חיפוש
חיפוש

5 דברים שאסור לוותר עליהם בביטוח ועד הבית

ביטוח ועד הבית או ביטוח הבניין המשותף שבו אתם גרים, הינו ביטוח שמכסה אתכם במגוון רחב של מקרים שעשויים להתרחש כל יום. הכנו עבורכם רשימה של 5 דברים שאסור לכם לוותר עליהם במסגרת הפוליסה מול חברת הביטוח. תוציאו דף ועט ותתחילו לרשום.

ביטוח הבניין המשותף

כאשר אנו מחליטים לעשות ביטוח למוצר מסוים או לתחום מסוים בחיינו, אנו עושים זאת על מנת למנוע מצב שבו נצטרך לשלם סכומי כסף גדולים למדי. ביטוח בריאות למשל, מכסה עבורנו מגוון רחב של טיפולים ותרופות שלא נמצאות בסל הבריאות שהמדינה קובעת. על אותו עיקרון של כיסוי הוצאות, עובד ביטוח ועד בית. מטרת הביטוח היא לכסות מגוון רחב של מקרים שבהם אתם עשויים לשלם אלפי שקלים. על מנת לוודא שאכן הפוליסה מגנה עליכם בצורה הטובה ביותר, הכנו עבורכם מספר דגשים שאתם חייבים לקחת בחשבון ברגע החתימה על הפוליסה.

בית

ראשית– ביטוח מעבידים. ביטוח זה מכסה עבורכם כל מקרה שבו אחד מעובדי הקבלן או התחזוקה של הבניין נפצע בשטח המבנה ותובע מועד הבית פיצויים כספיים. כך לדוגמא אם עובד הניקיון נפצע תוך כדי עבודתו במסגרת שטח הבניין, הוא יכול לתבוע את ועד הבית בגין פיצויים כספיים. ודאו שאכן ביטוח המעבידים נמצא בתוך פוליסת ביטוח ועד בית שאתם חותמים עליה, וכך תוכלו להיות רגועים.

שנית– ודאו כי קיים ביטוח על חברי הועד. מטרת הביטוח היא להגן באופן ישיר על חברי ועד הבית, אם יוחלט להגיש נגדם תביעה בגין רשלנות של אחד מחברי הועד. במקרה שכזה, תוכלו להיות רגועים כי חלק מסוים (תלוי בסוג הביטוח ובגודל הכיסוי) מן ההוצאות הדרושות לתהליך יהיו מכוסות על ידי חברת הביטוח.

שלישית– ודאו כי אתם מבוטחים במסגרת כל הבניין המשותף. חלקים משותפים במבנה כמו מעלית, חדר מדרגות, חדר האשפה ועוד, יהיו מכוסים על ידי חברת הביטוח במידה והם ייפגעו מסיבה כזו או אחרת (אסון טבע, שריפה, הצפה, קריסת חשמל ועוד).

רביעית– ודאו כי הביטוח מכיל ביטוח צד ג'. הביטוח מכסה את דיירי הבניין, את עוברי האורח בשטח הבניין וכמובן את ועד הבית.

חמישית– ודאו כי הביטוח כולל מפגעים בלתי צפויים שעשויים לקרות למבנה. מפגעים בלתי צפויים עשויים להיות בעיות בצנרת הבניין, שריפת בלוני גז, תקלות מעלית, מפגעים בבניין כתוצאה מרעידות אדמה או אסונות טבע אחרים ועוד. ועד הבית יוכל לתבוע את חברת הביטוח לכסות את ההוצאות הללו במידה והן התרחשו- ולחסוך מאות ואלפי שקלים בעלויות התיקון הצפויות.

לסיכום, ביטוח ועד בית הינו חשוב והכרחי בכל בניין דירות משותף. חשוב לוודא שכל חמשת הסעיפים שציינו לאורך העמוד יהיו נוכחים במסגרת הפוליסה- וכך תוכלו להיות מכוסים ורגועים.

אולי יעניין אותך גם

עסקאות בתחום המקרקעין
נדל"ן
מהי עסקת קומבינציה ומה היתרונות שלה?

עסקאות קומבינציה בתחום הנדל"ן הם בעצם הסכמים שבהם בעל קרקע ויזם או קבלן מחליפים נכסים, המאפשרים בנייה של מבנים חדשים על חלקת קרקע נתונה. הרעיון המרכזי הוא שבעל הקרקע מספק את הקרקע, ובתמורה יקבל חלק מהיחידות החדשות שנבנו. הסדר זה יכול להיות מועיל עבור שני הצדדים המעורבים, ומציע שיטה ייחודית לניצול שווי הנכס ללא צורך מיידי בעסקאות מזומן   מה ההבדלים בין עסקאות קומבינציה? קיימים שני סוגים עיקריים של עסקאות קומבינציה, שלכל אחת מהן מערך המאפיינים וההשלכות שלה, במיוחד בנוגע למיסוי. "עסקאות המכירה המלאות" כרוכות בהעברת כל הקרקע ליזם. לעומת זאת, במסגרת "עסקאות מכר חלקיות" היזם מקבל רק חלק מהקרקע.   מהן השלכות המיסוי בעסקאות?

קרא עוד »
עורך דין מקרקעין
נדל"ן
5 סיבות לפנות לעו"ד מקרקעין

עורכי דין המתמחים במקרקעין הפכו להיות חיוניים בעסקאות נדל"ן בישראל. בעלי נכסים רבים מוצאים את עצמם זקוקים לייעוץ משפטי בנושאי קרקעות, בנייה, מיסוי ועוד. במאמר

קרא עוד »
פולוסה