חיפוש
חיפוש

בחירת ארון אמבטיה – איך תעשו זאת נכון

כאשר מעצבים את חדר האמבטיה, יש לקחת בחשבון לא רק את בחירת הכלים הסניטריים, הקרמיקה והברזים, אלא גם בחירה של ארון האמבטיה. לבחירת הארון יש מספר שיקולים אותם יציג המאמר.

 

המידה של הארון

ארון אמבטיה חייב להיות במידה המתאימה לגודל חדר האמבטיה. בדרך כלל המידה הסטנדרטית היא בין 60 ס"מ למטר, אך ישנם חדרי אמבטיה קטנים או גדולים, שתצטרכו עבורם התאמה אישית של ארון, כדי שישתלב בחדר האמבטיה באופן עיצובי. גם אם יש לכם מרחב גדול ואתם מעוניינים בארון עם מקום אחסון רחב, תצטרכו להיעזר בשירותיו של הנגר.

 

מיקום הכיור

ארון האמבטיה ממוקם בדרך כלל מתחת לכיור, וישנם ארונות שסיפון הברז נכנס לתוכם. אם חדר האמבטיה גדול, הארון גם יכול להיות ממוקם בחלל אחר. ארון מתחת לכיור הוא בדרך כלל נוח ונגיש כשצריכים משחת שיניים או סבון. כיום ישנם ארונות עליהם מניחים את הכיור וזה מאוד יפה מבחינה עיצובית ופרקטי. הכיורים מגיעים בגדלים וצורות שונות בהתאם לארון אותו בוחרים.

 

ארון עומד או ארון תלוי

הבחירה של ארון עומד או ארון תלוי צריכה להיעשות לפי גודל החלל וטעם אישי. בחדרי אמבטיה המעוצבים בסגנון המודרני, נהוג להתקין ארון תלוי שאינו מונח על הרצפה. ארון זה קל לניקוי ונוח. לעומתו, ארון עומד הוא יותר פרקטי כי יש בו חלל גדול יותר לאחסון, מכיוון שהגוף שלו מגיע עד לרגליו.

 

חלוקת הארון

כאשר בוחרים ארון לאמבטיה, יש לחשוב על חלוקת חלל האחסון. האם אתם רוצים לאחסן בתוך מגירות או על מדפים? האם לארון יהיו דלתות שייאלצו אותנו להתכופף על מנת להוציא ממעמקיו את החסר לנו? האם המגירות נוחות ומספיקות לאחסון מגבות וחומרי ניקוי?

 

ארון מותאם לעיצוב

כאשר אנו מעצבים את הבית, בדרך כלל ניכר הסגנון השולט בסלון ובמטבח ולא תמיד מקפידים על סגנון מסוים בחדר האמבטיה. ישנם ארונות אמבטיה המותאמים לסגנונות שונים כמו: ארונות מעץ מלא לעיצוב הכפרי, ארונות וינטג' לעיצוב עתיק, ארון זכוכית או מתכת לעיצוב המודרני, ארונות מעץ טבעי או צבועים וכד'. חשוב להחליט מהו הסגנון בו תרצו לעצב את חדר האמבטיה שלכם ולהתאים לו את הארון.

 

חומרי הגלם

ארון לאמבטיה יכול להיות עשוי מחומרים וציפויים שונים. לדוגמה, פורמייקה, פורניר, עץ מלא או סנדוויץ'. מה שחשוב הוא לבדוק שהחומר ממנו עשוי הארון עמיד למים וללחות ואינו מתנפח או מתעוות במשך הזמן. חשוב שהחומר ממנו עשוי הארון יהיה גם קל לניקוי. בדרך כלל מומלץ ארון מעץ מלא או עם ציפוי פורמייקה. גם איכות הפרזול של הידיות חשובה. מומלץ לבחור ארון עם ידיות מפלדה, שעמידות בפני רטיבות.

לסיכום, יש לקחת בחשבון גם את התקציב ולהתאימו למחיר הארון וכמובן לא לשכוח לקבל אחריות.

 

ארון אמבטיה

אולי יעניין אותך גם

איך מנקים מיקרוגל
לבית ולגינה
איך מנקים מיקרוגל

ניקוי המיקרוגל הוא משימה פשוטה וקלה שניתן לבצע בכמה דקות. ניקוי קבוע ימנע הצטברות של לכלוך, שומן וריחות לא נעימים, וישמור על המיקרוגל תקין לאורך

קרא עוד »
עיצוב הבית
לבית ולגינה
5 מוצרים לעיצוב חלל הבית

אתם לא צריכים להיות מומחים בעיצוב פנים, כדי לעצב את הבית שלכם באופן מושלם. כל שעליכם לעשות זה להכיר במוצרי עיצוב בסיסיים שיהפכו את החלל

קרא עוד »
פולוסה