חיפוש
חיפוש

דרכים שבהן אתה הורס את הספה שלך ואיך לתקן את זה

בהרבה בתים, הספות נהרסות לאחר מעט שנים עקב שמירה לא נאותה עליהן. בהרבה מהמקרים, המודעות שלנו לשמירה על הספות לא גבוהה ואנו לא מייחסים לה חשיבות, עד שהסלון מתלכלך, ורק אז המודעות עולה והצורך לשמור על הספות גדל. ישנן הרבה דרכים להרוס ולהזניח את הספות ורק שתי דרכים לשמור עליהן או לחדש אותן – האחת זה מניעה, והשני זה ניקיון.

 

להימנע מלאכול בסלון

אומנם זה נשמע קשה, אך הימנעות מלאכול בסלון היא חשובה לצורך השמירה על הספות – 65 אחוז מהמקרים של כתמים משמעותיים בספות נוצרו כתוצאה מאכילה או שתיה בספות. אומנם אם בבית אין ילדים הנתון הזה משתנה, וכמובן שילדים גורמים יותר לכתמים מאוכל, אך גם לכם המבוגרים זה יכול לקרות, וחבל. ניתן גם לשים לב למה שאנחנו אוכלים ולנסות לא לאכול מאכלים שמועדים לפורענות בנושא. חשוב לציין שהצעת מחיר לניקוי ספות היא לא נמוכה, לכן כדאי לשמור על ניקיון.

 

לשים כיסוי ספה

כיסוי ספות הוא פתרון מושלם לכתמים, ואת רוב הכיסויים ניתן להוריד בקלות ולכבס, כמו כן רובם עשויים מחומרים שמתנקים בקלות. אם אתם אוכלים בסלון או שיש לכם ילדים בבית – כיסויי ספות הם הפתרון המושלם. לחלק מחברות הרהיטים יש אפילו כיסויים זהים מבחינת הצבע והבד שהספה עשויה מהם, כך שהספה נראית בדיוק אותו דבר בשני המקרים – עם או בלי כיסוי.

 

בעלי חיים

אם יש לכם חיות מחמד בבית – זוהי נקודת תורפה לספות. הפרווה שנושרת או הפתעות אחרות יכולות תוך רגע להרוס ספה לתמיד. כמו מקודם, גם כאן הדרך הכי טובה זה להימנע. נסו לחנך או לאלף את חיית המחמד שהספות הן מחוץ לתחום בשבילן. אם זה לא עובד – כיסוי ספות הוא פתרון מושלם גם במקרה הזה. אם חיית המחמד יודעת לעשות את צרכיה בחוץ והבעיה זה רק הפרווה שנשארת – דאגו למצוא חברה המציעה מנוי לניקיון ספות והזמינו את השירות לפחות פעם בחודש, לפרטים – ניקוי ספות בצפון.

 

ילדים

אם יש לכם ילדים בבית, נסו לדבר איתם על זה שהספות רגישות ללכלוך, ושכל דבר מלכלך יכול בקלות להרוס את הספה. כמובן שעדיף ליצור חינוך להרגלים טובים כמו לא לאכול או לשתות בספות. בהרבה מקרים של כתמים הילדים מציירים או צובעים את הספה בטעות או בכוונה, וגם כאן החינוך וההימנעות הם המפתח. אם זה קרה נסו לשטוף את האזור עם מים, ודאגו שחברת ניקיון ספות תגיע ותיתן לכם את המלצותיה.

 

סיכום

הדרך הכי טובה להרוס את הספה היא להזניח אותה ולא לשמור עליה בכלל. ניתן לתקן את זה על ידי מודעות ושמירה על הספה מפני הדברים שיכולים לגרום לה את הנזקים הכי משמעותיים – ילדים או חיות מחמד. אך גם במקרים אלה, לרוב יהיה ניתן לתקן ולנקות את הכתמים.

ספות

אולי יעניין אותך גם

פולוסה