חיפוש
חיפוש

דרושים – הליך חיפוש עבודה – עד כמה הוא מורכב?

הליך חיפוש עבודה אכן יכול להיות מורכב בעיקר מבחינת יעילות התהליך והתחושה שמקבלים מעט עבור עבודה רבה אך אם עושים זאת בצורה יעילה ואפקטיבית ניתן לקבל תוצאות מעולות שאפילו לא חשבתם עליהם.

המשיכו לקרוא וגלו איך עושים את זה נכון.

 

צמצום החיפוש והגדרת רצונות

המנעו מלחפש "משהו טוב ומעניין" – זה ישאיר אתכם על כיסא המחפשים לתקופה לא מבוטלת מכיוון שכל דבר שתמצאו תוכלו לחשוב בטח יש משהו טוב יותר. או שהצעות למשרות פנויות שיגיעו אליכם יהיו רחוקות מהתחום המקצועי שלכם. לכן הגדירו את התחום המקצועי, היקף המשרה, ציפיות שכר ומאפייני הגדרת התפקיד, אם אתם מחפשים אחר המשרה הראשונה שלכם בתחום מומלץ להתייעץ עם אנשים המוכרים איתו כדי להבין את עולם המושגים והדרישות.

 

איפה מחפשים?

הרשת מוצפת בלוחות דרושים ולא תמיד הם יספקו את האיכות הנדרשת, בחרו באתר איכותי שמציע שירותי "סוכן חכם" – אלגוריתם שמחפש לכם עבודה על פי קורות החיים והנתונים השונים שתזינו לו, תוכלו לבדוק את האתר https://www.manpower.co.il.  ערוצי חיפוש נוספים שכדאי להשתמש בהם הם – חברות השמה, קבוצות פייסבוק לחיפוש עבודה, פלטפורמת חיפוש עבודה בפייסבוק, לינקדאין, ירידי תעסוקה או פנייה ישירה למעסיקים שמעניינים אתכם.

 

החשוב ביותר – קורות חיים

אין להתפשר על איכות קורות החיים שלכם, אל תחסכו זמן או אנרגיה על שדרוגם או על התאמתם לכל משרה שאתם מגישים אליה מועמדות. חשוב להכין 2-3 גרסאות של קורות החיים לתפקידים שונים באותו התחום. כל הגדרת תפקיד דורשת מאפיינים וניסיון ולכן חשוב להדגיש את המענה שתוכלו לתת לאותם הדרישות בקורות החיים. מגייסים מחפשים אחר דיוק ואת הפוטנציאל של המועמד להצטיין בתפקיד הפנוי ולא סתם כישרון כללי עם הכשרה ורקע.

 

מציאת עבודה ללא ניסיון

אחד הבעיות שגורמות לתהליך להיות כל כך מורכב היא דרישת הניסיון למשרות רבות, אבל צריך להתחיל מתישהו נכון? בנושא הזה חשוב לפתוח את הראש למשמעות דרישת הניסיון. משרות רבות ידרשו מאפיינים דומים כמו – דיוק, עיבוד נתונים בצורה ראויה, יכולת בינאישית, תשומת לב לפרטים, עבודה מול מחשב – בטח שאת חלק מהפרמטרים תוכלו למצוא שאתם כבר מנוסים בהם גם אם לא באותו התחום בו אתם מחפשים עבודה.
מצאו איפה התנסתם באחר ממאפיינים אלו או אחרים כמו צבא, עבודה אחרת, פעילויות פנאי או כל דבר והדגישו זאת בקורות החיים ובראיון.

 

מסכמים

אל תתייאשו, אתם בטח מכירים את האמירה "לחפש עבודה זו עבודה במשרה מלאה" ואכן כך רק תשימו לב שאתם משקיעים את הזמן והמאמצים במקומות הנכונים ולא משוטטים בין אתרים ומשרות שבכלל לא נוגעות לכם. הקפידו להתייעץ עם מכרים ואנשים מהתחום ללא ספק זה יעזור לכם בעיקר במידע והכוונה ואולי אפילו בחברה שהם עובדים בה או אחרת מחפשים בדיוק אתכם!

איש מחפש עבודה

 

אולי יעניין אותך גם

דולרים
פיננסים
התנהלות פיננסית בגיל השלישי

לא קל להתנהל נכון פיננסית בגיל המבוגר. כאשר אנחנו מתבגרים אנחנו מוצאים את עצמנו זקוקים לכנסה גבוהה יותר למרות שגובה ההכנסה הצטמצם. לא מעט מבוגרים

קרא עוד »
פולוסה