חיפוש
חיפוש

מה ההבדל בין סוכנות ביטוח לחברת ביטוח?

כאשר מגיעים לרכוש פוליסת ביטוח נתקלים בגופים רבים בדרך שמסייעים במטרה המיוחלת – רכישת פוליסת ביטוח במחיר הטוב ביותר שמתאימה לצרכים השונים של הלקוח ובו בזמן הולמים את מצבו הכלכלי.

שניים מן הגופים האלו, ואולי המשמעותיים שבהם הם סוכנות הביטוח וחברת הביטוח. לכל גוף ישנה חשיבות מכרעת בבחירת הביטוח וביכולת להשיג את פוליסת הביטוח המשתלמת ביותר במסגרת הכלכלית המאפשרת.

 

מהי חברת ביטוח?

חברת ביטוח היא חברה שמספקת את שירותי הביטוח. פוליסות הביטוח נחתמות מולה והיא זו שמנהלת את ההליכים במידה ומעוניינים לקבל החזרים שונים בעקבות מימושים של הפוליסה וניהול התביעות להכרה במצב רפואי מסוים נעשה גם הוא מולה.

חברת הביטוח היא גוף עצום שמנהל סכומי כסף אדירים ומתנהלת באמצעות כללי בירוקרטיים הדוקים מאוד שמגדירים היטב באילו נסיבות החברה תשלם ואילו לא. כללים אלו מכונים דיני הביטוח – ענף משפטי רחב מאוד שזוכה להתפתחות מתמדת.

בעקבות ריבוי הנהלים וההליכים המשפטיים של חברות הביטוח – התמודדות מול החברה לבד, בין אם בבחירת פוליסת הביטוח ובין אם בניהול תביעות מולה – עלולה להיות מטלה קשה מאוד שתקטין את הסיכויים של המבוטח לקבל את מבוקשו.

שכן, היכרות עם נהלי העבודה של החברה, הנוסחים המשפטיים של המסמכים השונים שהחברה מתנהלת לפיהם והתקדימים המשפטים והרציונאליים הכלכליים המניעים את החברה מעלה משמעותית את יכולת הניבוי להצלחה בתביעה ובייצור של פוליסה מתאימה.

 

מהי סוכנות ביטוח?

סוכנות ביטוח היא גוף שמתווך בין חברת הביטוח ובין הלקוח. סוכן הביטוח הוא אדם שמכיר היטב את המנגנון הבירוקרטי של חברת הביטוח ובקיא גם בעקרונות המשפטיים והכלכליים שחברות הביטוח פועלות לפיהן.

תיווכו של סוכן הביטוח הוא יעיל מכמה טעמים מרכזיים: ראשית, סוכן הביטוח פועל עם חברות ביטוח רבות ובמובן הזה יכול לוודא שהאינטרס של הלקוח שלו לקבל את העסקה הטובה ביותר יקוים. על מנת לוודא זאת יש לבחור את סוכן הביטוח בקפידה.

שנית, סוכני הביטוח מיומנים בקריאה של פוליסות ביטוח ולכן הם מפרטים ומסבירים ללקוחותיהם מה המשמעות של חתימה על פוליסה כזו או אחרת מבחינת הכיסוי שלה – באופן שפחות מונע מאינטרס מאשר חברת הביטוח.

 

החשיבות של ההבדל בבחירת הביטוח

כפי שניתן להבין – לא חייבים כיום להיעזר בסוכן הביטוח על מנת לבחור פוליסת ביטוח אלא ניתן להתנהל באופן ישיר מול חברת הביטוח. עם זאת, כאשר עושים זאת – עבודת ההשוואה בין הצעות המחיר השונות של חברות הביטוח היא מורכבת הרבה יותר ועלולים להתבלבל בין כל הנתונים השונים המבדילים פוליסה אחת מאחרת. למידע נוסף https://bituach-har.org.il

 

סיכום

חברת ביטוח היא זו שמספקת את שירותי הביטוח וההחזרים הכספיים בהתאם לפוליסת הביטוח. סוכנות הביטוח היא החברה שמתווכת בין חברת הביטוח ובין הלקוח על מנת להתאים את הצרכים של הלקוח לפוליסה במחיר הטוב ביותר.

אולי יעניין אותך גם

פולוסה