חיפוש
חיפוש

בדיקות שצריך לבצע לפני נסיעה על קטנוע

לפני שאנו מתחילים לרכב על הקטנוע החדש שלנו, בין אם מדובר בקטנוע מהניילון, ובין אם מדובר ביד שניה – עלינו לבצע מספר בדיקות חשובות.

במאמר זה, אספנו עבורכם מספר הנחיות רלוונטיות, החל משלב בחירת הקטנוע ועד לתחילת הרכיבה.

שיהיה במזל טוב!

 

בחירת קטנוע

המומחים של אופנועי מטלון מסבירים לנו, שאחת הטעויות היותר נפוצות – היא בחירת ורכישת קטנוע מבלי לחוות אותו. רבים הם הרוכבים שבוחרים קטנוע על סמך חוות דעת וביקורת, או פשוט כי הם אוהבים את איך שהוא נראה. "ממש כמו ביחסים, אתה לא יכול להחליט עם מי להתחתן רק על סמך תמונה או חוות דעת", הם מפרטים לנו בצורה שכל אחד יבין.

 

האם כדאי לרכוש חדש?

רכישת קטנוע חדש נחשבת בעיני רבים לדובדבן שבקצפת, אך חשוב לזכור שקטנועים מתאפיינים בירידת ערך משמעותית בשנים הראשונות. לכן, אם אנו לא מעוניינים להחזיק את הקטנוע לפחות כמה שנים – אין טעם לקנות חדש. בדיוק מאותה סיבה, קניית קטנוע מיד שניה היא משתלמת – כיוון שביכולתנו להשיג קטנוע חדש יחסית, במחיר נמוך משמעותית ולאחר ביצוע ההרצה. מה החסרונות ברכישת יד שניה? שאנו לא באמת יודעים מה עבר על הקטנוע! הסעיפים הבאים יפרטו לנו את הבדיקות שיש לבצע ברכישת קטנוע מיד שניה.

 

התרשמות מהמוכר ורישיון רכב

בעת שניצור קשר עם מוכר פרטי, ועוד לפני שנעיף מבט על הקטנוע – חשוב להבין מול מי אנו עומדים. התרשמות מהמוכר יכולה לתת לנו מושג די ברור לגבי אופי הטיפול בקטנוע, ולגבי אמיתות כל הנאמר לכם בשיחה. בקשו רישיון רכב, שייתן לכם אישור לבעלות המוכר על הקטנוע, ויאפשר לכם להצליב את מספרי השלדה והמנוע.

 

התרשמות מהקטנוע

התרשמות חיצונית מהקטנוע לרוב מגיעה בשלבים הראשוניים של המכירה, בין אם נרצה בכך ובין אם לא. חפשו סימנים להחלקות, שריטות, שברים ואלתורים שונים, ואל תתביישו לשאול את מקורם.

 

בדיקת מוסך לפני הקניה

לאחר שהחלטנו שאנו מעוניינים בקטנוע, זה הזמן לקחת אותו לבדיקת מוסך! רוב המוסכים מבצעים בדיקות שלפני רכישה, ובמידה ואנו רוכשים ממוסך – ייתכן מאוד שעלות בדיקה כזו תיחסך מאיתנו. בבדיקה זו, למעשה ניתן לקבל מושג טוב לגבי מצב המכלולים והבלאי של כלי הרכב, לזהות טיפולים לא חוקיים שבוצעו, ולקבל צפי לגבי העתיד הקרוב. בדיקה שלפני רכישה היא חובה, ואין לוותר עליה!

 

ביטוח וציוד

אם הכל עבר בהצלחה, זה אומר שאתם הבעלים המאושרים של קטנוע חדש! כעת יש לעשות ביטוח, כיוון שהיעדר ביטוח חובה הוא עבירה פלילית. בנוסף, עלינו לרכוש לעצמנו קסדה טובה, ומומלץ גם להשקיע עוד קצת בציוד רכיבה כמו מעיל טוב, מגיני ברכיים וכפפות.

בעת ההחלטה על התקציב לקטנוע החדש, חשוב לכלול גם את מחיר האביזרים, ולשים קצת כסף בצד לטיפול תקופתי ראשון!

 

שלושה אופנועים

אולי יעניין אותך גם

סיבות לרכוש טסלה!
רכב
סיבות לרכוש טסלה!

חברת טסלה פרצה אל עולם הרכב לפני מספר שנים ומאז היא לא מפסיקה להוביל אותו ואת השינויים המהותיים ביותר בעולם הרכב. רכבי טסלה מעניקים למי

קרא עוד »
הנסיעה המהירה שלנו
רכב
6 תחביבים מהנים ששווה לבחון

בחיינו המהירים והעמוסים, חשוב למצוא זמן לפעילויות שמביאות שמחה, רוגע ותחושת סיפוק. לתחביבים יש תפקיד מכריע במתן הפסקה משגרת היומיום שלנו והם מאפשרים לנו לחקור

קרא עוד »
פולוסה