חיפוש
חיפוש

באילו מקומות בראש נהוג להשתיל שיער ולמה זה קורה

כבני אדם אינדיבידואלים, כל אחד מאיתנו שונה. לכל אדם הנתונים הטבעיים שלו, כמו טביעת אצבע ייחודית, צבע העיניים או צורת האף. בדומה לנתונים אלו, המתבססים על גנטיקה וDNA, כך גם קו השיער שלנו, הצפיפות וה-DHT – הDNA הגורם להתקרחות. בתחום השתלת השיער נהוג לקחת זקיקי שיער מאזור בעל שיער "חזק" ולתרום אותו למקומות הזקוקים לכך. אך באילו מקומות מדובר ואיך הדבר מתבצע?

 

לפני הכול- הבנת המטופל

על מנת לקבל את התוצאה הרצויה והאופטימלית במסגרת השתלת השיער, על הרופא המטפל להבין היטב את קו השיער של המטופל, את האזורים הדרושים לטיפול ולבצע את ההתאמה הנכונה לצורת הפנים שלו. ייתכן ודעתו של הרופא המטפל תהיה שונה מציפיותיו של המטופל, אך במקרה כזה יש לסמוך על הרופא, שכן אין חכם כבעל ניסיון.

 

שיטת הFUE כמודל השתלת השיער

לאחר שנים בהן השתכללה באופן איטי טכניקת השתלת השיער, פותחה בשנות ה-90 הטכניקה שנחשבת עד היום לאפקטיבית ביותר- שיטת הFUE, שבעצם נשענת על "השאלת" שיער בריא וחזק למקומות בהן השיער דליל או לא קיים. שיטה זו מתבססת על שליפת זקיקי שיער באמצעות מכשור מיקרוסקופי מחלקים בראש, לרוב מהחלק האחורי של העורף, לאזורים מוחלשים יותר כמו המצח וקו השיער הקדמי.

 

לעיתים נדרשת יותר מהשתלה אחת

בחלק מן המקרים של אנשים הסובלים מהתקרחות, לעיתים נדרשת יותר מהשתלה אחת, דבר שיש לקחת בחשבון. הסיבה לכך היא שלפעמים יש להשתמש באזורי תרומה שונים. הסיבה הראשונה היא שמן הסתם, העור הוא אלסטי ורגיש, ואם מתבצעת הוצאת זקיקים מאזור מסוים יש לאפשר לעור "להתאושש" לפני שיתאפשר להוציא ממנו שוב.

כמו כן, ישנם מקרים שבהם האזור הזקוק להשתלת השיער גדול, והשיער התורם מחלקו האחורי של הראש לא מספיק על מנת לכסות את האזור הרצוי. במקרים אלה הסיכוי להצלחת השתלה אחת נמוך.

 

אזור הזקן- פתרון לגיטימי

כאמור, לעיתים האזור התורם מהחלק האחורי של הראש לא יספק את התוצאה הרצויה. לכן, השתלת שיער באמצעות זקיקי שיער מאזור הזקן עשויה להוות פתרון טוב. זקיקי השיער מאזור הזקן נשארים למשך תקופות ארוכות ויחד עם אזור העורף, אזור הזקן נחשב לתורם אלטרנטיבי להשתלת שיער.

הזקיקים שבזקן מעובים וביכולתם לספק נפח באזור המושתל. חשוב לציין כי כמות הזקיקים המוצאים בתהליך ההשתלה ואופן החלוקה נתונים להחלטת הצוות הרפואי של הגורם המטפל ובאחריותו הבלעדית.

 

תלוי באזור, תלוי בזקיקים

לסיכום, השתלת שיער היא ניתוח רפואי פשוט יחסית אך הוא פתרון מצוין לשנים רבות. עבודת שליפת הזקיקים והשתלתם במקומות הנדרשים ל"תרומה" היא עבודה מדויקת ומפורטת שאפשרית הודות לטכנולוגיה מיוחדת שלא הייתה אפשרית עד לפני מספר שנים. ההבדל בעובי וחוזק הזקיקים באזורים שונים בראש הוא גם המפתח להבנת ההתקרחות וגם הדרך אל הפתרון לה.

התקרחות

אולי יעניין אותך גם

פולוסה