חיפוש
חיפוש

דלקן אוניברסלי – כל היתרונות

דלק מהווה מוצר הכרחי עבור רובנו, והוא מאפשר לנו ניידות, נוחות, וקשרים חברתיים. אין אנו יכולים לקום בוקר אחד, ולהחליט שאנו מקצצים את הוצאות הדלק שלנו לחלוטין, או לחצי – פשוט כיוון שזה אומר לא להסיע את הילד לחוג, לא לעשות קניות, לא לבקר את המשפחה, וכדומה. מעבר לכך, גם אין לנו ממש אפשרות לשלוט על מחירי הדלק, המושפעים מתנודות עולמיות של מחירי הנפט, ונתונים למיסים גבוהים במיוחד המוטלים באופן מקומי. אז מה כן אנו יכולים לעשות? לשלוט בהוצאות הדלק שלנו, ולנהל אותן בצורה נכונה! הדלקן האוניברסלי עוזר לנו לעשות זאת בצורה פשוטה ונוחה, ומסיבה זו הוא הפך לפופולארי במיוחד בארץ ובעולם בשנים האחרונות. במאמר זה, ריכזנו עבורכם בצורה מסודרת – את כל יתרונותיו של הדלקן האוניברסלי.

 

כיצד פועל הדלקן?

הדלקן מבוסס על טכנולוגיה של תיוג אלקטרוני, שאותו ניתן לקרוא באמצעות גלי רדיו. תיוג כזה, מאפשר למעשה הצפנת פרטים בהתקן פלסטיק המורכב על פתח התדלוק של הרכב. כשהנהג יגיע למשאבת הדלק הייעודית, הוא לא יצטרך לעשות יותר מדי – רק לפתוח את פתח התדלוק ולהניח את המשאבה בתוכו. המשאבה מיד תקרא את הפרטים המוצפנים ותאפשר את התדלוק באופן מידי, והחיוב? מתבצע אוטומטית דרך המערכת – ומאפשר שליחת חשבונית מסודרת אל המשלם בסוף החודש.

 

דלקן – איך זה התחיל?

בוודאי תהיו גאים לשמוע שהדלקן הוא פרי המצאה ישראלית, והוא פותח בשנת 1983 ע"י שני עובדי חברת "תדיראן" שביקשו לייעל את תהליך התדלוק עבור עובדי החברה. בשנים שלאחר מכן הדלקן תפס תאוצה, והפך לנפוץ בארץ ובעולם, כשהמשתמשות העיקריות בו היו חברות גדולות, המעוניינות לנהל בקלות את הוצאות הדלק עבור ציי הרכבים של עובדיהן. יחד עם כל יתרונותיו, בשנים שלאחר המצאת הדלקן נוצרו גם מספר בעיות הקשורות לשוק הדלק המקומי. עקב העובדה שהדלקן אפשר ללקוחותיו הסכם עם חברות דלק ספציפיות, נמצא כי הדלקן הפחית את התחרות החופשית בשוק, ומי שנפגעו מכך במיוחד – היו חברות הדלק הקטנות.

 

דלקן אוניברסלי

עקב הבעיות שיצר הדלקן בשנים הראשונות לכניסתו לשוק בישראל – משרד האנרגיה החליט לעשות מעשה. בתחילת שנת 2018 נכנסה לתוקפה "רפורמת הדלקן האוניברסלי", המאפשרת למשתמשי דלקן לתדלק בתחנות של כל חברות הדלק, וללא צורך בשיוך לחברה ספציפית. הרפורמה החזירה את התחרות החופשית לשוק הדלק, ועצרה את הבעייתיות שנוצרה עבור חברות הדלק הקטנות. ועבור הלקוחות? מעבר לעובדה שהתחרות נהדרת עבורם – הדלקן האוניברסלי גם מאפשר להם נוחות גיאוגרפית מבחינת תחנות הדלק, ואין הם צריכים להיות "כבולים" לתחנות של חברה אחת.

 

יתרונות הדלקן האוניברסלי

הדלקן האוניברסלי טומן בחובו יתרונות רבים, ואת חלקם כנראה שהבנתם כבר עם קריאת השורות הראשונות במאמר. מהם היתרונות שהפכו את הדלקן לכה נפוץ בארצנו?

 

חיסכון כלכלי בצריכת הדלק

אין דבר שישראלים אוהבים יותר מהנחות! הדלקן מעניק למשתמשים הנחה על מחירי הדלק – וזה כבר יתרון משתלם במיוחד. ומה עוד? משתמשים של דלקן ברחבי העולם, דיווחו שהוצאות הדלק שלהם ירדו בכ -12 אחוזים! ההשערות אומרות שמדובר על הפרש הנובע מתהליך תדלוק שהוא טכנית יעיל יותר, וגם מנטרול של הונאות קטנות וסכומים מינוריים המוספים למחירי הדלק, ומצטברים בסופו של דבר לסכומים ניכרים.

 

נוחות בעת התדלוק

למי מאיתנו שאין דלקן, ונחשף לאופן השימוש בו לראשונה – יש סיכוי שירים גבה בפליאה. התהליך מצריך מאיתנו רק להגיע למשאבת הדלק, ולפתוח את פתח התדלוק. קריאת הפרטים שלנו מתבצעת באופן אלחוטי, ומאפשרת לנו לתדלק באופן מידי וללא כל צורך באמצעי תשלום כלשהו. בעת שאנו ממהרים לעבודה או לאסוף את הילד מהגן – יש יתרון משמעותי לתהליך המקוצר והנוח הזה!

 

ריכוז חיובים פשוט

התשלום בדלקן מתבצע באופן אוטומטי, והחיוב נשלח אל המשלם בסוף החודש בצורה מסודרת. כך אנו יכולים לראות בצורה ברורה מה היו הוצאותינו על הדלק באותו החודש, לראות את שמות התחנות שבהן תדלקנו ומיקומן, ופרטים נוספים שעוזרים לנו להתנהל כלכלית.
עבור חברות המשתמשות בדלקן עבור עובדיהן – צורת החיוב מאפשרת סדר מופתי, ומונעת את הצורך בהצגת חשבוניות או חיובי אשראי מצד העובדים.

 

השליטה בידיים שלנו

הדלקן מבטיח שהתדלוק ייעשה אך ורק ברכב המיועד לכך, והוא לא מאפשר "השחלת" חיובים נוספים מצד נוכלים כאלו ואחרים. הדלקן מונע את הצורך בהוצאת אשראי או מזומן בעת התדלוק – וגם זה מפחית את הסיכוי להונאות בתחנות הדלק… וכבר היו דברים מעולם! מעבר לכך, ניתן לחבר את התקן הדלקן למחשב הרכב, מה שיאפשר לנו קבלת נתונים מדויקים על צריכת הדלק ביחס לגמיעת הקילומטרים של הרכב. כך אנו יכולים לאתר בעיות ברכב, או לדעת שדרושים טיפולים מסוימים.

 

האם הדלקן האוניברסלי הוא הדרך היחידה?

הדלקן האוניברסלי הוא אחת מהדרכים המאפשרות לנו לשלוט בהוצאות הדלק שלנו, והוא כנראה הדרך הנוחה מביניהן. מעבר לשימוש בדלקן, יש שיטות נוספות לחסוך ולשלוט בהוצאות הדלק החודשיות.

 

כרטיסי תדלוק

כרטיסי תדלוק מתאימים למי שמסיבה כזו או אחרת, אינו מעוניין להשתמש בדלקן האוניברסלי. ישנם כרטיסי תדלוק המשויכים לחברת דלק ספציפית, וישנם כאלו שהם אוניברסליים ומאפשרים תדלוק בכל החברות. הכרטיס דומה לכרטיס אשראי, ומגוהץ כמוהו – באותו החריץ הממוקם במשאבת הדלק. ניתן לבחור בכרטיס תדלוק "פתוח" המאפשר תדלוק ללא הגבלה, וניתן להשתמש בכרטיס נטען, שבו אנו מקציבים סכום מסוים לתדלוק בתקופת זמן מסוימת, למשל 1000 ₪ לחודש. גם כרטיסי התדלוק מאפשרים שליטה מסוימת בהוצאות התדלוק, והם מתאימים לאנשים המחליפים רכבים בצורה תכופה למשל, ולכן אינם מעוניינים בהתקנת דלקן אוניברסלי.

 

צרכנות חכמה

מעבר להנחות שאנו יכולים לקבל דרך הדלקן או דרך כרטיסי התדלוק, מומלץ לנו להתנהל בחכמה גם מבחינות אחרות. השוואת מחירים בין תחנות הדלק – היא אחת הדרכים שעשויות לחסוך לנו סכומי כסף משמעותיים. לעתים עקב עצלות או הרגל – אנשים נוהגים לתדלק בתחנת דלק יקרה, בעוד שבאפשרותם לעשות זאת בתחנה זולה הרבה יותר. כמו כן, שעות התדלוק עשויות לחסוך לנו כסף, היות ותחנות דלק מסוימות גובות עמלה על תדלוק בלילה. נמצא כי תדלוק בבוקר הוא הזול ביותר, גם עקב הטמפרטורה הנמוכה יחסית, והעובדה שנפח הדלק מצטמצם ביחס לצהרים!

דלקן אוניברסלי

נהיגה נכונה

היחס שלכם אל הרכב, יכול גם הוא להשפיע רבות על סכומי הדלק הכוללים שאותם תשלמו! מעבר לעובדה שמומלץ לרכוש רכב חסכוני, אנו גם ממליצים לא להאיץ ולבלום בצורה פתאומית, אלא לנהוג בעדינות תוך האצה הדרגתית. מהירות הנסיעה שלכם צריכה להיות כזו שמתאימה לרכב, וההילוך שאתם נמצאים בו צריך להתאים למהירות (למשל כשמדובר ברכב ידני, או במדרונות תלולים). בצעו את טיפולי הרכב בזמן הדרוש, ואל תתעלמו מסימני אזהרה מסוימים שהרכב מראה. מדובר בעצות הקשורות לבטיחות באופן כללי, אך יש להם קשר ישיר גם לצריכת הדלק שלכם!

דלקן אוניברסלי כנראה מהווה את הדרך המשתלמת והנוחה ביותר לתדלק בימינו, ומסיבה זו הוא הפך פופולארי במיוחד בארץ ובעולם. מאז הרפורמה שנחקקה בשנת 2018, נראה שהדלקן הפך לצורת התדלוק המועדפת על הנהג הישראלי, בין אם באופן פרטי ובין אם דרך מקום העבודה. למידע נוסף על דלקן אוניברסלי היכנסו לאתר: https://www.imaginarium.co.il.

אולי יעניין אותך גם

פולוסה