חיפוש
חיפוש

האם אוכל לכלבים על בסיס עוף יותר מומלץ?

 תזונה של כלב משפיעה ישירות על איכות החיים שלו, על ההתפתחות, על הבריאות ועל תוחלת החיים שלו. לא פלא שאתם כמגדלי כלבים משקיעים משאבים רבים בבחירת האוכל עבורו. השאלה היא האם אוכל לכלבים שמבוסס על עוף הינו המזון המומלץ מכולם. כמובן שאין תשובה גורפת ביחס לכל הכלבים. כי לכל כלב יש להתאים את המזון לפי גילו, משקלו ומצבו. אך חלבון מן החי הוא רכיב נחוץ, ועוף בהחלט ממלא תפקיד חשוב בתזונה של הכלב.

 

הרכב תזונתי במזונו של הכלב

לפני הכול חשוב לדעת כי כמו כל יצור חי, גם כלב זקוק לרכיבים תזונתיים מתאימים על מנת לספק לגופו את הצרכים הבסיסיים שלו. למעשה מגדירים המקצוענים של טבע חי את המזונות האיכותיים ככאלו שמותאמים ביולוגית לגופו של הכלב. כלומר, בהתאם למערכות גופו וצרכים הביולוגיים של הכלב, מפתחים את המתכונים ומייצרים את מאכלי הכלבים האיכותיים שיספקו לכלב את מלוא צרכיו.

 

חלבון – רכיב מרכזי ונחוץ מכולם

אחד הרכיבים הנחוצים מכולם במזון לכלבים הוא חלבון. ניתן להאכיל את הכלב בחלבונים מסוגים שונים, כאשר חלבון מן החי הוא הטוב מכולם, שכן גם בטבע יחפש הכלב אחר בשר מכל סוג שהוא. בעת שאתם בוחרים אוכל לכלבים מומלץ עליכם להתמקד באחוזי החלבון שקיימים בפורמולה, זאת כי ככל שאחוזי החלבון יהיו משמעותיים יותר ביחס לפחמימות, כך אתם בטוחים יותר בדבר איכות המזון שהכלב שלכם ניזון ממנו. כך אתם יכולים לדעת בבטחה שהכלב שלכם אוכל כראוי, מתפתח היטב וניזון על הצד הטוב ביותר.

 

מקורות שונים לחלבון מן החי

לאחר שנצא מנקודת הנחה שחלבון מן החי הוא רכיב עיקרי וחשוב מאוד במזונו של הכלב, נעבור לשלב הבא בו נבחן את המקורות האפשריים לחלבון מן החי. מלבד לבשר עוף ניתן להאכיל את הכלב בחלבונים אחרים; דגים, בשר כבש ועוד. כאשר לכל כלב צריך להתאים את הרכיב הנכון לו בהתאם לנתונים השונים שלו.

 

הטעם של הכלב והעדפותיו

חשוב לזכור כי בסופו של דבר הכלב הוא זה שצריך לפתוח את הפה ולאכול. היות שכך חובה עלינו לרכוש עבורו מזון שיערב לחיכו. לא נוכל להגיש לו מזון איכותי וטוב ברמה מקסימלית אם הוא אינו אוהב את האוכל הזה. כלומר, במידה והוא אינו משתף פעולה ולא אוכל, אין כל תועלת ברמת הבריאות המקסימלית שיש במזון. כך שאתם צריכים למצוא מזון שהוא אוהב ויחד עם זאת יספק לו את מיטב הרכיבים. כמו כן יש להתייחס לצרכים התזונתיים של הכלב. לא לכל כלב מתאים כל חלבון, לא לכל כלב מתאים אותו אוכל. נתייחס לאלרגיות ולרגישויות כמו גם לנטיות גנטיות.

 

סיכום נושא תזונת הכלב והעדפת עוף

לכל כלב יש לספק מזון שטוב עבורו. כאשר תמיד חייב להיות אחוז משמעותי של חלבון מן החי. עוף הוא רכיב דומיננטי ונחוץ שמתאים לכלבים רבים.

חטיפים לכלבים

 

אולי יעניין אותך גם

פולוסה