חיפוש
חיפוש

הגישור- גישור גירושין בהסכמה

עמידה לפני גירושין, היא צעד משמעותי, שמשפיע על כל העתיד של בני הזוג הנפרדים והילדים כאחד. האם אפשר לפעול אחרת? להימנע מצעדים דרסטיים ופוגעניים ולנקוט בפעולות מקרבות, שיובלו לפרידה, בצורה מכבדת, הוגנת ומלאת הסכמה? המאמר שלפניכם יראה לכם, ש-כן! אפשר גם אחרת.

 

עומדים לפני גירושין?

זהו רגע עצוב, אין ספק, גם אם הוא הכרחי. אבל למעשה, באמצעות הגישור, גם התהליך המורכב הזה, יכול להיעשות במינימום לחץ נפשי וכוחנות משני הצדדים, ומתוך אמונה שניתן לשמור על הדברים המשותפים, וכי יש מטרות שעומדות לנגד שני בני הזוג, ובהן ניתן להתמקד, גם בזמן בו הם רוצים להיפרד לדרכם.

גישור גירושין בהסכמה

מה משותף גם בגירושין?

להתגרש זה אפשרי. עובדה שיש אופציה כזו, כאשר אין אפשרות להמשיך יותר יחד. השאלה הגדולה היא, איך עושים את זה??? הרי גם לאחר שהדרכים נפרדות, ישנם דברים שנשארים משותפים בעל כורחם, כמו הילדים לדוגמא. וכיון ששני בני הזוג, וכל אחד מהם בנפרד, למרות שהוא רוצה להיפרד עדיין רואה את טובת הילדים לנגד עיניו, תהליך הגישור, יאפשר גירושין, מתוך הסכמות, כבוד, הדדיות, והכי חשוב טובת הילדים.

 

האם ניתן לשלב את הגישור גם בגירושין?

למרות שגירושין נראה המצב הקיצוני ביותר לריחוק ואפילו מעט שנאה, גם מצע מורכב זה, יכול להיות בסיס לגישור. למעשה, גם בני הזוג העומדים לפני גירושין, עדיין יכולים להגיע להסכמים, שבסופו של דבר יועילו לשניהם, ויהפכו את התהליך לקל יותר נפשית, ואפילו טכנית. מסיבה זו, הגישור הוא אמצעי שמציל את כל האופק שלאחר ביצוע הגירושין, ולכן מומלץ לבצע אותו, כדי למנוע טעויות קריטיות שישפיעו על כל העתיד.

גישור גירושין בהסכמה

יתרונות הגישור על פני הליכה למשפט

למה שלא נלך למשפט וזהו? ייתכן ואתם שואלים, והתשובה לכך ברורה. הגישור מאפשר יתרונות רבים, שבית המשפט לא. מה לדוגמא? בית המשפט הוא קשוח ויבש, עם נטייה מועטה מאד לרגשות, וראיית התמונה הרחבה. בית המשפט בוחן נתונים, לא לבבות ואנשים. לעומת זאת, הגישור מאפשר גמישות רבה יותר, נתינת מקום לכל המרכיבים האנושיים, ובחינת התמונה המלאה לעומק, כדי להוביל את כל אחד מבני הזוג, לתנאים הטובים ביותר עבורו.

 

מה רק הגישור יכול לתת בתהליך הגירושין?

בעזרת הגישור, הכול יכול להיראות אחרת. הרגשות הקשים, תחושת ה'לבד', הבלגן הרגשי, ואפילו העתיד הלא צפוי. הגישור שם את כל הנתונים על השולחן, במתייחס אליהם באופן נקודתי ואישי, וגורם למציאת מענה לכל שאלה המתעוררת על הפרק. וכך, גם תהליך מורכב ומערער כמו גירושין, נעשה בביטחון, יציבות ורוגע.

 

לסיכום

גישור לגירושין בהסכמה, הוא המפתח לגירושין, שלא נושאים עימם תופעות לוואי מאימות, אלא כאלה שרואים את האופק שלאחר הגירושין, ומשפיעים עליו לטובה. רק בעזרת הגישור, ניתן להגיע לגירושין, ששמים את טובת הילדים במרכז, ולא פחות מכך, את טובתו האישית של כל אחד מבני הזוג הנפרדים.

גישור גירושין בהסכמה

אולי יעניין אותך גם

עֵסֶק
כללי
יש לך עסק? כך תייעל אותו

מאחורי כל עסק מצליח עומד מנהל שבוחן בתדירות גבוהה את דרכי ההתייעלות האפשריות שיובילו לשיפור ההתנהלות היום יומית. מדריך זה עולה לרשת, כדי לסייע בהליך

קרא עוד »
פולוסה