חיפוש
חיפוש

5 בעיות במזגנים ואיך לטפל בהן

המזגן הוא למעשה מכשיר חשמל שעובד ברוב שעות היום, בשונה מתנור, טלוויזיה ומכונת הכביסה, אותם נפעיל לשעות ספורות במהלך היום.

בייחוד בימי הקיץ החמים, כנראה שנתקל בבלאי שייווצר במזגן, בעיות שאיננו יודעים כיצד לטפל בהן.

במאמר הבא נסקור יחד 5 בעיות נפוצות במזגן, וגם נסביר כיצד תוכלו לטפל בבעיה במהירות.

בניגוד למה שרובנו חושבים, לא כל תקלה במזגן מחייבת הזמנת טכנאי מזגנים שיטפל בבעיה בשבילנו. אמנם לרוב כן נצטרך את עזרתו, אך קיימות מספר בעיות אותן נוכל לפתור לגמרי לבד.

מזגן הוא מכשיר חשמל שנרצה לשמר עובד ותקין, בעיות במכשיר לרוב ילוו בתחושת פאניקה קלה אצלנו – במיוחד אם מדובר בחודשי הקיץ החמים כל כך בישראל. במאמר הבא נסביר מהן הבעיות השכיחות ביותר במזגן, ונסביר מי מהן נוכל לפתור בכוחות עצמנו, ומתי נצטרך להזמין טכנאי.

 

נקו את הפילטר

פילטר סתום היא כנראה הבעיה השכיחה ביותר במזגנים. הפילטר נסתם אחת לתקופה, במיוחד אם השימוש במזגן הוא גבוה.

מומלץ לנקות את הפילטר אחת לכמה חודשים, מכיוון שהסתימה בפילטר עלולה לגרור תקלות נוספות ומורכבות יותר בחלקי המזגן, כשהפילטר סתום הוא מקשה על עבודתו של המכשיר ומאמץ אותו שלא לצורך.

תוכלו לזהות את התקלה אם תשימו לב שהמזגן עובד בצורה חלשה מהרגיל, ולחץ האוויר שיוצא ממנו יהיה פחות חזק מבדרך כלל.

כל שתצטרכו לעשות, הוא לשלוף את הפילטר החוצה ולשטוף אותו תחת זרם מים, עד שכל הלכלוך מתנקה, מדובר בפעולה שתוכלו לעשות לגמרי בעצמכם.

 

נגמר הגז

גם כשהמזגן עובד בצורה תקינה לחלוטין, תתקיים בריחה קלה של גז מהמכשיר. במקרה שחלה תקלה אמיתית במזגן, הגז יברח ממנו בצורה שאינה תקינה – ובמקרים כאלו מוטב שתזמינו טכנאי שימדוד את לחץ הגז במזגן וימלא אותו ע״פ הצורך, למרבה המזל – מדובר בתיקון יחסית זול. לפרטים נוספים היכנסו ל – https://www.mco.co.il .

 

הכפתור פשוט קפץ

במקרים רבים נמהר להרים טלפון לטכנאי המזגנים שיגיע לתקן את המזגן שלא פועל, והבעיה היחידה היא שאחד הכפתורים קפץ כתוצאה מעומס חשמל שנוצר בבית.
לפני שאתם רצים לטלפון, בדקו – יכול להיות שהיה קצר שהקפיץ את אחד המתגים בארון החשמל, כל שתצטרכו לעשות הוא להרים אותו בעצמכם.

 

המזגן מטפטף

כשהמזגן שלכם מתחיל לטפטף מים, זכרו שמדובר בצינור הניקוז שנסתם. כל שתצטרכו לעשות הוא לנשוף אל תור הצינור ולרוקן אותו מעודף מים שנוצר. פעולה פשוטה שניתן לבצע לגמרי לבד וללא עזרת טכנאי.

 

ריח לא טוב מהמזגן

כשמזגן נותר דומם מספר ימים, הדלקתו הראשונית לרוב תלווה בריח לא נעים שיצא ממנו. העבירו את המזגן למצב ״ייבוש״ למספר דקות ספורות, זה יפתור את הבעיה וייבש את המים שהצטברו על הסוללה.

 

שלט ומזגן

אולי יעניין אותך גם

פולוסה