חיפוש
חיפוש

מה זה ביטוח תכולה לדירה?

הביטוח עבור הנכס הכי חשוב שיש לכם מורכב מביטוח מבנה וביטוח תכולה.

בפועל, ניתן לרכוש כל אחד מהביטוחים לחוד או את שניהם יחד – אבל חשוב להכיר לעומק את פרטי הפוליסה

רוב משקי הבית בישראל מחזיקים בביטוח שמגן על הנכס הכי יקר שיש להם: הדירה. לא משנה אם מדובר על דירה בבעלות משק הבית או על דירה בשכירות, חשוב מאוד לבטח אותה. באמצעות ביטוח מן הסוג הזה, ניתן להגן על האינטרסים האישיים ולהשיג פיצוי כספי של מאות אלפי שקלים בכל אירוע ביטוחי שמוגדר בפוליסה.

מה שחשוב לדעת זה שכל סוג של ביטוח דירה למעשה מורכב משני חלקים שונים – ביטוח מבנה וביטוח תכולה. מכאן והלאה, אפשר לבחור האם לרכוש כל אחד מהם לחוד או את שניהם ביחד.

 

מאפיינים של ביטוח תכולה

ביטוח תכולה נועד לבטח מפני מקרים של שריפה, פריצה, גניבה ועוד. בגלל שתכולת הבית יכולה להיות יקרה כמעט כמו המבנה, חשוב מאוד לבטח אותה. יתרה על כך, הביטוח כולל תכולת ערך יקרה לרבות תכשיטים ומכשירי חשמל, כל עוד זה רשום בצורה מסודרת בפרטי הפוליסה.

הדרך לחשב ביטוח תכולה היא ליצור קשר עם חברת הביטוח על מנת שהיא תשלח סוקר להערכת שווי. מטרת הערכת השווי היא לבדוק איזה פריטי תכולה יש בדירה, מה סכומי הביטוח של כל פריט ומה תגמולי הביטוח הנגזרים מכך.

 

מהו ביטוח מבנה?

כאן המקום לעצור ולחזור אחורה אל המאפיינים של ביטוח מבנה. אם לא מכירים את המאפיינים של ביטוח מבנה לעומת ביטוח תכולה, יהיה קשה לבחור האם לרכוש ביטוח דירה שכולל את שניהם יחד או רק את אחד מהם.

פוליסת ביטוח מבנה דומה בכל חברות הביטוח כי היא קבועה בחוק. לפי הפוליסה הזו, על חברת הביטוח לכסות נזקים למבנה הנכס ולרבות קירות, תקרה ורצפה. יתרה על כך, פוליסת ביטוח מבנה כוללת נזקים לאביזרים המחוברים לנכס כגון חלונות, דלתות, שטיחים מקיר לקיר וכמובן נזקים לתשתיות מים, חשמל, טלפון, הסקה, תקשורת וכן הלאה.

 

כך בוחרים חברת ביטוח

החברה שעומדת מאחורי כל סוג של ביטוח מבנה, תכולה או ביטוח דירה כללי היא זו שקובעת את שביעות הרצון שלנו בתור לקוחות. בשביל להבטיח שביעות רצון גבוהה, חשוב מאוד להשוות בין חברות הביטוח ולבדוק לא רק את המחיר אלא גם את מדד השירות.

בנוסף, מומלץ לברר מה גובה ההשתתפות העצמית בעת הפעלת הפוליסה ולהשוות בין חברות ביטוח לפי כיסויים והרחבות. לאחר מכן, ניתן לצרף אל מערכת השיקולים נתונים בגין מספר התשלומים שבהם החברה מאפשרת לשלם עבור הביטוח. ככל שמשתמשים ביותר נתונים שונים על ההבדלים בין סוגים שונים של פוליסות, כך עולה הסיכוי לבחירה מושכלת ומוצלחת של ביטוח דירה.

 

בניין

אולי יעניין אותך גם

דולרים
פיננסים
התנהלות פיננסית בגיל השלישי

לא קל להתנהל נכון פיננסית בגיל המבוגר. כאשר אנחנו מתבגרים אנחנו מוצאים את עצמנו זקוקים לכנסה גבוהה יותר למרות שגובה ההכנסה הצטמצם. לא מעט מבוגרים

קרא עוד »
פולוסה