חיפוש
חיפוש

האם תהליך הבחירות משפיע על גובה החזרי המס?

משבר הקורונה יצר גירעון כלכלי משמעותי עבור רוב מדינות העולם וישראל, במקרה הזה, כמו כולם, נערכת לקראת היום שבו מיסוי גבוה יפצה על הכספים החסרים.

אבל לא ברור כיצד תבוא לידי ביטוי מדיניות המיסוי הזו, כשיגיע זמנה ועוד הרבה לפני כן – לא ברור כיצד יראה העתיד הקרוב של המיסוי בישראל, בהתחשב בחוסר היציבות הפוליטית במדינה.

 

אי יציבות שלטונית ותהליכי מיסוי

אי יציבות שלטונית היא גורם מכריע בחוסר היכולת של הממשלה לתת מענה ראוי ולקבל החלטות קשות לגבי עתיד המדינה והעם, על ידי בחירת שיטות מיסוי חדשות, הטלת מיסים שהעם יכול לעמוד בהם ושמירה על רמת חיים סבירה, אליה התרגלו תושבי המדינה בשנים האחרונות.

גופים העוסקים במתן פתרונות לסוגיות מס מורכבות, יכולים להעיד על הבלבול הרב השורה בתחום, בעיקר בגלל המענקים וההחזרים שניתנו לעצמאיים רבים, לצד הפסדים ניכרים בגלל סגירת העסק, בהתאם להנחיות.

למותר לציין את היעדר התקציב לשנת 2021 שעדיין עומד בעינו כמה חודשים לאחר תחילת השנה ומדיר שינה מאנשים הפיננסים של המדינה, אשר עדיין מייחסים חשיבות מכרעת לניהול תקין של היבט זה.

לצד כל אלה, החזרי המס גם הם נותרים מבולבלים ולא ברורים לרוב האוכלוסייה, אשר נאלצת להיעזר בשירותיהם של בעלי מקצוע כדי לחשב את מידת הזכאות או החבות שלה, כמו גם להחזיר מענקים שהתקבלו בסבב הקודם, בגלל חוסר הבנה של הנושא.

 

רפורמות תקועות בתחום המיסוי

חישוב החזרי המס תלוי באופן מוחלט בחקיקה בתחום המיסוי, אשר קובעת בסופו של יום, כמה מיסים תצטרכו לשלם מדי שנה, כמה החזרים תקבלו אם בכלל.

יחד עם זאת, תהליכי רפורמות וחקיקה בתחום המיסוי רבים נעצרו לנוכח המצב הנוכחי ואינם מתקיימים כרגע כלל, לפחות עד לאחר הבחירות.

דוגמה טובה היא החוק המעודד השקעה בחברות סטארטאפ בתחילת דרכן. חוק המספק אנרגיה חיונית לתהליכי צמיחה והתפתחות של המשק בישראל.

תוקפו של חוק זה פקע בשנת 2021 ואין אפשרות להאריך אותו או לחוקק אותו מחדש, בגלל המצב הקיים.

בחירות 2021, לאחר שיסתיימו, אולי יהיו המפתח לפתיחת הדלת הנעולה הזו, אשר מעכבת תהליכים חשובים במשק ובכלכלה הישראלית, במיוחד לאור המצב שנוצר בעקבות הקורונה.

 

מה יהיה אחרי בחירות 2021?

יש לקוות כי הממשלה החדשה, שתקום אחרי הבחירות בשעה טובה ומוצלחת, תשכיל לפרסם לציבור תוכנית כלכלית מסודרת, אשר תתייחס לצמיחה, לתמריצים ואל הגזרות, הצפויות להגיע, שתפקידן לעזור למדינה להתמודד עם הגירעון העצום.

מידע מסוג זה, יאפשר לציבור להיערך בהתאם לשינוי במצב, להתאים את עצמו לצרכים של המדינה ולשנס מותניים כדי לסייע למדינה להשתקם לאחר המשבר.

 

לסיכום

תקופה של כאוס פוליטי בתוך משבר בריאות עולמי היא לא מצב אידיאלי בלשון המעטה, אבל אולי דווקא בחירות נוספות יביאו איתן את הפתרון המיוחל, בדמות ממשלה שתעשה סדר בדברים ותוביל את המדינה לתחילתה של דרך חדשה ומוצלחת. למידע נוסף וייעוץ בנושאי מיסים, בדקו באתר אינדיגו פיננסים.

 

לחיצת יד

אולי יעניין אותך גם

דולרים
פיננסים
התנהלות פיננסית בגיל השלישי

לא קל להתנהל נכון פיננסית בגיל המבוגר. כאשר אנחנו מתבגרים אנחנו מוצאים את עצמנו זקוקים לכנסה גבוהה יותר למרות שגובה ההכנסה הצטמצם. לא מעט מבוגרים

קרא עוד »
פולוסה