חיפוש
חיפוש

האם מומלץ לקבל טיפולי שיניים בהרדמה כללית?

בניגוד למה שאולי מקובל לחשוב, הרדמה כללית היא פעולה רפואית מורכבת, וכדאי להימנע ממנה עד כמה שניתן. כמובן, ישנם מקרים שבהם אנחנו נזקקים לטיפול רפואי בהול, מה שלא מותיר את הברירה אלא לבצע את ההרדמה, אולם בעולם טיפולי השיניים עולה לא פעם השאלה האם באמת כדאי לבצע את הטיפול תחת הרדמה כללית. כאן תקבלו תשובה לשאלה הזו.

 

טיפול שיניים בהרדמה

הצורך לקבל טיפולי שיניים תחת הרדמה נובע מהכאב הרב שמלווה בדרך כלל את הטיפולים הללו. אם היה מדובר בתחושת כאב בלבד הבעיה לא הייתה כל כך חמורה, אולם לא מעט אנשים נמנעים באופן מוחלט מביצוע של טיפולי שיניים הכרחיים עקב הכאב שכרוך בטיפולים הללו. בדיוק בשביל זה קיימת אופציה לבצע טיפולי שיניים בהרדמה כללית.

 

הרדמה כללית

בניגוד להרדמה מקומית שבה נעשה שימוש ברוב טיפולי השיניים, בהרדמה כללית המטופל מקבל חומר הרדמה ישירות אל הווריד, והוא לא מרגיש דבר במהלך הטיפול. ההרדמה היא אירוע של כמה שעות שבמהלכן רופא השיניים יכול לבצע את הטיפול בלי כל הפרעה, וכמובן בלי שמהטופל חווה אף תחושה של סבל.

 

האם כדאי לבצע הרדמה בטיפול שיניים

כמובן שהדבר הטוב ביותר הוא לקבל את טיפולי השיניים בלי הרדמה, ואם אתם יכולים לעמוד בכך זו בהחלט האופציה הנכונה. עם זאת, לא מעט אנשים סובלים מאוד במהלך הטיפול, ולכן נמנעים מלקבל אותו. האפשרות הזו היא כמובן הגרועה ביותר, כיון שככל שדוחים את הטיפול בבעיות השיניים כך הן יכולות להחמיר ולגרום לנזקים קשים הרבה יותר.

כאשר האפשרויות הן או ביצוע של טיפול תחת הרדמה או אי ביצוע טיפול, כמובן שעדיף לבצע את הטיפול, גם אם נדרשת הרדמה כללית. האמירה הזו חשובה כיון שהעובדה שהאפשרות לבצע טיפול שיניים תחת הרדמה קיימת, לא אומרת שכדאי לנצל אותה בכל טיפול.

אצל מי מבצעים את הטיפול

טיפול שיניים תחת הרדמה מלאה הוא טיפול שונה. קודם כל, כדי לבצע הרדמה יש צורך ברופא מרדים שזהו תחום ההתמחות שלו, ולא ניתן לבצע את ההרדמה על ידי רופא השיניים. בנוסף, רופא השיניים עצמו צריך להחזיק באישור מיוחד שמאפשר לו לבצע טיפול שיניים תחת הרדמה. אחרי שמצאתם מרפאה ורופא מתאים, מומלץ להתייעץ איתם האם כדאי לבצע הרדמה כללית.

חשוב לזכור שההחלטה הזו היא החלטה שצריכה להילקח משיקולים רפואיים ולכן חשוב למצוא רופא מומחה שיוכל לפרוס לכם את הצדדים השונים ויעזור לכם להבין מהי הדרך הנכונה ביותר עבורכם לקבל את הטיפול.

 

לסיכום

ביצוע של טיפול שיניים תחת הרדמה הוא פעולה רפואי מורכבת, וכדאי לבצע אותה רק אם אתם לא מסוגלים לקבל את הטיפול בדרך אחרת. הקפידו לבחור רופא שיניים מומחה שכמובן מחזיק ברישיון שמאפשר לו לבצע את טיפולי השיניים תחת הרדמה כללית.

שיניים קדמיות

 

אולי יעניין אותך גם

בֶּקַע
בריאות
מה זה בקע ואיך מטפלים בזה?

במצב של בקע, איבר פנימי בולט באופן לא תקין, דרך דופן שרירית פגומה. בקע יכול להתרחש באזורי הגוף השונים אבל עיקר המקרים הנפוצים מתארים בקע

קרא עוד »
פגיעה באיכות השמיעה
בריאות
פגיעה באיכות השמיעה

השמיעה שלנו היא חוש חשוב שאנחנו נוטים לקחת לעיתים כמובן מאליו. אלא שחשיבות השמיעה מתגלה כאשר יש ירידה באיכות שלה. פתאום התקשורת עם חברים משפחה

קרא עוד »
איך לטפל בנשירת שיער
בריאות
איך לטפל בנשירת שיער

נשירת שיער, היא מצב שכיח המשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. היא יכולה להיות בעלת השפעה משמעותית על ההערכה העצמית והרווחה הכללית של האדם. למרבה

קרא עוד »
פולוסה