חיפוש
חיפוש

האם אני מפריש לביטוח חיים מהתלוש?

אם אתם עובדים שכירים, רוב הסיכויים שאתם מודעים היטב לכך שבכל חודש אתם מקבלים תלוש משכורת – אך האם אתם באמת יודעים מה הוא מכיל? יש פרטים רבים על השכר ותנאי העבודה שלכם שמופיעים בתלוש המשכורת, וחשוב לעבור עליו היטב ולבחון שאתם אכן מקבלים את כל מה שמגיע לכם לפי החוק.

 

מה מכיל תלוש המשכורת?

תלושי המשכורת של כל העובדים השכירים בארץ מתקבלים בפורמט אחיד, ובו מידע שנדרש להופיע לפי החוק.

 

פרטים פורמליים

ישנם פרטים פורמליים שחייבים להופיע על גבי כל תלוש משכורת – פרטיו האישיים של העובד, פרטיו של המעסיק (כולל כתובת העסק ומספר הזיהוי שלו או מספר התאגיד), וכן אופן תשלום השכר.

 

השכר עצמו ותנאים סוציאליים

בין הפרטים שתוכלו למצוא בתלוש המשכורת שלכם נמצאים כמובן השכר אותו הרווחתם באותו החודש (מופיע גם כסכום ברוטו וגם כסכום נטו לאחר כל הניכויים), שעות וימי העבודה בהם עבדתם באותו החודש, מספר ימי החופשה וימי המחלה שאתם זכאים להם, פירוט של דמי הבראה, דמי מחלה ודמי חופשה ששולמו לכם, החזר על הוצאות נסיעה ועוד.

 

ניכויים מהשכר

כחלק מתלוש השכר, יופיעו לכם גם הניכויים מהשכר החודשי שלכם – עבור מס הכנסה, ביטוח לאומי, ביטוח בריאות, וכן עבור ביטוח פנסיוני או קופת גמל.

כאן זה המקום להזכיר – כל עובד זכאי להפרשות מהשכר שלו לביטוח הפנסיוני (כל עוד העובד מעל גיל 21 לגברים או 20 לנשים). חלק מהביטוח הפנסיוני הוא ביטוח מנהלים, שכולל בין היתר גם ביטוח חיים.

 

ביטוח חיים או ביטוח מנהלים – מה ההבדל?

אם כן, עובד שזכאי להפרשות משכרו עבור ביטוח פנסיוני, זכאי גם לתשלום ביטוח חיים. ביטוח זה נקרא גם בשם יוקרתי יותר, בשם "ביטוח מנהלים", שמהווה גם אפיק חיסכון פנסיוני.

העובד יכול להוסיף לביטוח המנהלים גם ביטוח אובדן כושר עבודה, לכל מקרה שחלילה יקרה והעובד יאבד את יכולתו לעבוד (בצורה מלאה או חלקית).

 

אתם מפקידים ממשכורתכם עבור ביטוח חיים או קופת גמל? ייתכן שמגיעים לכם החזרי מס!

ישנם מספר נרחב למדי של מקרים בהם המדינה מעניקה הטבות מס לעובדים, על רקע נסיבות שונות בחייו של העובד. אחת מהנסיבות האלו הן הפקדות מהמשכורת עבור ביטוח חיים או קופת גמל – אלו פעולות שהמדינה רוצה לעודד אותנו לעשות, ועל כן היא מעניקה הטבות מס שונות למי שעושה זאת.

אם לא ידעתם על כך עד כה, ושילמתם תקופה ארוכה מס בשיעור גבוה יותר מכפי שהייתם אמורים לשלם – ייתכן שאתם זכאים להחזרי מס מהמדינה. על מנת לבדוק את זכאותכם להחזרים אלו, תוכלו להיכנס לאתר האינטרנט https://taxes-refund.co.il, ולבדוק את זכאותכם בתהליך פשוט ומהיר, שאורך רק מספר דקות, וניתן ללא כל עלות או התחייבות מראש.

 

ביטוח חיים

אולי יעניין אותך גם

דולרים
פיננסים
התנהלות פיננסית בגיל השלישי

לא קל להתנהל נכון פיננסית בגיל המבוגר. כאשר אנחנו מתבגרים אנחנו מוצאים את עצמנו זקוקים לכנסה גבוהה יותר למרות שגובה ההכנסה הצטמצם. לא מעט מבוגרים

קרא עוד »
פולוסה