חיפוש
חיפוש

באילו מקרים כדאי להיעזר בבולמי זעזועים          

החיים שלנו מלאים עליות וירידות. לפעמים נדמה כי שום דבר לא יציב, וכל דבר קטן שאנחנו פוגשים, מקפיץ אותנו ויכול לגרום למערכת שלנו להשתגע.

הזעזוע העמוק שנגרם לעיתים כתוצאה מפגיעה לא מתוכננת (וגם מאחת מתוכננת) הוא לא נעים והרבה פעמים גם מסוכן.

השאלה היא איך מצמצים את עוצמת הזעזוע ואיך ממגרים את הפגיעה? בשביל זה יש את בולמי הזעזועים.

 

בולמים בכל מקום

בולמי הזעזועים ממלאים את חיינו, ונמצאים כמעט בכל מוצר. כמעט לכל מנגנון טכני מצורף גם בולם זעזועים, השאלה היא באיזה רמה הבולם באמת בולם, ועל מה הוא בא להגן. בכל רכב יש בולמי זעזועים, השאלה באיזה עצורה. לרכבי שטח, למשל, יש הרבה בולמים ואפילו אפשר ממש לראות אותם מבחוץ.

הבולמים עוזרים לא רק לשמור על המערכת שלא תקבל מכות חריגות ובכך עלולה להיהרס, אלא משפיעה באופן ישיר גם על חווית הנהיגה ושמירה על החיים.

 

מצביטה בזרת ועד סכנת חיים

לא רק בכלי רכב יש בולמי זעזועים, אלא אפשר לראות בולמי זעזועים גם בדלתות של מגירות, ארונות, כיסאות וכן בכל דבר שיכול להסגר ולהיפתח שאנחנו פוחדים שייסגר על האצבע שלנו. נגרים היום משתמשים בטכניקה של בולמי זעזועים גם בכדי למגר את רעש הטריקה, גם בכדי לשמור על עשר אצבעותינו, וגם לשמור על הדלת עצמה שטריקות רבות עלולות להרוס אותה ברבות הזמן.

 

שמירה מרחוק

הטכניקה של בולמי הזעזועים עובדת לרוב בכך שכדאי לשים את הבולם יחסית רחוק מהמקום עצמו שבו עלולה לבוא הפגיעה. כלומר, באופניים לא נשים את הבולם רק על מושב הרוכב ובכך נצא ידי חובתנו, אלא נשים אותו דווקא ליד הגלגלים במרחק מה מהמקום עליו אנחנו רוצם להגן מהזעזוע.

 

התאמת בולם לזעזוע

אמנם מובן לכולם שאותו בולם בדיוק שנמצא על טנק בוודאי לא נמצא במטבח שלכם, אבל מנגנון בלימת הזעזוע והפחתת הפגיעה מושתת על אותו העיקרון שבו הבולם לוקח את האנרגיה של הפגיעה, מווסת אותה ובכך מאט את הפגיעה ומצמצם את הזעזוע.

אם נשים לב, לכל מוצר יש את הבולם שלו. לדוגמא, לדלתות ודברים שנפתחים ונסגרים, יש בולם שעובד בצורה חד כיוונית. כלומר, צד אחד נע בחופשיות ובצד האחר הוא בולם את התנועה. אבל לכלי רכב למשל, יש בולם שדו כיווני, שכל כיוון אליו ניקח הוא יאט את התנועתיות.

 

כמה מילים לסוף

את הזעזוע לעולם אי אפשר לעצור. כלומר תמיד כח שפוגש כח אחר בעוצמה יגרום לטלטול וזעזוע כזה או אחר. אך בולמי הזעזועים טובים ויעילים בכך שהם מעמעמים את עוצמת הפגיעה, ומאפשרים מציאות תקינה ובטוחה להשתמש במוצר. כולנו רוצים שהחיים שלנו יהיו מאוזנים ונוחים יותר, ועל מנת שזה יקרה, רק צריך להתאים את הבולם לזעזוע.

ציוד לאופניים

 

אולי יעניין אותך גם

בניין
צרכנות
כיצד נקבע שמבנה נחשב מסוכן?

בעיות מבניות בבניין יכולות להיגרם מגורמים רבים ושונים, כמו גם בעיות שלד וכן התפוררות מעטפת הבניין. כל אלו ועוד, הינם גורמים שיכולים להוביל לכך שהעירייה

קרא עוד »
רולטה
צרכנות
גבר? יש לנו סוד בשבילך

חולה על משחקים? אוהב להרוויח כסף? יש לנו בדיוק את מה שאתה צריך! בעוד שבעבר היינו צריכים להרחיק ולטוס למקומות כמו בורגס או לאס ווגאס

קרא עוד »
פולוסה