חיפוש
חיפוש

מה ההבדל בין מרכז גמילה לבין גמילה בסביבה הטבעית?

לצערנו הרב התמכרויות הפכו לתופעה נפוצה בשנים האחרונות.

קיימים סוגים רבים של התמכרויות ולכל אחד מאפיינים שונים – לסמים, אלכוהול ועוד.

התמכרות במהותה היא דחף אובססיבי למשהו מסוים.

הדחף הופך לחלק בלתי נפרד מהבן אדם ויכולת השליטה בו הולכת וקטנה.

למרות שיש מכורים רבים כיום הנושא הוא עדיין טאבו ויש בושה גדולה לדבר עליו.

המכורים מרגישים בושה על התנהגותם וזה רק מחמיר ההתמכרות כיוון שהם מתמודדים איתה לבד.

בדיוק כאן נכנסים מרכזי הגמילה – אולי לשומע מהצד זה נשמע מוזר, למה אי אפשר פשוט להפסיק? ועוד יותר, למה צריך מרכז גמילה? שאלה זו נובעת מחוסר הבנה של מנגנון ההתמכרות.

הדפוס הנפשי שנוצר בהתמכרות הוא כזה שלא מאפשר שליטה בדחף למושא ההתמכרות לכן יש צורך בבקרה חיצונית ובעזרה של אנשים אחרים.

 

אז מה ההבדל בין גמילה במוסד לגמילה באופן עצמאי?

  1. קהילה תומכת – במוסד אתם תיהנו מחוויית גמילה חברתית בה כל אחד משתף בקשייו. השיתוף מנרמל את הכל והופך את התחושות הקשות ללגיטימיות. שיתוף הוא חלק מאוד חשוב בחייו של הגומל כיוון שגם לאחר ש"התנקה" הוא יכול להמשיך לשתף ולחלוק את רגשותיו. כיוון שאף פעם לא מתנקים לגמרי מהתמכרות חשוב לתמוך ולהיתמך כדי לאפשר יציבות. לפרטים על מרכז גמילה.
  2. טיפול נפשי – במוסד תזכו לעבור מסע נפשי מעצים עם טובי הפסיכולוגיים. הפסיכולוגיים מתמחים בהתמכרויות וידעו לייעץ, לתמוך ולקדם אתכם. טיפול נפשי הוא חלק אינטגרלי מכל תהליך של התמכרות.
  3. בקרה – הקושי בגמילה באופן עצמאי הוא הימצאותו של מושא ההתמכרות כל הזמן. כשנגמלים במוסד פשוט אין אופציה לקבל את הסם, האלכוהול או כל דבר אחר שמכורים אליו. אמנם זה מקטין את סיגול השליטה העצמית אך זה מאוד עוזר לאדם שרק מתחיל להיגמל.
  4. פנאי – כשנמצאים במרכז גמילה מתעסקים רק בהעצמה אישית ובגמילה ולא בשאר תחומי החיים. זה יכול עייף ולדכא במקרים מסוימים, אבל זה מאוד מקדם ולא מבזבז אנרגיות על דברים אחרים.
  5. להסיר את הבושה – הימצאות במרכז גמילה מאפשרת להודות בהתמכרות ולהתמודד עם התגובות. לעיתים השד יותר מפחיד ממה שחושבים – אנשים לא מגיבים בצורה שלילית אלא תומכים לכן עדיף מבחינה זו להיגמל במוסד.
  6. המוסד שומר על המטופל מפגיעה באנשים אחרים בחייו, המיוחד במשפחה הקרובה. לעיתים קרובות אנשים מכורים פוגעים בסביבתם בצורה עקיפה או ישירה – הזנחת ילדים לטובת ההתמכרות ועוד מקרים דומים.

 

סיכום – אז מה עדיף?

באופן כללי אם ההתמכרות קשה וארוכת שנים עדיף מוסד כי היתרונות שלו רבים יותר. חשוב לציין שמקרים קלים יכולים להיות מטופלים בסביבה הטבעית אם משלבים טיפול פסיכולוגי פרטני. גמילה במוסד היא בטוחה יותר, עוטפת יותר, חברתית יותר ומקדמת יותר.

 

מזרק

אולי יעניין אותך גם

בֶּקַע
בריאות
מה זה בקע ואיך מטפלים בזה?

במצב של בקע, איבר פנימי בולט באופן לא תקין, דרך דופן שרירית פגומה. בקע יכול להתרחש באזורי הגוף השונים אבל עיקר המקרים הנפוצים מתארים בקע

קרא עוד »
פגיעה באיכות השמיעה
בריאות
פגיעה באיכות השמיעה

השמיעה שלנו היא חוש חשוב שאנחנו נוטים לקחת לעיתים כמובן מאליו. אלא שחשיבות השמיעה מתגלה כאשר יש ירידה באיכות שלה. פתאום התקשורת עם חברים משפחה

קרא עוד »
איך לטפל בנשירת שיער
בריאות
איך לטפל בנשירת שיער

נשירת שיער, היא מצב שכיח המשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. היא יכולה להיות בעלת השפעה משמעותית על ההערכה העצמית והרווחה הכללית של האדם. למרבה

קרא עוד »
פולוסה