חיפוש
חיפוש

דרושים בהייטק תחום ה- Data Analyst – איך תשיגו עובדים איכותיים

חברות ההייטק יכולות היום בעזרת הטכנולוגיה החדשנית, להפיק כמות אדירה של נתונים מהשימושים השונים במוצרים והפלטפורמות שלהן. מדען נתונים מסיק את המסקנות מהכל המידע הרב שנצבר ויודע להפוך את זה לנכס, מידע רלוונטי, מסקנות ותובנות, ובעצם הוא יכול לכרות את מה שחשוב ולנתב את החברה ליצירת תוכנית פעולה. אם זה נשמע לכם טוב, ואתם מעוניינים בתפקיד הזה שמשפיע רבות על התעשייה, בואו לגלות מה תוכלו לעשות, ואולי תמצאו את עבודת החלומות שלכם.

 

מה זה מדען נתונים

אנליסט נתונים או מדען נתונים, זהו האדם שיודע לתרגם נתונים למסקנות, בכדי שהחברה בה הוא עובר תוכל לעשות החלטות עסקיות אסטרטגיות. ישנה כמות עצומה של נתונים אשר מתעדכנת בקצב מסחרחר, וצריך שיהיה מי שיכך את כל עודף המידע הזה ויהפוך את זה למשהו בעל ערך. העובד שולח דו״חות למקבלי ההחלטות ממש בכל יום, העובד מזהה טרנדים, תבניות, ומסיק מכך תובנות הקשורות למוצר ולעסק.

 

למה זה נחוץ?

בתעשייה אשר מבוססת על נתונים, הארגונים השונים זקוקים למי שידע להוציא מכל הנתונים האלו דברים רלוונטיים, מישהו שידע לכרות את המידע החשוב והנחוץ להם וידע להסיק את המסקנות המיטביות שיובילו להחלטות מחושבות טובות. כל חברה זקוקה לכך, ברמה שיש המון משרות דרושים הייטק Data Analyst שניתן למצוא בקלות רבה דרך המון אתרים שונים, אם התפקיד רלוונטי גם אליכם, תהיו בטוחי, שיש לזה ביקוש רב.

 

כלים שחייבים להכיר

בתפקיד מדען נתונים יש המון כלים שחייבים להכיר בשביל לעשות את העבודה הזאת בצורה המיטבית. בין הכלים תמצאו את התוכנה המוכרת אקסל, המתאימה נהדר לניתוח נתונים, Google Sheets שעוזרת המון להגעת מסקנות ממארגי הנתונים, SQL שזו היא שפת תכנות פופולארית בקרב מדעני נתונים, Tablea תוכנה המחברת בין נתונים לאמצעים ויזואליים בקלות ובנוחות, ועוד הרבה תוכנות עזר לתפקיד מדען הנתונים.

 

איך נראה יום עבודה

בעקרון העבודה שוטפת של מדען נתונים כוללת איגוד נתונים, כריית נתונים וארגון הנתונים לכדי שימוש יחד עם הגעה לתובנות משמעותיות. התחומים תלויים במה שהחברה עצמה עוסקת בו, ומדען הנתונים עוסק רבות גם בפיתוח מערכות לאיסוף המידע , תרגום הממצאים לכדי דו״חות שיוכלו להיות מוצגים בפני אנשי החברה למטרת שיפור הביצועים שלה.

 

כישורים הנדרשים לתפקיד

בשביל להיכנס לתפקיד הזה, צריך כמה תכונות וכישורים, קודם כל כישורים טכניים מבחינת תוכנות רלוונטיות לניתוח נתונים ושפות תכנות, בנוסף גם מבחינת האופי והאישיות צריך הרבה סקרנות, רצון לחקור, תכונה של יסודיות ויכולת התמדה, יחד עם כמובן רצון להשפיע.

 

לסיכום

יש הרבה תחומים שונים בהייטק, להיות מדען נתונים זה אחד מהתפקידים הפופולאריים והמרתקים ביותר, כל חברה זקוקה למילוי התפקיד הזה על ידי מישהו עם הרבה מאוד מוטיבציה, מוכנות ורצון להשקיע. אם גם אתם רוצים להיכנס לתחום, תדעו שהביקוש לכך נוכח יותר מאי פעם, ולמצוא את משרת החלומות שלכם, זה בהישג יד.

לחיצת יד

 

אולי יעניין אותך גם

פולוסה