חיפוש
חיפוש

מהו ההבדל המהותי בין סוגי הרציחות?

האופן שבו מגדירים כל סוג של רצח עשוי להשפיע על העונש שניתן על ידי בית המשפט.

בנוסף, חשוב להכיר את ההבדל המהותי בין סוגי הרציחות כדי לדעת איך לבחור עורך דין פלילי

חוק העונשין בישראל מבחין בין סוגים שונים של רוצחים. בעיקר מבדיל החוק בין רצח שמבוצע בכוונת תחילה, לבין רצח במזיד. לאחר מכן, אפשר לראות תחת סעיפי החוק התייחסות שונה אל סוג העבירה לפי האופן שבו היא מתבצעת.

כך למשל החוק מפריד מי שגורם במזיד למוות של אבא, אמא, סבא או סבתא, מי שגורם בכוונה תחילה למותו של אדם , מי שגורם במזיד למוות של אדם תוך כדי ביצוע עבירה אחרת או ניסיון להקל על ביצועה ומי שגורם למוות של אדם תוך ביצוע עבירה אחרת – אך כדי להבטיח לעצמו או לשותפיו הימלטות מעונש.

 

החשיבות של ההבדל המהותי

היכרות עם ההבדל המהותי בין רצח מדרגה ראשונה לבין סוגים אחרים של מקרי רצח חשובה מכמה סיבות. קודם כל, חשוב להכיר את ההבדל הזה בגלל הסיבה המוסרית. יש הבדל מוסרי בין כל סוג של רצח והוא משפיע אחרת על האופן שבו קובעים עבורו את העונש בין כתלי בית המשפט.

אבל מעבר לכך, צריך להכיר את ההבדלים בין סוגי העבירות גם בשביל להבין מה ההתמודדות המשפטית הרלוונטית. בפועל, לכל סוג של עבירה קבוע עונש מקסימאלי או מינימאלי מעט אחר. כמו כן, זה השלב שבו מבינים את החשיבות של התייעצות עם עורך דין.

 

מה עושה עורך דין פלילי?

התפקיד של עורך דין פלילי הוא לייצג את האינטרסים של הלקוחות שלו בין כתלי בית המשפט. על מנת שעורך הדין יצליח לעשות את זה, הוא חייב לבחון את נסיבות המקרה ולהשוות אותן אל פסקי דין תקדימיים.

אם עורך הדין מגלה שהנסיבות מאפשרות להוריד את דרגת החומרה של הרצח, יכול להיות שיהיה לזה ביטוי בענישה מקלה יחסית עבור הלקוחות. בפועל, עורך הדין גם נשען על הניסיון האישי שלו עם מקרי רצח כאלה ואחרים וזאת במטרה לבחון את המהות המוסרית, הטכנית והמשפטית שלהם.

 

המאפיינים של רצח בכוונה תחילה

מה שאין עליו עוררין זו המשמעות של רצח בכוונה תחילה. בשביל להוכיח כוונה תחילה ולהטיל על הנאשם את העונש המקסימאלי, צריך להוכיח גם החלטה להמית, גם הכנה וגם היעדר קינטור. בהיעדר אחד היסודות האלה, יהיה קשה מאוד להוכיח רצח בכוונה תחילה וכנראה שהתביעה תהיה חייבת להתפשר על סעיף מאוד חמור.

לסיכום, יש מאפיינים דומים ושונים בין סוגים שונים של מקרי רצח. מבחינת בתי המשפט, העבירה הכי חמורה היא רצח בכוונה תחילה שגורמת ללקיחת חיי אדם. עם זאת, חשוב לדעת כיצד בית המשפט מכריע בסוגיה.

 

ציוד משפטי

אולי יעניין אותך גם

עריכת דין
7 דברים שעושה עו"ד משפחה

בכל הנוגע לגירושין ולעניינים משפטיים הקשורים למשפחה, לעורך דין דיני משפחה תפקיד מכריע בהדרכת לקוחותיו בתהליך מורכב זה. עורכי דין אלו, הינם בעלי ידע נרחב

קרא עוד »
פולוסה