חיפוש
חיפוש

דברים שכדאי לקחת בחשבון לפני מיחזור משכנתא

האם שינויים בהרכב המשכנתא הם בהכרח חיוביים? לא תמיד. מיחזור משכנתא כפי שניתן לקרוא כאן הינו בחירה שניתן בהחלט לבצע, גם לאחר שחלפו שנים מאז נחתם ההסכם הראשוני של ההלוואה. למרות זאת, מוטב להתייעץ עם מי שבקיא היטב בענף המשכנתאות לפני כל שינוי במסלול ההלוואה, מתוך רצון להיטיב עד כמה שניתן עם התנאים ולהפוך את ההחזר של סכום ההלוואה לנוח יותר.

לפני מיחזור משכנתא

מתי מומלץ שלא למחזר את המשכנתא?

מוטב להמתין עם מיחזור משכנתא כאשר אינכם בטוחים ששינוי בתנאי ההלוואה אכן יהיה לטובת כלכלת המשפחה. לעיתים השינויים במסלול יגררו עמלות גבוהות, לפעמים מצבכם הכלכלי לא יציב מספיק על מנת להכיל החזרים שונים של תשלומים לאורך זמן, אחרים ממה שהורגלתם בהם, ויכולות להיות עוד סיבות רבות נוספות.

כדאי להשאיר את מיחזור המשכנתא לשלב בחיים, שבו בוודאות מדובר בהחלטה נבונה, שתוכלו ליישם את תוצאותיה לאורך שנים. בכל מקרה כדאי להבין היטב בנושא הלוואות בכלל ומשכנתאות בפרט – לפני שתפנו לבנק על מנת לקבל הצעה לבחירה במסלול אחר של משכנתא.

באילו תנאים מיחזור משכנתא ישפר את המצב הכלכלי?

שינוי במסלול המשכנתא נועד, כאמור, על מנת להפוך את עול התשלומים החודשיים של המשכנתא לנוחים יותר, כך שישתלבו היטב עם ההוצאות החודשיות שהמשפחה נושאת בהן ממילא. כאשר ההוצאות החודשיות הכוללות את התשלומים של המשכנתא, הופכות לקשות מנשוא, יש להניח שלא ניתן לעשות שינויים מהותיים בהכנסות  במיוחד כאשר מדובר בזוג שבכל מקרה עובד במשרה מלאה. מסיבה זו, כדאי לשקול לערוך שינוי היכן שאפשר, וכאן כדאי לחשוב על מיחזור ההלוואה הגדולה הנקראת משכנתא – כלומר לשנות את פריסת התשלומים או את סכומם, עד כמה שניתן.

גורמים העשויים להשפיע על ההחלטה לבצע שינויים בהלוואה

בבואכם לבצע מיחזור משכנתא, עליכם לחשוב על הסיבה שבגללה אתם מעוניינים לעשות זאת, ומכאן להחליט על מסלול ההלוואה שיעשה טוב למצב הכלכלי שבו אתם נמצאים:

במידה והמשכנתא הראשונית שלקחתם מושפעת מגורמים חיצוניים כמו ריבית הפריים, מדד המחירים לצרכן או ריבית המשכנתא למשל – ייתכן שהשינויים של ריביות אלו ישפיע לרעה על התשלומים החודשיים שלכם בחלוף השנים. כדאי אם כן, לשנות את המסלול בהתאם לריבית המיטיבה כמה שיותר עם הסכום שנותר לכם עוד לשלם.

בנוסף, במידה והסיבה לרצון שלכם למחזר את המשכנתא היא קבלה משמחת של סכום גבוה של כסף, או העלאה משמעותית במשכורת שעתידה להישאר לתקופה ארוכה – מצבכם מצוין. ייתכן ותוכלו "לפתוח" את המשכנתא שלכם ולתכנן אותה מחדש, באופן שבו חלק ממנה ישולם בבת אחת בתשלום יחיד גבוה, ואת היתר תחלקו לתשלומים בהחזר נוח, בפריסה למספר שנים קטן מזה שתוכנן בתחילה, בעת שלקחתם את המשכנתא הראשונית.

טיפ חשוב למי ששוקל למחזר את המשכנתא שלו

מכיוון שמדובר בשינוי שיכול להשפיע מאוד על המצב הכלכלי של המשפחה, לפני ביצוע של כל שינוי במשכנתא מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע שמבין לעומק את המשמעות של העניין. מיחזור משכנתא בסיוע של יועץ משכנתאות הינו תהליך שעשוי בהחלט לשדרג את המצב הפיננסי שלכם לאין שיעור, אך זה יקרה רק במידה ותבצעו את השינוי מתוך ראייה כוללת של כל הגורמים הנמצאים בשטח.

אולי יעניין אותך גם

דולרים
פיננסים
התנהלות פיננסית בגיל השלישי

לא קל להתנהל נכון פיננסית בגיל המבוגר. כאשר אנחנו מתבגרים אנחנו מוצאים את עצמנו זקוקים לכנסה גבוהה יותר למרות שגובה ההכנסה הצטמצם. לא מעט מבוגרים

קרא עוד »
פולוסה