חיפוש
חיפוש

הבדל בין משכנתא פנסיונית למשכנתא הפוכה

אנחנו שומעים לא פעם על אנשים שטועים לחשוב כי משכנתא פנסיונית ומשכנתא הפוכה הן אותו המוצר, אך האמת היא שקיימים הבדלים בין השתיים.

הדמיון העיקרי בין השניים זו העובדה כי שתי המשכנתאות הן מוצרים שמיועדים לבני הגיל השלישי ובשתיהם ניתן לקבל את הכסף באופן מידי ולהחזיר אותו רק לאחר זמן מסוים.

כדי להבין מה ההבדל בין השתיים, יצאנו לבדוק וחזרנו עם הפרטים הבאים:

 

רקע אודות משכנתא פנסיונית

רגע לפני שנפרט אודות ההבדלים, חשוב לציין מהי בעצם משכנתא פנסיונית. מדובר במשכנתא שמיועדת לבני גיל הזהב (כלומר, בני 60 ומעלה). זו הלוואה לכל מטרה שניתנת בתמורה למשכו של נכס קיים. המטרה של הלוואה זו היא לאפשר לבני הגיל השלישי לממן את אחד או יותר מהדברים הבאים:

  • טיפולים רפואיים
  • מגורים בדיור מוגן
  • סיוע לבני משפחה ועוד

 

רקע אודות משכנתא הפוכה

משכנתא הפוכה היא כזו שמיועדת לכל אדם שיש לו נכס והוא מעוניין למשכן אותו. לאחר המשכון, האדם יוכל לקבל הלוואה שתשמש אותו לצרכים שונים. ראוי לציין כי הלוואות של משכנתא הפוכה מיועדות רק לבני גיל הזהב. אנשים בגילאים צעירים יותר מזה, לא יכולים לקחת חלק בהלוואה שכזו. שתי המשכנתאות אכן נשמעות דומות אחת לשנייה. אך קיימים בין השתיים ההבדלים הללו:

  משכנתא הפוכה משכנתא פנסיונית
1.      תקופת המשכנתא לכל החיים עד כ-15 שנים
2.      מעורבות הילדים מעורבים בתהליך ערבים להלוואה
3.      אופן קבלת ההלוואה בתשלומים חודשיים בתשלום אחד –  חד פעמי

אלו היו ההבדלים על קצה המזלג. כדי שתוכלו להכיר אותם לעומק, אתם צריכים לקרוא אודותיהם כעת בהרחבה:

 

  1. משך התקופה

אחד הפרמטרים החשובים עבור כל אדם שמברר פרטים על משכנתא זו תקופת ההלוואה הצפויה. מבירור שערכנו אצל המומחים בתחום המשכנתאות, התברר לנו שיש הבדלים מהותיים בין התקופות השונות של המשכנתאות הללו. המשכנתא ההפוכה נחשבת להלוואה שניתנת לאורך כל החיים  בזמן שהמשכנתא הפנסיונית ניתנת עד 15 שנים.

 

  1. מעורבות הילדים

כאשר בני זוג בוחרים לקחת משכנתא פנסיונית, הילדים שלהם צפויים להיות הערבים של ההלוואה. בנטילת משכנתא הפוכה, הילדים הם רק שותפים להליך אבל אין להם מעורבות כערבים. לא מעט אנשים חוששים לגבי המעורבות של הילדים בתהליך. אם אתם מרגישים צורך לקבל לפרטים נוספים בנושא, לחצו על הקישור https://anbar.co.il ותשאלו את המומחים בתחום את כל השאלות שיש לכם.

 

  1. אופן קבלת ההלוואה

אלו שבוחרים במשכנתא פנסיונית צפויים לקבל מידי חודש את הקצבה. לעומת זאת, אלו שבוחרים במשכנתא הפוכה יוכלו למשוך את הכסף בתשלום אחד בלבד.

 

סיכום

כעת אתם יכולים להיות בטוחים שאתם יודעים מהם ההבדלים בין משכנתא פנסיונית לבין משכנתא הפוכה. כך שנותר לכם רק להחליט מהי המשכנתא המתאימה לכם ביותר. נאחל לכם הצלחה ובחירה נכונה.

צרור מפתחות

 

 

אולי יעניין אותך גם

דולרים
פיננסים
התנהלות פיננסית בגיל השלישי

לא קל להתנהל נכון פיננסית בגיל המבוגר. כאשר אנחנו מתבגרים אנחנו מוצאים את עצמנו זקוקים לכנסה גבוהה יותר למרות שגובה ההכנסה הצטמצם. לא מעט מבוגרים

קרא עוד »
פולוסה