חיפוש
חיפוש

בקשה מקוונת להליך חדלות פירעון – איך זה עובד?

הליך חדלות פירעון הוא אחד ההליכים היעילים והנפוצים ביותר למחיקת חובות. בעידן הדיגיטלי של ימינו, ניתן להגיש את הבקשה להליך חדלות פירעון גם באופן מקוון. אז כיצד זה עובד? מוזמנים לקרוא ולגלות

 

הליך פשיטת רגל או הליך חדלות פירעון?

לא רבים יודעים, אך הליך פשיטת הרגל המוכר לכולנו עבר שינוי מהותי במהלך שנת 2018, אז הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי החליף את הליך פשיטת הרגל. הצורך בהחלפת הליך פשיטת הרגל המוכר נבע מכמה סיבות, שהעיקריות מביניהן הן: היותו חוק מיושן (עוד מתקופת המנדט), ההליך הארוך והמסורבל והסטיגמה השלילית שיוחסה להליך.

כך, הליך חדלות פירעון נועד לעשות סדר בתהליך מחיקת החובות ובראש ובראשונה לשים את הדגש בתהליך על שיקומו הכלכלי של החייב וזאת מתוך הבנת המציאות כי חייבים רבים נקלעו למצב של שקיעה בחובות שלא בכוונת מזיד ולנו, כחברה, קיים אינטרס להחזיר את אותם החייבים למעגל העבודה במקום להעמיק את הסחרור הכלכלי אילו הם נקלעו.

 

כיצד מגישים בקשה להליך חדלות פירעון?

בקשה לחדלות פירעון מתחילה בפגישת ייעוץ עם עו"ד חדלות פירעון, במסגרתה יבחן עורך הדין את התנהלותו הכלכלית של החייב, מאפייני החובות שנצברו ואסטרטגיית הפעולה המומלצת. את הבקשה עצמה יש להגיש באמצעות טופס ייעודי וצירוף מסמכים רלוונטיים, אותם יש להגיש בלשכת רשם ההוצאה לפועל הקרובה לאזור מגורכם או באופן מקוון.

 

הגשת בקשה מקוונת להליך חדלות פירעון – שלב אחר שלב

הגשת בקשה מקוונת להליך חדלות פירעון היא אפשרות נוחה ויעילה למדי, כשהיא כוללת מספר שלבים עיקריים לאחר תשלום אגרה בסך 900 ₪ :

 

בקשה לפתיחת הליכים

מילוי טופס הבקשה באופן מקוון הוא השלב הראשון בתהליך. בשלב זה יש לקחת בחשבון מספר נקודות מרכזיות: היקף החובות צריך לעלות על סך 50,000 ₪ (למעט מקרים חריגים) והחייבים צריכים לנהל את מרכז חייהם בישראל.

 

צירוף מסמכים רלוונטיים

אל טופס הגשת הבקשה יש לצרף מסמכים רלוונטיים שונים המעידים על מצבכם הכלכלי, כמו – הכנסות שונות (מעיסוק ושלא מעיסוק), הוצאות, חובות העומדים נגדכם, פירוט נכסים (לרבות נכסים פיננסיים) ותצהיר הסתבכות (המפרט את השתלשלות המקרים עד לבקשת פתיחת הליך חדלות פירעון, תצהיר הצריך להיות חתום על ידי עורך דין).

 

עורך דין חדלות פירעון – ליווי משפטי מקיף

הגשת הבקשה באופן מקוון אמנם עושה את החיים שלנו נוחים במיוחד, אך חשוב לוודא כי הבקשה מנומקת ומנוסחת היטב וכי כלל המסמכים הרלוונטיים הוגשו, אחרת הבקשה שלכם עשויה להידחות. על מנת למקסם את סיכויי קבלת הבקשה לתהליך חדלות פירעון, חשוב לפנות לעו"ד חדלות פירעון בהקדם.

 

לסיכום

את הבקשה להליך חדלות פירעון ניתן להגיש בלשכת הוצאה לפועל וכן באופן מקוון. הגשת הבקשה באופן מקוון כרוכה בשתי פעולות עיקריות: מילוי טופס בקשה ייעודי וצירוף המסמכים הרלוונטיים ובכדי לוודא כי אכן ביצעתם את הפעולות הללו כראוי, חשוב ומומלץ לפנות לעו"ד חדלות פירעון מומלץ.

הליכי חדלות פירעון

אולי יעניין אותך גם

חוב והפטר כתובה

אנשים רבים שעומדים יחדיו מתחת לחופה ונישאים מקווים שהאיחוד הזה ילווה אותם עד סוף חייהם. עם זאת, הסטטיסטיקה בישראל לא משקרת ומדברת על כך שאחד

קרא עוד »
פולוסה