפואי

אתם צריכים קודם כל לגשת לבית חולים קרוב או לקופת חולים שנמצאת בקרבת מקום כדי שתוכלו לקבל טיפול רפואי הולם. גם אם נדמה לכם שהכול בסדר ושאתם חשים בטוב.

 

קבלת עותק של המסמך הרפואי

חשוב מאוד שתבקשו לקבל עותק של המסמך הרפואי שיציין מהו הטיפול שקיבלתם. הליך זה ישמש אתכם להמשך הדרך, כאשר תצטרכו לתבוע. ראוי לציין כי בלא מעט מהמקרים, הגופים אותם תתבעו ינסו להכחיש או לנער מעצמם את האחריות. המסמך הרפואי יתאר באופן מדויק את הפגיעה ואת האופן שבו התאונה אירעה, כך שהדבר יכול לעזור לכם בהוכחת התאונה.

 

יצירת קשר עם עורך דין

כפי שצוין לעיל, הגורמים המוסמכים אותם תתבעו עשויים לנסות להתנער מאחריות, לכן, אתם צריכים ליצור קשר בהקדם עם עורך דין תאונות עבודה שילווה אתכם ויאפשר לכם לקבל את המגיע לכם.

 

אז את מי תובעים?

עכשיו, כשידועים לכם כל הפרטים המקדימים והחשובים בנושא, ניתן להתמקד בגורם העיקרי שאותו אתם צריכים לתבוע – המוסד לביטוח לאומי. התביעה מול המוסד מתחלקת ל- 2 חלקים:

  1. תביעה לקבלת דמי פגיעה\תשלום עבור אי כושר עבודה בהתאם לאישורים שיש לכם מהביקור במכון הרפואי
  2. תביעה לצורך קביעה של דרגת נכות מעבודה שכוללת גם מענק נכות או קצבת נכות שתתאים למצבכם הנוכחי

 

פרטים שחשוב שתדעו אודות התביעה

כשאתם מגישים את התביעות הללו, אתם צריכים לשים לב לפרטים הבאים:

  1. התביעות מוגשות באמצעות טפסים ייעודיים ששייכים למוסד לביטוח הלאומי
  2. אתם מגישים את הטפסים למוסד לביטוח הלאומי שאליו אתם משויכים (באזור מגוריכם)

 

לסיכום

יש לפנות אל המוסד לביטוח לאומי לאחר תאונת עבודה. המוסד מפצה בעיקר עבור הפסד ההשתכרות. כדי לבדוק אם אתם זכאים להחזרים נוספים, עליכם להתייעץ עם עו"ד.

חוֹק

אולי יעניין אותך גם

עריכת דין
7 דברים שעושה עו"ד משפחה

בכל הנוגע לגירושין ולעניינים משפטיים הקשורים למשפחה, לעורך דין דיני משפחה תפקיד מכריע בהדרכת לקוחותיו בתהליך מורכב זה. עורכי דין אלו, הינם בעלי ידע נרחב

קרא עוד »
פולוסה