חיפוש
חיפוש

מה ההבדל בין סוגי התוכים השונים

אנו יודעים כי כבר מתקופות מאוד מוקדמות בני האדם אהבו לגדל סוגים שונים של חיות מחמד.

מכלל חיות המחמד בעלי כנף, התוכים היו חיית המחמד המועדפת.

התוכי היא חיה מרשימה, בעלת צבעים מרשימים ויכולת דיבור מפותחת אצל חלק מהזנים.

במאמר זה נכיר לכם את שבעה זני התוכים הנפוצים ביותר לגידול.

1.      האפרור האפריקני

מכונה גם גא'קו, נחשב לציפור החכמה ביותר בעולם, יכולה להבין את הסביבה ממש כמו בני אדם. האפרור האפריקני נקרא ככה בעקבות הצבעים האפורים בהם מעוטר גופו. סוג זה התברך ביכולת דיבור מצוינת, הוא נקשר לאדם שמטפל בו וכשהוא משתעמם הוא עלול למרוט את נוצותיו. כדי לא להגיע למצב הזה יש לחפש לו כלוב לתוכי גדול מספיק ומלא במשחקים מיוחדים.

2.      דררה אפורת- לחי

זהו סוג התוכים הנפוץ ביותר בישראל ואף נחשב למין פולש. לסוג זה יש כושר הסתגלות מהיר במיוחד ומתרגלת ללא קושי לחיים בבית חדש, מה הופך אותה לציפור נוחה מאוד לגידול ובעלת יכולת חיקוי טובה.

3.      ארת ענק יקינתונית

כחולה ומרשימה ביותר, שייכת לזן התוכים המעופפים הגדולים. האורך שלה הוא כ- 1 מטרים ונחשבת לסוג הכי נוח אותו האדם יכול לגדל. ניתן למצוא אותה במרכז ומזרח אמריקה בעיר.

4.      קוניור שמש

זן מיוחד מאוד של תוכים, חכם וחברותי שחי בטבע כחלק מלהקה. היכולת המרשימה ביותר שלו היא לחקות קולות של בני אדם וניתן אף ללמדו צלילים ומילים. תוכי זה אוהב לתקשר עם הבעלים שלו ומעדיף האכלה ידנית. מבחינת הטיפול בו כדאי לגזור לו ציפורניים כל כמה חודשים, לאפשר לו לישון לפחות 12 שעות ולמקם את הכלוב שלו באזור בלי שמש ורוח.

5.      אמזונה צהובת- פנים

סוג תוכי זה הוא מיערות הגשם של אמריקה הדרומית. גודלו בינוני וצבעו ירוק בהיר. קשה מאוד להבדיל אצלו בין הזכר לנקבה. בדומה לשאר סוגי התוכים שהזכרנו גם לתוכי זה יש מקור חזק. סוג זה נחשב לסוג השני בעל היכולת לחקות קולות של אנשים אך הוא עלול להיות תוקפן ולפצוע מי שלא יתנהג אליו יפה. מסיבה זו לא מומלץ לקרב אותו לבעלי חיים אחרים.

6.      ארה ארגמנית

מגיע מדרום אמריקה ובעלת צבעי אדום, כחול וצהוב עם מעט לבן. נחשב לסוג תוכי סקרן וחכם. בעל רגישות רבה לתנועות חדות הנעשות מסביבו ובעל יכולת דיבור מצוינת אם כי לא מרבה להשתמש בה הרבה. כאשר הנקבה נמצאת בעונת הרבייה היא עלולה להיעשות תוקפנית ולפגוע במטפל שלה.

7.      תוכי ראש-נץ

חי בטבע ומקורו מיערות אמריקה הדרומית. בעל מבט מאיים המזכיר עוף דורסני. הוא יחסית קטן אך על העורף גדלות לו נוצות אדומות שנפרשות למניפה מאיימת המאפשרת לו לגרש אויבים.

 

שני תוכים

אולי יעניין אותך גם

פולוסה