חיפוש
חיפוש

הדברים שחשוב לדעת על לקיחת משכנתא חוץ בנקאית

 אתם זוג צעיר בתחילת הדרך והחלטתם שהגיע הרגע לרכוש דירה, פניתם לבנק ומשום מה הבנק החליט שאתם אינכם עומדים בתנאים של קבלת המשכנתא דרכו. ישבתם חשבתם, נכנסתם לפרופסור גוגל ופתאום גיליתם שניתן לקבל משכנתא מגופים שהם אינם בנקים כגון – חברות ביטוח וחברות פרטיות שמספקות משכנתאות למסורבי בנקים. שמחתם מאוד כי הנה גם לכם אולי יימצא פתרון. מאמר זה יניח על השולחן עבורכם מספר דגשים חשובים לפני שאתם רצים לקחת משכנתא חוץ בנקאית.

 

המלווים החוץ בנקאים הראשיים?

בשנת 1989 ביצעה המדינה רפורמה בשוק ההון ונתנה היתרים לחברות פרטיות כמו חברות ביטוח וחברות מימון שונות לתת הלוואות ארוכות טווח כנגד שיעבוד הנכסים של הלווה. החברות הראשונות שקפצו על המציאה היו חברות הביטוח הגדולות כמו כלל והראל וגם חברות מימון שנולדו מתוך הרפורמה אך שנים מאוחר יותר ובניהן ייחודיות מאוד כמו בלנדר – מיזם חברתי המספק משכנתאות חברתיות.

 

הלוואה מחברת ביטוח

חברות הביטוח מספקות הלוואות מעט יותר יקרות מהבנקים אבל הלווים עוברים מעט פחות תהליכי אישור ביורוקרטיים. גם חברות הביטוח יבדקו את נתוני האשראי שלכם ואם הם שליליים כפי הנראה לא תוכלו לקבל מהם משכנתא.

חברות הביטוח יבדקו גם את רמת ההכנסות שלכם לטובת בדיקת הזכאות ודבר אחרון שחשוב לדעת, חברות הביטוח יתנו לכם במידה ונמצאתם זכאים, משכנתא בגבוה של עד 60 אחוזים מערך הנכס שאתם עומדים לרכוש. במידה ולא עברתם את חברות הביטוח תוכלו להמשיך ולבדוק בבלנדר.

 

בלנדר – מיזם חברתי שנותן משכנתאות

בלנדר הוא מיזם חברתי שהושק בשנת 2020 במטרה לתת משכנתאות למי שידם אינה משגת באמצעות הבנקים וחברות הביטוח. בלנדר איננה הגוף המממן, היא מגייסת את הכספים מאנשי עסקים פרטיים שמעוניינים להרוויח על הכסף הפנוי שלהם וגם מבתי השקעות גדולים ומוכרים שרואים בהשקעות אלה עסק מניב.

הסיבה שאנשי עסקים ובתי השקעות משתתפים במיזם היא שהריבית שתקבלו תהיה גבוהה מזאת של הבנקים וגם מזו של חברות הביטוח ובנוסף הם גובים עמלת תיק גבוהה. לצד אלה, ניתן לומר שהסיכוי שלכם לקבל משכנתא באמצעות בלנדר הוא טוב, הם אינם מגבילים כמו הבנקים וחברות הביטוח ומגבים את הסיכון שלהם ברביות הגבוהות שהם גובים. מבלנדר תוכלו לקבל משכנתא בגובה של עד 50 אחוזים מערך הנכס.

 

תמרור אזהרה

כמו בכל דבר גם בתחום המשכנתאות החוץ בנקאיות קיימים גורמים שינסו לתת לכם משכנתא תוך שהם עוטפים את עצמם באריזה של חברת מימון פרטית, מאושרת משרד האוצר אולם, הישמרו מכל משמר, אלה יכולים להיות לווים של שוק אפור שיודעים כיצד לתמרן את המערכת. בדקו היטב שהגעתם לגוף מוכר ושבאמת יש בידיו רישיון מתאים לנתינת ההלוואה. אחרת אתם עלולים לגלות שמדובר בשוק אפור. יש מי שישמור וייעץ לכם https://wayout.org.il

 

יתרונות וחסרונות של משכנתא חוץ בנקאית

יתרונות

  • גופים חוץ בנקאיים תופרים את החליפה לתנאים ולמצב של הלווה כשהם לוקחים בחשבון שמדובר בזוג שסורב כנראה על ידי הבנק.
  • הגופים החוץ בנקאיים אינם כפופים לרגולציה של הבנקים ולכן הליך האישור שלהם מהיר וקל יותר.
  • ניתן לקבל משכנתא חוץ בנקאית גם במצב של הליכים משפטיים ונתוני אשראי שאינם תקינים.
  • ישנם גופים חוץ בנקאיים שיתנו משכנתא כנגד הערת אזהרה בלבד.

 

חסרונות

  • רביות גבוהות בהרבה מאלה של הבנקים.
  • חוזים משפטיים נוקשים יותר מאלה של הבנקים.
  • עמלות גבוהות ללא קשר לגובה הרביות.

שיהיה לכולם בהצלחה.

מתן בית כמשכנתא

אולי יעניין אותך גם

11 עובדות על משכנתא חוץ בנקאית
משכנתאות
11 עובדות על משכנתא חוץ בנקאית

בנוף הפיננסי המתפתח של היום, משכנתאות בנקאיות אינן עוד האופציה היחידה למבקשי הלוואות. משכנתאות חוץ בנקאיות צברו פופולריות כפתרון מימון חלופי, לאנשים המחפשים יותר גמישות

קרא עוד »
פולוסה