חיפוש
חיפוש

האם כל אחד יכול להוציא רישיון לנשק?

קיימות היום מדינות ברחבי העולם שלא צריך בכלל רישיון לנשק, כלומר אנשים יכולים לרכוש נשק במידה וירצו בכך בלי הגבלות מסוימות. במדינת ישראל לעומת זאת, יש לקבל רישיון לנשק בכדי לרכוש ולהשתמש באחד כזה. מה הם הקריטריונים לכך? האם כל אדם יכול להוציא רישיון מסוג זה? אספנו בשבילכם קצת מידע. על כך ועוד מוזמנים ומוזמנות לקרוא בכתבה שלפניכם.

 

שימוש בנשק בישראל

אמנם יש מדינות שמאפשרות לאזרחים להשתמש בנשק גם ללא רישיון, אך במדינת ישראל על פי חוק יש לעשות רישיון על מנת לרכוש נשק ולהחזיק בו. הרעיון העומד מאחורי חוק זה כמובן קשור לשמירה על חיי אדם. כאשר מאפשרים לכל אדם באשר הוא לרכוש נשק זה יכול להוביל לכאוס מוחלט, אלימות ואף מקרי רצח. יחד עם זאת, יש בישראל אנשים פרטיים שמחזיקים בנשק ולהם רישיון.

כלי נשק

מה הקריטריונים להוצאת רישיון לנשק?

הוצאת רישיון נשק דורשת עמידה בקריטריונים שונים כיוון וזה תחום רגיש ומורכב. ראשית כל אדם שרוצה להוציא רישיון לנשק בישראל, חייב להיות מוגדר כאזרח או תושב קבע במדינה. כמו כן, הגיל שלו חייב להיות במינימום 27 או שהוא מיד לאחר שירות צבאי. קריטריון נוסף ומשמעותי הוא לקבל אישור לכך הן מבחינת משטרת ישראל והן מבחינה של כשירות בריאותית להחזיק ולהשתמש בנשק.

בנוסף לאלה צריכים להיות מאפיינים נוספים לאדם המבקש רישיון לנשק. כך למשל במידה והוא בעל עסק שיש בו מוצרים יקרים כמו תכשיטים, אדם שמתנדב במשמר האזרחי, קצינים בדרגת סרן ומעלה, אנשים שמובילים חומרי נפץ ועוד, עשויים לקבל רישיון לנשק בעקבות העיסוק שלהם או מאפייני חיים שנשק עשוי לסייע להם.

 

איך מוציאים רישיון לנשק?

במידה ונמצא כי אתם רשאים להוציא רישיון לנשק ואת אכן עומדים בקריטריונים השונים, תוכלו להוציא רישיון באמצעות כמה שלבים. ראשית, תצטרכו למלא טופס בו אתם מבקשים לעשות רישיון לנשק, את הטופס תצטרכו לשים בלשכה של משרד הפנים יחד עם מסמכים נוספים רלוונטיים. לאחר מכן, הטופס יבחן ויועבר הן למשטרה והן למשרד הבריאות. לאחר אישורם מקבלים אישור לרכוש כלי נשק.

בהמשך יש לבצע אימונים בכדי להיות מוכנים להשתמש בנשק בצורה מקצועית. רק לאחר שתקבלו אישור עבור האימון בנשק תוכלו לפנות לפקיד המאשר, לעשות אצלו ראיון ומימנו לקבל רישיון לנשק לשלוש שנים.

רישיון אקדח

בסיכומו של דבר

רישיון לנשק בישראל הוא עניין הכרחי לכל מי שרוצה להחזיק בנשק. בכדי להוציא רישיון לנשק נדרש לעמוד בכמה קריטריונים כמו גיל, להיות תושב או אזרח ישראל, לקבל אישור משטרתי וכן אישור של משרד הבריאות. כמו כן, יש עוד קריטריונים כמו למשל להיות קצין בדרגת סרן. בהמשך, יש לבצע אימונים, לקבל אישורים נוספים וכן לעבור ראיון קצר. רק לאחר שעוברים את כל התהליך ניתן לקבל רישיון למשך 3 שנים.

רישיון

אולי יעניין אותך גם

עֵסֶק
כללי
יש לך עסק? כך תייעל אותו

מאחורי כל עסק מצליח עומד מנהל שבוחן בתדירות גבוהה את דרכי ההתייעלות האפשריות שיובילו לשיפור ההתנהלות היום יומית. מדריך זה עולה לרשת, כדי לסייע בהליך

קרא עוד »
פולוסה