חיפוש
חיפוש

דמי ימינו – המדריך המלא לעריכת צוואה

ממחקר בינלאומי שפורסם, 2/3 מהאנשים לא רשמו צוואה טרם מותם. זאת, כולל יותר ממחצית בני ה-55 ומעלה. אחת מהסיבות הברורות לכך ההיא שאנשים לא אוהבים לחשוב על המוות שלהם, אז בטח שלא לתכנן אותו ולהיערך אליו.

אבל, אתם כנראה מ-1/3 החכם שמכיר בחשיבות עריכת הצוואה ויודע כמה משמעותי לדעת לכתוב אותה נכון. אנחנו כאן כדי לעזור לכם בתהליך הזה ולהמליץ לעשות אותו בליווי צמוד של עורכי דין, כדי לוודא שמדובר במסמך תקף.

 

מה זו צוואה

לפני שנצלול לתפקיד של עורך דין צוואות וירושות, בואו נדבר רגע על הצוואה עצמה. מדובר בסמך, בעל תוקף משפטי, המבטיח את חלוקת הנכסים של כותב הצוואה בהתאם לרצוננו כאשר הוא מת. החשיבות של הצוואות נובעת לאור היכולת להכריע מראש לגבי חלוקת הנכסים ובתוך כך, מניעת סכסוכים בקרב בני המשפחה.

יצוין שגם במידה שאין בני משפחה, צוואה חשובה מכיוון שהיא יוצרת תוכנית עיזבון אשר מקנה שליטה. אחרת, המדינה עשויה להחליט באופן שרירותי על חלוקה, בצורה שלא מגשימה את המטרות והאידיאלים של הנפטר בעל הנכסים.

 

החלטה מי היורשים וחלוקת הרכוש ביניהם

ראשית, אנחנו רוצים לציין שכשחושבים על צוואה ישר המחשבה הראשונית היא על נכסים בעלי ערך פיננסי. עם זאת, לא פחות חשובים הם החפצים האישיים שרוצים להעביר לאנשים ספציפיים. העברתם עשויה להיות ירושה בעלי ערך סנטימנטלי ליורשים. במידה שמעוניינים להעביר תמונות או רכיבים דיגיטליים, אל תשחו כי רצוי להעביר גם את הסיסמאות למחשב, פן תחסם הגישה.

 

הגדרת הדרכים בהם הנכסים יועברו

יש לבחור האם רוצים להעביר את הנכסים ישירות ליורשים או לחלופין באמצעות נאמנות. במידה שבוחרים באפיק של נאמנות – ניתן לקבוע סט כללים כיצד ומתי הנכסים יחולקו. חלק זה רלוונטי במיוחד ביחס לקטינים או צעירים, שחוששים שיבזבזו את כל הרכוש מבלי להשקיע מחשבה, בניגוד למבוגרים.

 

מינוי אפוטרופוס

אם כותב הצוואה בעל ילדים מתחת לגיל 18, עליו לחשוב על מינוי אפוטרופוס או אפוטרופוסים – כלומר, אדם שיהיה אמון על שמירה על הילדים במידה שאתם נפטרים וההורה השני לא יכול לשמש כהורה יחיד רלוונטי. לכאורה (ובתקווה) מדובר באפשרות רחוקה, רצוי לבדוק אם האדם לו אתה מפקיד את ילדיך רוצה בתפקיד, כדי למנוע מצב בו ילדיך ללא משמורת.

 

שינוי צוואה

ככל שכותבים צוואה בשלב מוקדם יותר, כך פוטנציאל השינוי שלהם הוא רב יותר. לאור כך, רצוי לוודא כי הצוואות מפרטות כיצד אתם מעוניינים להתמודד עם לידות, מקרי מוות, נישואים וגירושים. במידה שאתם חושבים שיש צורך בשינוי של הצוואה – אל תחששו, תמיד אפשר לעדכנה.

 

לסיכום

עריכת צוואה מהווה אקט משמעותי וחשוב, אשר רבים נוטים להתכחש אליו ולדחותו לשלב מאוחר יותר. אנחנו ממליצים להסתייע בעורך דין לצוואות שידע להכווין אתכם בתהליך, ישמור אצלו את הצוואה ויבצע אותה במקרה הצורך. חיים ארוכים ובהצלחה!

בקשה אחרונה

אולי יעניין אותך גם

עריכת דין
7 דברים שעושה עו"ד משפחה

בכל הנוגע לגירושין ולעניינים משפטיים הקשורים למשפחה, לעורך דין דיני משפחה תפקיד מכריע בהדרכת לקוחותיו בתהליך מורכב זה. עורכי דין אלו, הינם בעלי ידע נרחב

קרא עוד »
פולוסה