חיפוש
חיפוש

ההבדל בין מידול דו מימד לתלת מימד

עולם האדריכלות והעיצוב הוא עולם שמתחיל בראש ובראשונה בתכנון. עוד הרבה לפני העבודה בפועל, נדרשים האדריכלים והמעצבים לעבודות תכנון שמתבצעות באמצעות מגוון תוכנות שקיימות בשוק. בין אם מדובר בתכנונים של מבנים גדולים או קטנים, שלב התכנון אינו משתנה והוא חובה לפני יציאה לכל סוג של פרויקט באשר הוא. התכנון יכול לבוא לידי ביטוי בכמה סוגים של מידול, ובמאמר הקרוב נבין מהו ההבדל בין מידול דו מימד לתלת מימד.

 

מה זה בכלל מידול?

המהות של מידול היא ברורה וחשובה – הוא נותן תמונה ראשונית על הפרויקט, מאפשר לראות אותו "בשר ודם" בצורה הכי קרובה למה שעומד להיות קיים בפועל, וכל העבודה בפועל מסתמכת עליו. אל המידול חוזרים בכל שלב כמעט בעבודה, והוא מתאר את שלבי הבניה והעיצוב בצורה מפורטת וברורה ולפי שלבים.

 

ההבדל בין מידול דו מימד לתלת מימד

אז המושגים דו מימד ותלת מימד הם שונים ביסודם, גם לפני שמתחילים לדבר על עולם המידול. כשמדברים על אלמנטים דו מימדים מדברים על אלמנטים שיש להם אורך ורוחב אך לא עומק, והם מתוארים בצורה "שטוחה". לעומת זאת, אלמנטים תלת מימדים בנויים משלושה מימדים – אורך ורוחב כמו שקיימים באלמנטים דו מימדיים, אך גם מימד של עומק – המימד השלישי.

אותו מימד שלישי יוצר תמונה מדויקת יותר של האובייקט או של התכנון, ומאפשר לקבל פרופורציה מלאה לגבי מה יקרה בשטח, בזמן העבודה בפועל.

 

איך זה משפיע על תכנון של מעצבים ואדריכלים?

ההבדל בין מידול דו מימד לתלת מימד הוא הבדל מהותי שנותן שתי תמונות שונות עם פרופורציה שונה, ולכן הדבר משפיע מאוד על אופן התכנון. אם בעבר מידול דו מימד היה האפשרות היחידה ואת היתר היה צריך לדמיין, הרי שהיום מידול תלת מימד הוא המידול הנפוץ שמתאפשר על ידי כל תוכנת מידול שמכבדת את עצמה.

 

למה זה בעצם עוזר?

דמיינו שאתם מעוניינים לקבל את התמונה המלאה של בניית בניין דירות חדש. מידול דו מימד יאפשר לכם לקבל מידות של אורך ורוחב, אולם לא יראה את תמונת הבניין המלאה, ויהיה קשה להתחיל ולדמיין מה יעמוד ליד מה, מה ייבנה מעל מה ואיפה יונח כל דבר. לעומת זאת, מידול תלת מימד מאפשר לקבל את כל הפרטים, מההכי גדולים ועד ההכי קטנים לגבי המבנה. הדבר גם מקל על העבודה בעתיד, גם מאפשר להאריך את היקף העבודה בפועל וגם נוח מאוד לשימוש.

 

איפה לומדים להשתמש בתוכנות מידול תלת מימד?

קיימות המון תוכנות שמאפשרות מידול דו מימד ומידול תלת מימד, אולם הן מכילות המון טכניקות ודברים קטנים שצריך לדעת ולכן כדאי ללמוד אותן באופן מקצועי. את הלימוד ניתן לעשות במרכז ארכיטקטוב, שבו נלמדים כל הכלים החשובים שצריך לדעת לפני שימוש בתוכנות המידול. שיהיה בהצלחה!

דפים מטר ועיפרון

אולי יעניין אותך גם

מה זה שירותי קוברנטיס
טכנולוגיה
מה זה שירותי קוברנטיס?

בעולם המהיר של פיתוח ופריסה של תוכנה, עסקים מחפשים ללא הרף טכנולוגיות שמייעלות את ניהול האפליקציות ומגדילות את יכולת ההרחבה. שירותי קוברנטיס  הופיעו כפתרון רב

קרא עוד »
תפקידו של מהנדס תוכנה
טכנולוגיה
תפקידו של מהנדס תוכנה

מהנדס תוכנה המזוהה גם בשם המקצועי באנגלית software engineer הינו תפקיד נחשק ומבוקש בתעשיית ההייטק והמחשוב, הכל נשמע לכם אותו דבר? מתכנת, מפתח תוכנה, בוגר

קרא עוד »
פולוסה