חיפוש
חיפוש

מה עדיף לבית – דוד שמש או דוד חשמל ?

בכל בתי האב בישראל, מותקנים דודי מים. אחת השאלות היותר נפוצות היא איזה דוד עדיף, דוד שמש או דוד חשמל.

מבחינה סטטיסטית, נראה כי דוד שמש נבחר יותר. אז כיצד בוחרים?

 

דוד שמש, מבוא למתחילים

דוד שמש הוא דוד חימום, המחמם מים בעזרת שימוש באנרגיה סולארית. הדוד מורכב מחלקים רבים, בהם מכל מים וקולט שמש, הנקרא גם פאנל סולארי, מכל המים מחובר לקולט על ידי צינורות. קרינת השמש נקלטת בפאנל הסולארי, אשר מתחמם וגורם לטמפרטורת המים לעלות. ככלל, הקולטנים מופנים לכיוון דרום, ממנו מגיעה קרינת השמש בארץ במשך רוב שעות היום, אולם במקרים בהם לא יהא ניתן, יימצא מתקין הדוד את הזווית הטובה ביותר. כיום, בתוך כל דוד שמש קיים דוד חשמל, זאת מפני שנרצה מים חמים גם אם אנו בעונה פחות חמה.

 

היריב המושבע – דוד החשמל

דוד חשמל הוא דוד חימום המחמם את המים בעזרת השימוש באנרגיה חשמלית. הדוד מצויד בגוף חימום חשמלי. מחירו של דוד החשמל זול יותר ממחירו של דוד שמש מפני שאינו מגיע עם פאנל סולארי. הדוד החשמלי מהיר יותר, מפני שהמים בו אינם עוברים דרך קולט המותקן על הגג. כמו כן, שימוש בדוד חשמלי מקצר את משך ההמתנה למים חמים. אך, הבלאי של דוד החשמל גבוהה יותר, זאת מפני שהבלאי נובע מכמות השימוש בגוף החימום.

 

יתרונות דוד השמש

דוד השמש חסכוני יותר מדוד חשמל. הוא מתחמם בעזרת אנרגיה סולארית ולכן, בימים שמשים, נקבל מים חמים ללא הדלקת הדוד, ללא המתנה וללא שימוש בחשמל. כמו כן, ברוב ימות השנה, לא נצטרך להדליק את הדוד, דבר המוזיל משמעותית את צריכת החשמל ואת העלויות הכרוכות בכך.

בנוסף, כאמור לעיל, דוד השמש מנצל אנרגיה סולארית. מסיבה זאת, הוא ירוק יותר. כמו כן, הוא איכותי לסביבה מפני שהוא מצמצם את צריכת החשמל ומצמצם את שריפת הנפט לצורך הפקת החשמל.

 

יתרונות דוד החשמל

לדוד החשמל מספר יתרונות על פני דוד השמש.

ראשית, בעת עונת החורף, הדלקת דוד השמש יקרה יותר. אומנם לא נעשה ניסוי לבחון מי יותר זול לאורך כל ימות השנה, אך יש לעמוד על נקודה זו. שנית, התקנת דוד שמש ארוכה וסבוכה יותר, ולכן, גם יקרה יותר. לבסוף, ישנם מצבים בהם לא ניתן יהא להתקין כלל דוד שמש, מה שיאלץ את בעלי הנכס להסתפק בדוד חשמלי.

 

במי נבחר?

כפי שראינו, לכל אחד מסוגי הדודים יתרונות שונים. משכך, את ההחלטה יש לבצע באופן אינדיבידואלי, תוך בחינת מספר הנפשות בבית, מיקומו והאקלים השורר בו. כאשר מספר הנפשות בבית גדול, כדאי לבחור בדוד שמש, לעומת זאת, אם בבית רווק או זוג, אין חשיבות בבחירת דוד שמש על פני דוד חשמל. בנוסף, החיסכון של השמש לאורך הזמן יהיה עדיף על פני החיסכון בקנייה של דוד חשמל.

 

מכשיר חימום מים

אולי יעניין אותך גם

איך מנקים מיקרוגל
לבית ולגינה
איך מנקים מיקרוגל

ניקוי המיקרוגל הוא משימה פשוטה וקלה שניתן לבצע בכמה דקות. ניקוי קבוע ימנע הצטברות של לכלוך, שומן וריחות לא נעימים, וישמור על המיקרוגל תקין לאורך

קרא עוד »
עיצוב הבית
לבית ולגינה
5 מוצרים לעיצוב חלל הבית

אתם לא צריכים להיות מומחים בעיצוב פנים, כדי לעצב את הבית שלכם באופן מושלם. כל שעליכם לעשות זה להכיר במוצרי עיצוב בסיסיים שיהפכו את החלל

קרא עוד »
פולוסה