חיפוש
חיפוש

האם יש דבר כזה הרדמת שיניים בלייזר?

טיפולי שיניים מוכרים לנו עוד משנים עברו. רפואת השיניים עברה גלגולים רבים עד שהגיע למקום המכובד והמפותח בו היא נמצאת היום.

אחת מההמצאות אשר השפיעו במיוחד על עולם הרפואה ובתוכו גם על עולם רפואת השיניים הוא הלייזר.

מכשיר הלייזר הידוע והמוכר אשר מזוהה לנו עם ניתוחים שונים, הסרות שיער ועוד הליכים כירוגיים שונים תופס מקום מרכזי גם ככלי אצל רופאי השיניים.

אך מהם השימושים השונים של לייזר ברפואת השיניים? והאם הרדמת שיניים יכולה להעשות באמצעות לייזר?

 

מהו בכלל מכשיר הלייזר מחדשני והמוכר

המשמעות של המושג לייזר היא בעצם ראשי תיבות באנגלית שמשמעותם היא הגברת אור באמצעות פליטה מעוררת של קרינה. הכוונה לכך היא בעצם מכשיר אשר מוציא קרן אור מסוג קהורנטי בצבע אחיד בתחום קאן מאוד של אורכי גל. אותה הקרן יוצאת ללא פיזור האור כלומר באופן ממוקד ועצמתי במיוחד.

באמצעות מיקודה של הקרן מתאפשרת עוצמת אנרגייה גבוהה במיוחד אשר מרוכזת לאזור ספציפי. המיקוד של הקרן יוצרת אפשרות לחיתוכים ממוקדים או איחויים של רקמות מאוד ספציפיות.

 

מהם טיפולי הלייזר ושימושיו בעולם הרפואה

  1. הפחתה של כאסים ממוקדים באזורים ספציפיים הכרוכים בכיבי הרפס ואפטות מסוגים שונים.
  2. חשיפה של שיני בינה שונות (שיניים הבוקעות בגילאים מאוחרים יותר) אשר עדיין לא בקעו באמצעות יצירת חתך ספציפי במקום הבקיעה.
  3. הסרה של שרירים שונים מהלשון או חלקים שריריים הנמצאים בפה ומפריעים לתנועה חופשית של הלשון או יוצרים רווחים במקומות לא רצויים.
  4. הסרה של גידולים שונים וביופסות מחללים שונים.
  5. שיקום של רקמות שיניים פגועות לצורכי כתרים או גשרים מסוגים שונים ליישור השיניים.
  6. עיצוב מחדש או הסרה של רקמות שיניים מחלקים שונים ומגוונים בפה לצורכי הארכת כותרת ועיצוב החך.
  7. ניסיונות לזירוז הלבנה של שיניים לאחר פגיעה או ניסיון להחלמתן.

 

האם ניתן לבצע הרדמה לשיניים באמצעות לייזר

בעקבות שימושיו הרבים של הלייזר בעולם הרפואה ישנה שמועה שגוייה שהדבר הוא אכן אפשרי, אך חלה טעות חמורה. ישנה האפשרות לביצוע של הליכים כירוגיים מסוגים שונים אשר מתהצעים על ידי לייזר ללא הרדמה. כלומר, בטיפולים בהם השימוש בעוצמת הלייזר היא נמוכה, ניתן בהחלט לוותר על הרדמה מקומית מכיוון שהכאב הוא במיקום מאוד ספציפי והוא לא חזק כלל.

טיפולים מסוג זה לרוב יהיו טיפולים באפטות או הרפסים למשל. אך חשוב להבין, שבטיפולים מסוגים שונים הדורשים עוצמת לייזר חזקה יותר אין את האפשרות לוותר על הרדמה. ההרדמה יכולה למנוע כאבים חמורים במיוחד בשן אצל המטופלים ולפני ביצוע החתכים ברקמות השונות באמצעות הלייזר יש להרדים את האזור המקומי. כל מרפאת שיניים תדע לייעץ לכם בהתאם למצבכם.

 

זכרו להתייעץ עם מומחה בעניין

במידה ואתם רוצים לבצע טיפולים שונים עם לייזר חשוב להבין כי לא תמיד אתם אילו שתחליטו מהו הטיפול הנכון. באמצעות התייעצות עם רופא מוחה תכולו להבין את השלכות ההרדמה בטיפול שלכם או הבחירה שלא להשתמש בהרדמה מקומית. בהצלחה !

חיוך

 

 

אולי יעניין אותך גם

בֶּקַע
בריאות
מה זה בקע ואיך מטפלים בזה?

במצב של בקע, איבר פנימי בולט באופן לא תקין, דרך דופן שרירית פגומה. בקע יכול להתרחש באזורי הגוף השונים אבל עיקר המקרים הנפוצים מתארים בקע

קרא עוד »
פגיעה באיכות השמיעה
בריאות
פגיעה באיכות השמיעה

השמיעה שלנו היא חוש חשוב שאנחנו נוטים לקחת לעיתים כמובן מאליו. אלא שחשיבות השמיעה מתגלה כאשר יש ירידה באיכות שלה. פתאום התקשורת עם חברים משפחה

קרא עוד »
איך לטפל בנשירת שיער
בריאות
איך לטפל בנשירת שיער

נשירת שיער, היא מצב שכיח המשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. היא יכולה להיות בעלת השפעה משמעותית על ההערכה העצמית והרווחה הכללית של האדם. למרבה

קרא עוד »
פולוסה