חיפוש
חיפוש

הדפסה על פרספקס – איך עושים את זה נכון?

פרספקס, החומר שפותח לפני כמאה שנים, הפך למשטח נוח מאוד להדפסה בזכות שינויים טכנולוגיים שאפשרו הדפסה ישירה. בזכותו, בתי דפוס מובילים יכולים לספק תוצר מוגמר תוך ימים בודדים. מאמר זה יציג לכם את הדרכים לעשות את זה נכון

 

חומר בעל יישומים רבים

הפרספקס (זכוכית אקרילית) הוא חומר בו נעשה שימוש תעשייתי שנים רבות. החומר מתיל מתאקרילט הוא מעין פלסטיק שקוף שנעשה בו שימוש רחב, בתא הטייסים במטוסים מתקדמים, כקיר של אקווריום, הוא משמש גם כחומר מועדף לבניית מודלים ותצוגות ולצורכי שילוט.

בתחום ההדפסה לפרספקס יש יתרונות רבים, ניתן לחתוך אותו לכל צורה נדרשת, הוא זול בהשוואה לחומרים אחרים והליטוש והגימור שלו איכותי. הדפסה על פרספקס אפשרית גם באופן חצי שקוף.

למרות שמדובר בחומר שפותח כבר ב-1928 ונעשה בו שימוש מסחרי ראשון 5 שנים לאחר מכן, הדפסה על פרספקס היא תחום חדש יחסית שהתאפשר באמצעות ההתפתחויות הטכנולוגיות בתחום ההדפסה הדיגיטלית המאפשרת הדפסה על משטחים רבים.

 

הדפסה ישירה

ההתקדמות המשמעותית בתחום הדפסה על פרספקס היא היכולת להדפיס ישירות על המשטח, בניגוד לעבר אז ההדפסה בוצעה על נייר צילום שהודבק על הפרספקס. ההדפסה הישירה נעשית באמצעות מכונות דפוס ייעודיות המדפיסות על גבי משטח את התוכן שעוצב מראש כדי להתאים אותו לגודל המשטח.

לבקשת הלקוח, ההדפסות מסוגלות להפיק הדפסה תלת מימדית שקופה למחצה. אפשרות נוספת היא ללא השקיפות אלא עם רקעים שחורים או לבנים. למשטחים מודפסים אלה יש יישומים שונים כולל עיצוב משרדים ודירות מגורים או לצרכים שיווקיים.

 

עמידות גדולה ומראה יוקרתי

אחת מיתרונותיה של הדפסה על פרספקס, בעידן ההדפסה הדיגיטלית, היא העמידות הגבוהה של החומר. משקלו הנמוך וקלות העיצוב שלו מאפשרים את היישומים הרבים שלו.

כמו כן, הוא מעניק את המראה היוקרתי של זכוכית אך אינו שביר כמוה ועמידותו הגבוהה לאור השמש הישראלית מאפשר את הצבתו באוויר הפתוח. עמידותו ומשקלו הנמוך מאפשרים גם לשנע אותו, בקלות יחסית, ללא חשש לנזקים.

 

נגישות

העמידות והאיכות של משטחי הפרספקס מנוצלת ליישומים רבים, אך עם ההתפתחויות בתחום הדפוס הדיגיטלי, המאפשרות הדפסה ישירה ומהירה והירידה בעלות השימוש בו, אפשרה את כניסתו של הפרספקס גם למרחבים הביתיים.

ניתן באמצעותו לתעד רגעים משפחתיים חשובים ולתלות אותם על הקיר ללא חשש לבטיחות הילדים במקרה והוא נופל. כמו כן עמידותו מאפשרת להציב אותו בחללים משרדיים למשך שנים ארוכות עם דרישות תחזוקה מינימאליות.

 

כמה שיותר מהר

בעולם העסקי בו יש לעיתים צורך להציג מוצר איכותי במהירות, הפרספקס הוא חומר אידיאלי. מרגע ההזמנה מבית דפוס ועד המוצר המוגמר עוברים בין 3 עד 5 ימים, במיוחד אם בית הדפוס יודע מה שהוא עושה. בניגוד למצבים אחרים, מהירות הביצוע לא אמורה לפגוע באיכות התוצר.

הדפסה דיגיטלית

אולי יעניין אותך גם

מעצבת פנים
עיצוב
עיצוב פנים באזורים שונים בארץ

עיצוב פנים הוא השתקפות של ניואנסים תרבותיים, מסורות והעדפות סגנון חיים. כאשר אנו חוקרים אזורים שונים במדינה, אנו מגלים אסתטיקה עיצובית ייחודית המושפעת מגיאוגרפיה, אקלים,

קרא עוד »
פולוסה