חיפוש
חיפוש

בונים אולפן? כך תעשו את זה נכון

בנייה של אולפן חדש משלבת בתוכה מספר אתגרים שאיתם אנחנו צריכים להתמודד כדי שהאולפן שלנו יוכל לעשות את העבודה שלו בצורה טובה. חלק מהאתגרים הללו גלויים, אולם על חלקם סביר להניח שלא תדעו אם עוד לא בניתם אולפן אף פעם. אנחנו כאן כדי לספר לכם את כל מה שחשוב לדעת עוד לפני שאתם מתחילים בתהליך בניית האולפן.

 

מטרת האולפן

עוד לפני שנדבר על הפרטים הטכניים שקשורים בהקמה של אולפן, חשוב להבין קודם כל מה המטרה הסופית של האולפן. באופן כללי כל אולפן הוא מקום שנועד להקלטה או שידור של אודיו, אך אם נדע בצורה ברורה יותר מה המטרה המרכזית של האולפן שאנחנו בונים נוכל לבצע התאמות שיאפשרו לאולפן למלא את תפקידו בצורה טובה יותר.

בניית סטודיו

אקוסטיקה

הפרט הראשון שאליו אתם צריכים להיות מודעים במהלך בניית האולפן הוא הצד האקוסטי של הבנייה. איכות האקוסטיקה היא זו שתקבע את רמת האולפן שלכם, ולשם כך אתם צריכים להתקין תקרות אקוסטיות וחיפוי אקוסטי לקירות. המטרה של הדבר הזה היא לא רק לאפשר לסאונד להיות כמה שיותר ברור בתוך האולפן, אלא גם למנוע זליגה של רעשים מחוץ לכתליו.

 

תאורה מתאימה

דבר נוסף שלא תמיד נותנים עליו את הדעת הוא התקנה של תאורה מתאימה באולפן. לתאורה יש חשיבות רבה כיון שאם נרצה לערוך צילומים באולפן התאורה היא משהו שמאוד ישפיע עליהם. זו גם הסיבה שכפי שהזכרנו כדאי לחשוב מה המטרה המרכזית שלשמה האולפן נועד, כיון שכך נוכל להתקין את התאורה בצורה שתתאם את המטרה הזו.

 

חיבורים לחשמל

אולפן הוא סביבה שיש בה חיבורים רבים לחשמל. את החיבורים הללו עליכם לבצע בעזרת איש מקצוע, ולדאוג כמובן שהם יעמדו בתקני הבטיחות המחמירים ביותר. אל תשכחו לדאוג לחיפויים של כל כבלי החשמל, כדי למנוע מצב שבו הם יינזקו. מערכת כיבוי אש חכמה גם היא משהו שכדאי לתת עליו את הדעת, כדי למנוע מצב של נזק בלתי הפיך במקרה של שריפה.

חיבורים לחשמל

ציוד מתאים

אחרי שדאגתם לכל הדברים שקשורים למבנה, הגיע הזמן לדאוג לדבר האמיתי. האולפן יוכל למלא את תפקידו רק אם יהיו בו כל פריטי הציוד שנדרשים כדי לבצע הקלטות, לשדר ולשיר. אם יש לכם הבנה בתחומים הללו תוכלו להביא אותה לידי ביטוי, ואם לא, אל תהססו להתייעץ עם איש מקצוע.

 

לסיכום

בניית אולפן דורשת מאיתנו הקפדה על מספר פרטים, ויחד הם יבטיחו לנו שהאולפן יוכל לתפקד כמו שצריך. הדבר הראשון הוא דאגה לאקוסטיקה של האולפן. למעשה, זה הדבר הכי חשוב בתהליך הבנייה, כיון שלאחר מכן כבר יהיה לנו קשה יותר לשנות אותו. זכרו גם לדאוג לציוד הקלטות מתאים, ואל תשכחו לבצע את כל החיבורים לחשמל בצורה תקנית, כדי שהאולפן שלכם יהיה מקום בטוח.

תקרות אקוסטיות

אולי יעניין אותך גם

פיזיותרפיה
בעלי מקצוע
5 יתרונות לפיזיותרפיה פרטית

אם יצא לכם להתמודד או שעדיין אתם מתמודדים עם פציעה או כאבים, בוודאי יצא לכם לשמוע על טיפולי פיזיותרפיה. פיזיותרפיה היא ענף רפואי המתמקד בשימור

קרא עוד »
פולוסה