חיפוש
חיפוש

הבד של סונוביה מנטרל וירוסים ובקרוב יהיה בשימוש בעולם הרכב

נגיף הקורונה שנכנס בסערה לחיינו עצר את החיים במדינות שונות בכל רחבי העולם ואיים למוטט מערכות בריאות וכלכלות.

עם זאת, יש מי שמנצלים את המומנטום במשבר זה ועושים מהלימון לימונדה שמקלה על כולנו את החיים ומסייעת לעצירת המגפה.

יזמים שונים מפתחים טכנולוגיות מתקדמות ביותר שמטרתן להתמודד עם הנגיף ולהפוך את החיים בצל הקורונה לנסבלים וחברות ישראליות תורמות גם הן את חלקן.

אחת מהחברות הללו היא חברת סונוביה האחראית לפיתוחים חדשניים ביותר בעולם הטקסטיל ומוצריה גרפו שבחים כיעילים ועמידים במיוחד ואף נעשה שימוש בטכנולוגיה שלה בעולם הרכב.

אז על מה כל הסיפור? יצאנו לבדוק.

 

הכירו את חברת סונוביה המובילה בתחום הטקסטיל האנטי בקטריאלי

חברת סונוביה היא חברה ישראלית שנוסדה בשנת 2013 על ידי היזם שוקי הרשקוביץ, המשמש כיום כיו"ר ומנכ"ל החברה. סונוביה אחראית על פתרונות פורצי דרך עבור תעשיית הטקסטיל באמצעות ייצור ידידותי לסביבה של בדים אנטי בקטריאלים ועמידים במיוחד. הטכנולוגיה בה משתמשת סונוביה בבדים שלה מקנים למוצריה יכולת הגנה אקטיבית יוצאת מן הכלל מפני נגיפים ועמידות גבוהה בכביסות תעשייתיות. העמידות והאפקטיביות של הבדים המיוצרים באמצעות הטכנולוגיה של סונוביה גררו שבחים רבים בתעשיית הטקסטיל ומיצבו את סונוביה כאחת החברות המבטיחות בתחום.

 

כך הטכנולוגיה של סונוביה מסייעת למאבק בקורונה

אז מה הקשר בין ייצור בדים לבין מאבק בקורונה? מסתבר שהקשר הדוק במיוחד, הודות למסכות הסונו מאסק שמייצרת סונוביה והטכנולוגיה המוטמעת בענפים שונים כגון ענף התחבורה.

הטכנולוגיה של סונוביה עושה שימוש באנרגיה על קולית עבור החדרת חומרים בעלי תכונות רצויות לבדים. חומרים אלו מקנים לבד יכולת עמידות יוצאת מן הכלל בכביסות ושטיפות תעשייתיות וחשוב מכך – תכונות אנטי נגיפיות, אנטי פטרייתיות ואנטי מיקרו ביאליות. במסגרת תהליך זה, מוחדרת לבד תחמוצת אבץ שמשנה את הרכבם של חיידקים ונגיפים, וכך למעשה גורמת להשמדתם. זוהי יכולת יוצאת דופן, שמשמעותה הבטחה הגנה אקטיבית מקסימלית לאדם העוטה את המסכה וכן לאנשים הסובבים אותו.

יכולות אלה מקנה לבדים שמייצרת סונוביה יכולת הגנה מפני מעל ל-99 אחוז מהנגיפים והבקטריות, כולל נגיף SARS COV2 וכן נגיפים אחרים העמידים בפני אנטיביוטיקה. העובדה שמסכות סונו מאסק של סונוביה עמידות בפני כביסות מרובות מאפשרת לנו להשתמש באותה המסכה לאורך זמן ולהימנע משימוש במסכות חד פעמיות המזהמות את הסביבה ויוצרות פסולת ביולוגית מזיקה, וכן הייצור הירוק והבר קיימא של המסכות עורר עניין וזכה לשבחים מגורמים שוחרי סביבה.

 

טכנולוגיה עם תו איכות של מעבדות בין לאומיות

מעבדות בין לאומיות שונות חקרו את הטכנולוגיה של סונוביה ואת הבדים והמוצרים שלה, ומחקריהם הצביעו על כך שהבדים בעלי יכולת נטרול של מעל ל-99 אחוז מהוירוסים כולל נגיף הקורונה. אלה הם הגופים שבדקו את מוצריה של סונוביה והממצאים שגילו:

  1. המעבדה הגרמנית HYGCEN בדקה ומצאה כי מוצרי סונוביה עמידים גם בפני 55 כביסות ולא מאבדים את יכולות ההגנה שלהם. בנוסף, הצהירה המעבדה כי השימוש שעושה סונוביה בחלקיקי אבץ בטוחים לחלוטין לשימוש אדם.
  2. לפי המעבדה ATCCR מוצריה של סונוביה בעלי יכולת נטרול של וירוס הקורונה ב-99.35 אחוז מהמקרים.
  3. לפי המעבדה הישראלית TARYAG המוצרים של סונוביה בעלי יכולות מוכחות של סינון 98 אחוז מחלקיקים בגודל 5 מיקרון – שהם 5 אלפית המילימטר.

המשמעות של יכולות מרשימות אלה היא שבטכנולוגיה של סונוביה ניתן להשתמש לא רק עבור מסכות אלא גם למניעת הידבקויות בתחומים שונים. הבד של סונוביה מנטרל וירוסים ובקרוב יהיה בשימוש בעולם הרכב כולל תחבורה ציבורית, רכבים להשכרה, ליסינג ואף בעולם התעופה.

 

במה שונות מסכות סונו מאסק של סונוביה ממסכות אחרות?

למסכות הסונו מאסק של סונוביה ישנן יכולות שאין למסכות אחרות, כגון מסכות ה- N95הנפוצות כיום בישראל. מסכות N95 מסננות חלקיקי אבק, אך עם זאת לא מגינות באופן אקטיבי מפני נגיפים ונעדרות התכונות יוצאות הדופן של מסכות סונו מאסק. תחמוצת האבץ המוחדרת למסכות סונו מאסק מאפשרת סינון חלקיקים בגודל 5 מיקרון באפקטיביות רבה במעל ל98 אחוז מהמקרים, למשך תקופה ארוכה שעולה על שנה. ההגנה של מסכות סונו מאסק איננה רק הגנה פסיבית כמו מסכות אחרות, אלא הגנה אקטיבית המשמידה נגיפים ולא רק מונעת מהם להיכנס.

 

כך כבש הבד של סונוביה את ענף התחבורה

בשנה האחרונה הלכה ופשתה בעולם ההבנה כי נגיף הקורונה כאן כדי להישאר וההתמודדות עימו עלולה להימשך זמן רב. גם כאשר חברות תרופות מכריזות על פיתוח חיסונים, יעילותם איננה מוחלטת והצורך בהגנה מקסימלית מפני נגיפים כגון נגיף הקורונה בעינה עומדת. מסיבה זו חברות שונות ברחבי מטמיעות בייצור מוצריהן טכנולוגיות למניעת הידבקויות.

מגמה זו באה לידי ביטוי בהסכם שנחתם בין חברת סונוביה לבין חברת אדלר האיטלקית במסגרת שורת הסכמי שיתופי פעולה בין חברות ישראליות לחברות איטלקיות. חברת סונוביה מייצרת פתרונות לעולם הרכב, ותפסה את עינן של חברות רבות מארצות הברית ואירופה, בניהן ענקית רכיבי הרכב אדלר. כך במסגרת ההסכם שנחתם בין החברות, חברת סונוביה תייצר עבור ענקית רכיבי הרכב בעלת מחזור עסקי של 1.5 מיליארד יורו טקסטיל אנטי ויראלי ואנטי בקטריאלי, שיוטמע בשוק בתחבורה ובקווי הייצור של אדלר ברחבי אירופה. לפי ליאת גולדהמר, סמנכ"לית טכנולוגיה בסונוביה "השותפות בין סונוביה לאדלר תאפשר עבורנו הזדמנות לייצר קדמה בכל הנוגע ליצירת סביבה בטיחותית ובריאה".

חברת אדלר היא לא החברה הבין לאומית היחידה שהתעניינה בטכנולוגיה המתקדמת של סונוביה. בתקופה זו חברות רכב רבות מחפשות פתרונות למניעה וצמצום הסיכון להידבקויות בנגיף הקורונה ברכבים והטכנולוגיה של סונוביה צדה את עינן של חברות בכל העולם. החברה נמצאת בפיילוטים שונים עם חברות רכבים מאירופה וארצות הברית, כאשר הבד של סונוביה מעורר עניין בתחום ייצור מושבים חלופיים לרכב, מושבי תחבורה ציבורית, תעשיית התעופה ועוד.

כך למשל בתחרות שערכה חברת רנו ניסאן בין חברות סטארט אפ עבור מציאת פתרונות למניעת הדבקות ברכבים והבטחת בריאותם של נוסעים ברכבים שיתופיים, ליסינג, הכשרה וכדומה עלתה סונוביה לחצי גמר והבד דוחה הקורונה שמייצרת החברה קיבל שבחים.

 

בדרך לאישור FDA רשמי ועלייה במדדים פיננסיים

היום מסכות סונו מאסק טרם נמצאות בשימוש רשמי בידי צוותים רפואיים בבתי חולים, אך המסכות נמצאות בתהליך אישור רשמי מידי מנהל המזון והתרופות של ארצות הברית (FDA) במטרה לקדם זאת.

החברה השלימה לאחרונה הנפקה בבורסת ת"א, כאשר היא גייסה 35 מיליון שקל בהנפקת מניות. הביקושים בהנפקה עמדו על 55.9 מיליון שקל, כאשר שווי החברה נקבע על 94 מיליון שקל לפני גיוס הכסף ו-129 מיליון שקל לאחר הגיוס.

 

מה המחיר של מסכת סונו מאסק, והיכן עיקר הביקוש?

כיום רוב הביקוש למסכות סונו מאסק הוא בארצות הברית, כאשר מחיר ליחידה נע בין 50 ל-70 דולר. מחיר זה אמנם גבוה ביחס לאחרות אך המסכה מתמודדת בתחרות בהצלחה בשל היעילות המוכחת בסינון והשמדת נגיפים והייצור הבר קיימא שלה ותרומתה לצמצום פסולת ביולוגית מסוכנת.

 

 

רכב יוקרה

אולי יעניין אותך גם

סיבות לרכוש טסלה!
רכב
סיבות לרכוש טסלה!

חברת טסלה פרצה אל עולם הרכב לפני מספר שנים ומאז היא לא מפסיקה להוביל אותו ואת השינויים המהותיים ביותר בעולם הרכב. רכבי טסלה מעניקים למי

קרא עוד »
הנסיעה המהירה שלנו
רכב
6 תחביבים מהנים ששווה לבחון

בחיינו המהירים והעמוסים, חשוב למצוא זמן לפעילויות שמביאות שמחה, רוגע ותחושת סיפוק. לתחביבים יש תפקיד מכריע במתן הפסקה משגרת היומיום שלנו והם מאפשרים לנו לחקור

קרא עוד »
פולוסה