חיפוש
חיפוש

האם אדריכל ומעצב פנים חייבים לעבוד בשיתוף פעולה בעת בנייה של בית חדש

אנשים רבים שנמצאים בפתח תקופת בניית בית חדש או משרד, שואלים את עצמם – מה ההבדל בין מעצב פנים לאדריכל? האם צריך את שניהם? האם הם עובדים ביניהם בשיתוף פעולה? האם יש אדם אחד שעוסק בשני המקצועות? כל השאלות האלו הן חשובות וטובות ולפני שנכנסים לתהליך של בניית הבית, ובוחרים את אנשי המקצוע שיעזרו לכם להגשים את החלומות חשוב לענות עליהן.

 

נתחיל מהתחלה

אז מי הוא אדריכל ומיהו מעצב פנים? בואו נעשה סדר בדברים ונבין מה ההבדל בין השניים. כדי להיות אדריכל יש לעשות תואר באדריכלות במשך ארבע שנים באוניברסיטה. האדריכל מתכנן את המבנה ממש מתחילתו ויש לו את ההסמכה לכך.

מעצב פנים לעומת זאת, אינו חייב בהכרח להיות בוגר תואר אקדמי, ומעצבים רבים מסתפקים בקורסים וכדומה. המעצב הוא בעל החוש האסתטי, זה שיעזור לכם להפוך חדר ריק עם ארבעה קירות לבנים לחדר הכי יפה שתוכלו לדמיין.

 

האם יש קשר ביניהם?

אז לאחר שהבנו מה כל אחד מהמקצועות אומר ועל הדרך גם הבהרנו למה חשוב שיהיה לכם גם אדריכל וגם מעצב פנים, נעסוק בשאלה הבאה – האם הם צריכים לשתף פעולה ביניהם? התשובה היא חד משמעית כן. בעת בנייה של בית חדש חשוב מאוד שכבר בתכנון הבנייה החיצונית של המבנה, יהיה ברור כיצד הפנים של המראה ייראה בעתיד, על מנת שעיצוב הפנים יראה הכי טוב שאפשר.

בנוסף לכך, במקרים בהם תרצו פתאום לשנות או להזיז איזה קיר, לרוב מעצב הפנים לא יוכל לאשר זאת על דעת עצמו והוא יצטרך חתימה של אדריכל.

 

טובים השניים מן האחד?

מכאן אנחנו מגיעים לענות על השאלה האחרונה – האם ניתן לשכור את שירותיו של אדם שהוא גם אדריכל וגם מעצב פנים? גם פה התשובה היא כן. משרדים רבים העוסקים בתחום הם משרדי אדריכלות ועיצוב פנים, והם מציעים בתשלום אחד (ובדרך כלל גם יותר זול) גם עבודת אדריכלות של תכנון הבנייה החיצונית של המבנה מאפס וגם עיצוב חלל הפנים.

 

מה היתרון של זה?

אז מה היתרונות של לקחת איש מקצוע אחד או להיות לקוחות של משרד שנותן את שני השירותים, לעומת עבודה עם אדריכל ומעצב פנים בנפרד? קודם כל המחיר. לרוב העסקה של שני בעלי מקצוע מהתחום הזה יכולה להיות הוצאה לא קלה והרבה פעמים לקחת שניים במחיר של אחד יכול להוזיל לכם משמעותית את העלויות.

בנוסף לכך, כפי שציינו קודם, מעצב הפנים והאדריכל צריכים לעבוד בשיתוף פעולה מלא על מנת שלא יהיו תקלות, לכן כדי למנוע קצרים בין אנשים שלא רגילים לעבוד יחד וללכת על בטוח.

 

יפה מבפנים ומבחוץ

כדי להגיע לתוצאה היפה ביותר, על מעצב הפנים והאדריכל, להיות בקשר הדוק לאורך כל תהליך בניית הבית. אנשים רבים בוחרים לייעל את התהליך ופונים למשרד או לאיש מקצוע שמתמחה בשני התחומים.

עיצוב פנים

אולי יעניין אותך גם

איך מנקים מיקרוגל
לבית ולגינה
איך מנקים מיקרוגל

ניקוי המיקרוגל הוא משימה פשוטה וקלה שניתן לבצע בכמה דקות. ניקוי קבוע ימנע הצטברות של לכלוך, שומן וריחות לא נעימים, וישמור על המיקרוגל תקין לאורך

קרא עוד »
עיצוב הבית
לבית ולגינה
5 מוצרים לעיצוב חלל הבית

אתם לא צריכים להיות מומחים בעיצוב פנים, כדי לעצב את הבית שלכם באופן מושלם. כל שעליכם לעשות זה להכיר במוצרי עיצוב בסיסיים שיהפכו את החלל

קרא עוד »
פולוסה