חיפוש
חיפוש

ביטוח דירה צד ג' – חובה או מיותר?

ביטוחי דירה הפכו לחובה בישראל. הדירה היא הנכס היקר ביותר של רוב האזרחים, ולכן רק טבעי שהם ירצו לשמור אותה שלמה ובמצב טוב. יש מגוון גדול של סוגי ביטוחים אשר ניתן לרכוש לדירה, בין אם מדובר על ביטוח מפני אסונות, טרור, או ביטוח שמגן על תכולת הדירה. ביטוח צד ג' הוא תוספת לכיסוי, אשר לעיתים כלולה בביטוח תכולה. במאמר זה נפרט על ביטוח זה, והאם הוא חובה.

 

מהו ביטוח דירה צד ג'?

חלק גדול מביטוחי הדירה נועדו לשמור על הרכוש שלכם. כך, הביטוחים עשויים להגן על קירות הבית והתשתיות מפני פגיעה או נזקים שמקורם בעבודה קלוקלת בקומות אחרות, או מפני הצפות ופגעי מזג האוויר. בשונה מביטוחים אלו, ביטוח דירה צד ג' אינו מגן על הבית שלכם עצמו, או אפילו על הרכוש. הוא נועד להבטיח כיסוי כספי במקרה של תביעה של אדם, אשר טוען שנפגע בשטח בבעלותכם. פציעה של אדם בשטח הדירה, יכולה לנבוע ממספר עצום של סיבות. יתכן ששליח הפיצה מעד על מדרגה שנבנתה בצורה רשלנית ואיבד כושר עבודה, יתכן ואדם שעבר ברחוב נפל אל תוך בור פעור בחצר הבית, ויתכן שעציץ שלכם מהמרפסת בקומה העליונה נפל על מכונית חונה ופגע בה. בכלל המקרים הללו, אתם חשופים לתביעות, בין אם נזיקין ובין אם החזר הוצאות אשפוז או הכנסות אבודות. תביעות אלו יכולות להגיע לסכומי עתק, ובדיוק מהן מגן עליכם ביטוח דירה צד ג'. למידע נוסף על ביטוח דירה, תוכלו להציץ באתר הממשלתי, או באתר הומי – ביטוחים.

 

האם הביטוח רלוונטי לכל סוגי הדירות והבתים?

אין דירה או נכס אשר אינו חשוף לתביעות של ביטוח צד ג'. בכל בית מגורים, ישנם דברים אשר יכולים לגרום לנזק לצד ג'. בתים עם חצר רחבה המוקפים בגדר, עשויים להכיל כלב שינשך את אחד השכנים או הדוור כאשר הוא מוסר דואר. בתי דירות גבוהים עשויים לגרום לפציעה עקב נפילה על תשתית שבנויה בצורה לקויה. אפילו בתים פשוטים הבנויים באופן סטנדרטי עם גינה קטנה עשויים לגרור תביעות צד ג' אם אחד מענפי העצים ייפול על רכושו או ראשו של אדם אחר. מסיבות אלו, ביטוח צד ג' הוא ביטוח חשוב מאוד, שכדאי לשקול לכלול בפוליסה שלכם.

 

יש לשקול את הביטוח בהתאם לשימוש שלכם בנכס

בסופו של דבר, ההכרעה אם ביטוח דירה צד ג' הוא חובה או מיותר, תלויה במידת הנכונות שלכם לקחת סיכון. ביטוח דירה צד ג' מעניק לכם ראש שקט בידיעה שאתם לא חשופים לשום אבדן כספי בשל תביעה. אם הבית שלכם הוא מבודד יחסית, ואינכם נוטים להזמין אנשים אליכם, יתכן מאוד שאין לכם צורך בביטוח זה. הביטוח הופך למשתלם על פי אופן השימוש שלכם בנכס.

בית גדול

אולי יעניין אותך גם

פולוסה