חיפוש
חיפוש

האם תהליך גירושין ברבנות עולה כסף?

כדי להתגרש במדינת ישראל, יש לבצע את תהליך הגירושין במסגרת הרבנות. תהליך גירושין הינו מורכב כמובן מבחינה אישית ומבחינה משפטית, אך אי אפשר לנתק ממנו גם את ההיבט הכלכלי. זוג שמתכנן לפנות לרבנות כדי לבצע הליך גירושין, יצטרך לקחת בחשבון עלויות מסוימות, עליהן נפרט במאמר הבא.

 

תהליך גירושין

זוגות מסוימים עשויים להחליט על פרידה משותפת. כאשר זוג נשוי רוצה להיפרד, הוא צריך לבצע תהליך גירושין ברבנות. ישנם היבטים מסוימים שניתן לבצע בבית המשפט לענייני משפחה, אך החלק הארי של התהליך מתבצע ברבנות לפי החוק, או בבית דין דתי אחר בהתאם לדת של הזוג שעומד להתגרש. לתהליך זה ישנם היבטים נרחבים כמובן מבחינה אישית ומשפחתית, אך ישנם גם היבטים כלכליים שאי אפשר להתעלם מהם. בין היתר, ישנן עלויות מסוימות בהליך זה.

תהליך גירושין

עלות ביצוע התהליך

זוג שיבצע את תהליך הגירושין ברבנות יצטרך לשלם אגרה קבועה. בין אם אתם נעזרים בעורך דין גירושין בצפון או עורך דין גירושין בתל אביב – התחלת תהליך גירושין במסגרת הרבנות מתחילה קודם כל בפתיחת תיק. תשלום האגרה יאפשר לאותו הזוג להתחיל בתהליך במסגרת הרבנות בעבור פתיחת תיק תשולם אגרה של 347 שקלים. רק לאחר שנפתח תיק אפשר להתקדם בתהליך הגירושין בצורה חוקית. בנוסף לעלות זו, ישנן עוד עלויות שיילקחו בחשבון במהלך ההליך.

 

ליווי מאיש מקצוע

בין אם הגירושין נעשים בהסכמת שני הצדדים, בין אם הם נעשים בצורה מכבדת או באווירה עכורה ובין אם ישנן בעיות מסוימות במתן הגט – כמעט ואין תהליך גירושין שאליו לא מתלווה עורך דין. עורכי דין לענייני משפחה בקיאים בחוקי הגירושין ויודעים כיצד לבצע את ההליך על שלל שלביו השונים. תשלום דמי טרחה לעורך הדין הוא חלק משמעותי בעלויות של הליך גירושין.

 

אגרות נוספות

במהלך הליך גירושין במסגרת הרבנות או בתי הדין הדתיים, אתם עשויים להידרש לבצע פעולות מסוימות מבחינה משפטית. ישנן עוד כמה אגרות מסוימות, שעלות נעה בין עשרות למאות שקלים, אותן תצטרכו לשלם במקרים מסוימים. מוטב לקחת בחשבון גם את העלויות הללו מראש.

תהליך גירושין

תשלום בגין ערעור

החלטות מסוימות שמתקבלות בתהליך הגירושין עשויות שלא להיות מוסכמות על ידי אחד מהצדדים. במקרה הזה, הכלי המשפטי היעיל ביותר הוא הגשת ערעור בעקבות ההחלטה. הגשת ערעור היא גם פעולה שיש לה עלויות מסוימות. ערעור עשוי להפוך את תהליך הגירושין ליותר יקר בסופו של דבר.

 

טווחי עלויות

תהליך גירושין ברבנות יעלה לכם לכל הפחות 347 שקלים, אותם תצטרכו לשלם בעת פתיחת התיק בתור דמי אגרה. אם תבצעו פעולות נוספות מסוימות, תשכרו שירותים של עורך דין ותגישו ערעור על החלטה מסוימת שהתקבלה, הליך הגירושין ברבנות יתייקר יותר בצורה משמעותית, כך שמוטב מראש לקחת בחשבון את העלויות האפשריות.

תהליך גירושין

אולי יעניין אותך גם

פיצויי תאונות דרכים
עריכת דין
תאונות דרכים וזכויות לפיצויים

תאונות דרכים יכולות להיות אירועים טראומטיים ומשנים חיים, ולגרום לפציעות פיזיות, למצוקה רגשית ולעומסים כלכליים. בנסיבות מצערות שכאלה, חיוני להיות מודע לזכויות ולאפשרויות שלך לבקש

קרא עוד »
פולוסה