חיפוש
חיפוש

האם אפשר לשחזר דיסק קשיח

אובדן נתונים הוא חוויה מלחיצה המשפיעה על רוב האנשים החיים באורח החיים הדיגיטלי. ישנם מספר תרחישים שבהם אתה עלול למחוק קבצים בטעות או לרוקן את סל המחזור של המחשב בלי להתכוון. לפעמים יש פשוט תקלה בלתי נמנעת במחשב בעקבות התקפת תוכנה זדונית או וירוס, נפילת מערכת, או תקלה בחומרה.

הרבה אנשים שנתקלים במצב בו המחשב מסרב לעלות, חושבים שהם איבדו את כל המידע שהיה על המחשב לתמיד. אך לרוב יש דרך לשחזר את המידע.

 

מהו הדיסק הקשיח?

דיסק קשיח הוא הרכיב במחשב המשמש לאחסון נתונים. הדיסק הקשיח מכיל כמות עצומה של נתונים שאי אפשר לשמור בזיכרון הפנימי של המחשב.

הדיסק הקשיח יכול להגיע בשתי תצורות. אחת כרכיב פנימי במחשב והשנייה כרכיב חיצוני, עצמאי המחובר למחשב בעזרת כבל.

דיסק קשיח

 

מה עושים כאשר יש תקלה בדיסק הקשיח?

הרבה פעמים הסיבה שיש תקלה שמחשב ושהמידע שלכם נאבד היא שיש תקלה בדיסק הקשיח. התקלה יכולה להיות בגלל התקפה של וירוס, כשל במערכת או פשוט בגלל מחיקה בטעות של קבצים.

במקרים כאלו יש אפשרות לעשות שחזור דיסק קשיח ולהצליח להציל ולשחזר את המידע שאבד.

כמעט בכל המקרים יש אפשרות לבצע שחזור דיסק קשיח ולהציל את המידע שאבד. יש מספר דרכים לבצע השחזור של הדיסק קשיח.

אתם יכולים לנסות לשחזר את המידע בעצמם על ידי שימוש בתוכנות שונות שניתנות להורדה בחינם באינטרנט אך בשימוש בהן אתם נוטלים סיכון, מכיוון שרוב התוכנות שהאלו דורשות הרשאות לגישה למחשב שלכם ולשיתוף.

אם התקלה שלכם יותר חמורה או שאתם לא רוצים להסתכן כדאי לקחת את המחשב למעבדה מקצועית המתמחה בשחזור דיסק קשיח.

מעבדות מקצועיות יצליחו כמעט במאה אחוז מהמקרים לשחזר את כל המידע שהיה על הדיסק הקשיח, יש להן כלים מקצועיים לשחזור שלרוב נמצאים בשימוש אצל גופים רשמיים. כמו כן ביצוע שחזור דיסק קשיח במעבדות מתבצע על ידי אנשים מקצועיים ומנוסים שימנעו דליפה של מידע אישי ורגיש.

 

כמה עולה לשחזר דיסק קשיח?

שחזור דיסק קשיח הוא לא תמיד פעולה פשוטה. לכן טווח המחירים לשחזור דיסק קשיח הוא מאוד רחב. המחיר לרוב תלוי בחומרת הבעיה, המשך הזמן שלקח לתקן אותה ואם היה צורך בחלקי חילוף.

אם הבעיה הייתה פשוטה וקלה לתיקון המחיר יכול להיות אפסי. לעומת זאת כשהבעיה חמורה ודורשת שעות רבות של עבודה, המחיר יכול להגיע לאלפי שקלים. לרוב המחיר הממוצע לשחזור דיסק קשיח עומד על כמה מאות שקלים.

לסיכום, אם גיליתם שיש לכם בעיה בדיסק הקשיח, אל תדאגו כי כמעט תמיד יש אפשרות לבצע שחזור דיסק קשיח. בנוסף, אם המידע שנאבד חשוב לכם ואתם רוצים להבטיח את השחזור שלו עדיף לכם לפנות למעבדת תיקון מקצועית המתמחה בשחזור דיסק קשיח.

אולי יעניין אותך גם

מה זה שירותי קוברנטיס
טכנולוגיה
מה זה שירותי קוברנטיס?

בעולם המהיר של פיתוח ופריסה של תוכנה, עסקים מחפשים ללא הרף טכנולוגיות שמייעלות את ניהול האפליקציות ומגדילות את יכולת ההרחבה. שירותי קוברנטיס  הופיעו כפתרון רב

קרא עוד »
תפקידו של מהנדס תוכנה
טכנולוגיה
תפקידו של מהנדס תוכנה

מהנדס תוכנה המזוהה גם בשם המקצועי באנגלית software engineer הינו תפקיד נחשק ומבוקש בתעשיית ההייטק והמחשוב, הכל נשמע לכם אותו דבר? מתכנת, מפתח תוכנה, בוגר

קרא עוד »
פולוסה