חיפוש
חיפוש

האם ניתן להרוויח בתור משפץ תפילין?

התפילין היא אחת המצוות החשובות ביותר בעולם היהודי. שומרי מצוות על כל הקשת הדתית מבצעים אותה מדי יום ביומה.

לכן תפקידו של משפץ תפילין, שבאחריותו לוודא את כשירות ותקינות התפילין, משמעותי ביותר.

במאמר הבא נעסוק בהרחבה במקצוע זה ונבדוק – האם ניתן להרוויח בתור משפץ תפילין?

 

מיהו משפץ תפילין?

לפני שניכנס לשאלת הרווח, כדאי להתעכב על השאלה מיהו בכלל משפץ תפילין. כאמור, לאור חשיבותה ותדירותה הגבוהה של מצוות התפילין, מדובר בתפקיד רגיש ומשמעותי. לכך יש להוסיף את העובדה שכשרות התפילין היא עניין טריקי למדי – אפילו חריגות ופגמים קטנים שלא נראים בעין יכולים לפסול את כשרותה. בהתאם לכך, לא כל אחד יכול להיות משפץ תפילין, וצריך קורס מעמיק וייעודי בשביל לעבוד בתחום זה: קורס משפצי תפילין (ידוע גם בשם קורס בתים מאכר, שפירושו ביידיש מתעסק בתפילין).

אל קורס זה מתקבלים גברים מהציבור הדתי והחרדי המעוניינים בעבודה במקצוע קודש. נוסף על הבנה בהלכה ומחויבות עמוקה אליה, משפץ התפילין צריך להיות גם בעל כישורי מוטוריקה עדינה מעולים, סבלנות לפרטים הקטנים ויחסי אנוש טובים לא פחות. לאור עבודתם הרגישה והדייקנית, ניתן בקלות לטעון שמשפצי תפילין הם בעלי מקצוע מהמובחרים ביותר שיש.

 

יום בחיי משפץ תפילין

אז כיצד נראה סדר היום של משפץ תפילין וממה הוא מורכב? עבודתו של משפץ התפילין מורכב משיפוץ (הכנה) תפילין ומבדיקות שלו. ישנן מגוון פעולות מורכבות שמשפץ תפילין נדרש אליהן בעבודתו. בין הבולטות שבהן ניתן למנות הכנת צבע לתפילין, פתיחת בתי התפילין והכנסת פרשיות, קשירת רצועות לפי טכניקות שונות, ריבוע התפילין עם נייר זכוכית או עם מכונת תפילין מיוחדת, ועוד פעולות חשובות ומגוונות בעולם הענק שנקרא תפילין.

בגזרת הבדיקות, דרושות בדיקות קפדניות לפי כל ההלכות ותתי ההלכות הנוגעים למלאכת התפילין והנחתו. בכדי לקבוע את תקינות התפילין, המשפץ נדרש לבדוק אותו בעזרת זכוכית מגדלת וכלי מדידה ייעודיים נוספים. ההלכה היהודית מקפידה מאוד בכל הנוגע לתנאים לכשרות התפילין ובהתאם לכך גם המשפץ נדרש לבצע סט מקיף ומדוקדק של בדיקות לתפילין שהוא בודק.

 

אז האם ניתן להרוויח?

התשובה לשאלת הרווח של משפצי תפילין היא חד משמעית חיובית. משפצי תפילין יכולים לעבוד יפה ולא לסבול מחוסר תעסוקה אף יום אחד בקריירה שלהם. הסיבה לכך בראש ובראשונה היא שהנחת התפילין היא מצווה נפוצה עד מאוד: גם אנשים שאינם מגדירים את עצמם דתיים מניחים תפילין מדי יום ביומו. כתוצאה מכך הביקוש לשיפוץ תפילין הוא מבין הגבוהים שבענפי הקודש. יהודים מכל קצוות הקשת נזקקים לתפילין תקינות ובדוקות ובהתאם לכך התעסוקה של משפצי תפילין.

לכן, לא משנה אם בסיום הקורס יבחר המשפץ לעבוד כעצמאי או שיצטרף למכון מוכר של משפצי תפלין ועובדים נוספים במקצועות הקודש: סביר שירוויח פרנסה נאה בעבודתו.

ילד בר מצווה

 

 

אולי יעניין אותך גם

פולוסה