חיפוש
חיפוש

חשוב שתדעי: אלו הגורמים לבחילות במהלך היריון

מזל טוב, את בהיריון!

אחת התופעות שדיי בטוח שתחווי בטרימסטר הראשון של הריונך היא – "בחילות הבוקר".

למעשה, תופעת הבחילות וההקאות בהיריון יכולה להופיע לאורך היום ולהשפיע באופן שונה על כל אחת.

לצד הבחילות יכולה להופיע גם עייפות גדולה, אבל ברוב המקרים התופעות יהיו ' לא נוחות ' לתקופה ויחלפו מעצמן.  

 

מדוע יש בחילות בהריון?

קודם כל, חשוב שתדעי שבחילות בהריון הן חלק תקין ולא מסוכן מהתהליך, אשר נגרמות מכיוון שגופך עובר שינויים הורמונליים קיצוניים בשליש הראשון להריון. אין סיבה אחת / חד משמעית לתופעה, אבל כן יש כמה גורמים אפשריים לקיומה-

  1. עלייה גדולה ברמת האסטרוגן – קשורה לתחילת ההיריון ויכולה כנראה לחדד את חוש הריח אשר מעורר את הסימפטומים לתופעה.
  2. רמות גבוהות של הורמון הפרוגסטרון- עליה בהורמון זה מתרחשת לאחר היווצרות ההיריון והיא שגרתית לחלוטין. הסיבה היא שהורמון זה, מכין את הרחם לקליטת ההיריון ומגן על רירית הרחם. כאשר הורמון זה עולה, עלולות להיווצר בעיות במערכת העיכול עקב הרפיית השרירים בדפנות המערכת.
  3. חוסר ויטמין B6 – קשור באופן ישיר למערכת החיסון וחוסר שלו יכול לגרום לחוסרים בויטמיניי B נוספים.
  4. קושי נפשי- יש המאמינים כי השינויים ההורמונליים והלחץ בהיריון יכולים לגרום לקשיים נפשיים, אשר משפיעים על קיומן של בחילות בהיריון.
  5. הסתגלות אבולוציונית- תהליך זה, הוא שינוי פנימי בגוף על מנת שיסתגל יותר טוב לסביבה בה הוא חי. יש מדענים שמאמינים שתופעת בחילות-בהריון, נועדה בעצם להגן על ההרה והעובר שלה מהרעלת מזון. הסבר לכך, היא העובדה שבתחילת ההיריון נשים מעדיפות לצרוך פחמימות לעומת מזונות 'מזוהמים' (מזונות מהחי).
  6. שינויים הורמונליים גדולים- בהיריון מתרחשים שינויים הורמונליים גדולים, אשר יכולים לגרום להאטת פעילות מערכת העיכול. פעילות איטית של מערכת העיכול עלולה לגרום לצרבות, ריפלוקס (עליית המזון בחזרה לוושט), זיהום במעי וכמובן הפרעה בעיכול מזון.

 

איך ניתן להקל על בחילות בהיריון?

חשוב שתדעו שברוב המקרים מומלץ לטפל בתופעה באמצעות שינויים תזונתיים והאטה ב'מירוץ החיים'. כדי לוודא שלא יהיה לך חוסר של ויטמין B6 בהיריון מומלץ לאכול דגנים מלאים, לחם, פולי סויה, חלב, דג בקלה, תפוחי אדמה ובוטנים, המכילים כמות גדולה של ויטמין זה. בנוסף, שילוב של מנוחה רבה ואכילת ארוחות קטנות יותר במהלך היום, גם יכולים להקל על המצב.

התמודדות עם בחילות והקאות בהיריון יכולה להיות מתישה, מתסכלת ובעיקר לא נעימה. תמיכה של הקרובים אלייך יכולה להקל עלייך ולגרום להרגשה טובה יותר – מה גם שמותר לך להתפנק מידי פעם על בן זוגך, החברות הטובות והמשפחה. במקרים חמורים של התופעה יש לפנות לקבלת טיפול רפואי בהקדם. תזכרי כי תופעה זו, היא חלק קטן מהתהליך שאורכו 9 חודשים בו את יוצרת חיים.

 

בטן הריונית

אולי יעניין אותך גם

בֶּקַע
בריאות
מה זה בקע ואיך מטפלים בזה?

במצב של בקע, איבר פנימי בולט באופן לא תקין, דרך דופן שרירית פגומה. בקע יכול להתרחש באזורי הגוף השונים אבל עיקר המקרים הנפוצים מתארים בקע

קרא עוד »
פגיעה באיכות השמיעה
בריאות
פגיעה באיכות השמיעה

השמיעה שלנו היא חוש חשוב שאנחנו נוטים לקחת לעיתים כמובן מאליו. אלא שחשיבות השמיעה מתגלה כאשר יש ירידה באיכות שלה. פתאום התקשורת עם חברים משפחה

קרא עוד »
איך לטפל בנשירת שיער
בריאות
איך לטפל בנשירת שיער

נשירת שיער, היא מצב שכיח המשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. היא יכולה להיות בעלת השפעה משמעותית על ההערכה העצמית והרווחה הכללית של האדם. למרבה

קרא עוד »
פולוסה