חיפוש
חיפוש

5 דברים שאסור לעשות בזמן ניקיון משרדים

ניקיון משרדים המתבצע בצורה לא חכמה עלול לגרור בעקבותיו נזקים שונים. חשוב לדעת שישנם דברים שאותם אסור לעשות במהלך ניקיון המשרד כדי להגן על הגוף ולמנוע נזק. כאן תכירו 5 דברים שאסור לעשות בזמן ניקיון משרדים.

 

אסור לעבוד בצורה המזיקה לשלד ולשריר

עבודות חברת ניקיון במהלך ניקיון משרדים דורשות מאמץ פיזי, טיפול בחפצים כבדים ושימוש בציוד תעשייתי כבד. העבודה מחייבת שימוש בתנועות נמרצות וחזרתיות ותנוחות מעוותות היכולות לגרום לנזקי שריר ושלד. לכן מומלץ להמעיט ככל היותר בפעולות חזרתיות, להשתמש בציוד עזר: דליים עם גלגלים, עגלות יד, כיורים נמוכים לריקון דליים ועוד  כדי למנוע פגיעה בשריר ובשלד

 

אסור לעבוד בצורה העלולה לגרום להחלקות ומעידות

החלקות מתרחשות כשהרצפה רטובה / חלקה / מלוכלכת / עמוסה בפריטים. חשוב לסמן רצפה רטובה באמצעי אזהרה כדי למנוע את החלקת העוברים במקום. על העובד להקפיד שלא לנקות את הרצפה בריכוז גבוה של חומר ניקוי הגורם לכיסוי שומני על הרצפה ומגדיל סיכון להחלקה. גם שימוש גבוה בחומרי הברקה עלול לגרום להחלקה וחשוב להימנע מכך.

 

אסור לעבוד בצורה העלולה לגרום לנפילות מגובה 

נפילות מגובה גורמות לפגיעות רבות בקרב עובדי ניקיון. לעיתים אף נפילה מגובה שאינו רב במיוחד עלולה להיות קטלנית. אסור לגרום לכך וחייבים להשתמש בציוד העוקף את הצורך בשימוש בסולם כמו מערכת מוט מוזן מים ועוד. במקרה ואין אפשרות להימנע מעבודה בגובה רב, יש להיעזר בציוד או עזרים למניעת הנפילה או הקטנת תוצאותיה.

 

אסור להיחשף לחומרים מסוכנים

עובדי ניקיון עלולים להיחשף לממרים מסוכנים בגלל עבודתם עם חומרי ניקוי: סבון שטיפת רצפה, אקונומיקה, ומרי חיטוי, חומרים כימיים ועוד

סיכונים שבחומרים המסוכנים

הסיכון ההשלכות איך להימנע מסיכון? חשוב לשים לב
חומרים קורזיביים גירויים, דלקות עור, כוויות וצלקות בידיים הגנה על הידיים באמצעות כפפות עמידות לחומרים אלו דלקות עור עלולות להיגרם מהכפפות עצמן או מעבודה רטובה ממושכת
בעיות בריאות כתוצאה ממגע חומרים כימיים בעיניים גירוי, פגיעה בראיה, עיוורון, חובת המעביד למסור מידע מדויק בנוגע לסיכונים ולשימוש בטוח בהם.

חשוב לעבוד בסביבה מאווררת

על ההדרכה לכלול: סיכון תגובה אפשרית של ערבוב חומרים, טיפול בשפך ואחסון חומרי ניקוי.
בעיות בריאות כתוצאה בליעת / שאיפת חומרים כימיים בעיות נשימה, אסתמה ועוד

 

 

אסור להיחשף לסיכוני עבודה יחידנית

עובדי ניקיון עובדים בבדידות פעמים רבות. לכל עובד יש את אזור הניקיון שלו. כתוצאה מכך הם עלולים להיחשף לסיכוני עבודה יחידנית: תקיפה ועוד. עליהם להימנע מלעבוד ללא כתובת חירום ואפשרות עזרה ראשונה כדי שיוכלו להגן על עצמם.

עובדי הניקיון עובדים לעיתים במשמרות. עבודה במשמרות לילה תחשוף את עובד הניקיון לבעיות הקשורות לעבודות לילה  כגון הפרעות שינה.

 

לסיכום

בזמן ניקיון משרדים אסור ממש לעשות 5 דברים: אסור לעבוד באופן מזיק לשלד ולשריר, אסור לעבוד באופן העלול לגרום להחלקות ומעידות, אסור להביא למצבי נפילה מגובה, אין להיחשף לחומרים מסוכנים ואין להביא למצבים המאפשרים תקיפה ללא אפשרות הגנה. הקפדה על 5 דברים אלו תביא לעבודתו של כל עובד ניקיון להיות יעילה מבלי לפגוע בביטחונו.

ניקי כרעיים

 

אולי יעניין אותך גם

פולוסה