חיפוש
חיפוש

מה ההגדרה של חדלות פירעון?

חדלות פירעון היא שמו של הליך בירוקרטי, אשר נועד להעניק לאנשים וחברות את האפשרות לצאת מתוך המשבר ולצמוח מחדש.

המדינה למעשה מעניקה הזדמנות נוספת לאנשים אשר נקלעו לקושי כלכלי משמעותי, וכעת אין להם את האפשרות לשלם את חובותיהם. במאמר זה נעסוק במושג חדלות פירעון בכללי, בהשלכות ארוכות הטווח שלו, בהזדמנות לשיקום, ובהשפעות שלו על שוק ההלוואות.

 

חדלות פירעון – הדרך לשיקום מתוך הקריסה

חדלות פירעון היא תהליך ארוך, אשר בסופו של דבר מאפשר לאדם או תאגיד להגיע למצב של הסדרה מלאה של חובותיו. ניתן להיכנס למצב של חדלות פירעון משתי סיבות עיקריות. האחת היא היעדר נכסים ורכוש בשווי המאפשר לכסות את החובות לנושים, והשנייה היא חוסר יכולת בטווח הנראה לעין לשלם חוב.

יש שני גורמים שונים אשר יכולים לבקש להכיר בחברה או באדם כחדל פירעון. גורם ראשון הוא האדם עצמו, המבקש באופן מודע מרצונו להיכנס להליך, במטרה לקבל בסופו הפטר מחובותיו ולצאת לדרך חדשה. הגורם השני הוא הנושים עצמם.

במסגרת ההליך של חדלות פירעון, מתבצעת סקירה מדוקדקת על ידי בית המשפט של רכושו של החייב. מתוך הרכוש הזה יוחזר חלק גדול ככל האפשר מחובותיו של חדל הפירעון, מה שיאפשר לנושים להשיג לפחות חלק מסוים מהסכום אותו הלוו.

חדלות פירעון נועדה בין השאר להבטיח שגורמים המלווים כספים יערכו בדיקת רקע מקיפה, ולא יעניקו הלוואות ביד רחבה מדי, מה שיגרום לאנשים לצלול לאסון כלכלי מהיר עקב השקעות לא נבונות.

 

מהם החסרונות של חדלות פירעון?

עבור אנשים רבים הנמצאים בחובות, הליך חדלות פירעון עלול להישמע מפתה במיוחד – הליך בירוקרטי אשר בסופו מתקבל במקרים רבים הפטר מתשלום החובות כולם. מדובר בטעות, מאחר שלכניסה להליך חדלות פירעון השלכות ארוכות טווח. אחד החסרונות העיקריים של חדלות פירעון, נובע מכך שהאדם יתקשה מאוד לגייס השקעות והלוואות לאחר מכן.

במידה וברצונו, לאחר סיום ההליך, להקים בית עסק חדש, הגורמים היחידים אשר יסכימו לקחת את הסיכון ולהלוות לו יעשו זאת בתמורה לריבית גבוהה במיוחד. כך, גם אם ההליך מעניק הזדמנות לשיקום החיים, הוא פוגע בהזדמנויות הכלכליות העתידיות.

 

כיצד תוכלו לקבל את ההפטר הנכסף?

קבלת ההפטר היא המטרה של רבים הנכנסים להליך חדלות פירעון. כדי להשיג את ההפטר, על החייב לעבור הליך בירוקרטי ארוך ומורכב. במסגרת הליך זה, בית המשפט נוטל לעצמו בעלות על כלל רכושו של החייב. רכוש זה מוערך על ידי שמאי מקצועי, ונמכר בתמורה לכיסוי חלק מיתרות החוב.

נוסף על כך, מבוצעת בדיקת מחקר על חשבונות בנקאיים ומניות ברחבי העולם, וגם בהם בית המשפט יכול לעשות שימוש כדי לכסות את יתרות החוב. בסופו של דבר, לאחר שכלל הרכוש הועבר את הנושים, תוכלו להגיש את הבקשה לקבל הפטר, ולצאת לדרך חדשה ואופטימית, נקיים מחובות.

 

פשיטת רגל בשלט

אולי יעניין אותך גם

עריכת דין
7 דברים שעושה עו"ד משפחה

בכל הנוגע לגירושין ולעניינים משפטיים הקשורים למשפחה, לעורך דין דיני משפחה תפקיד מכריע בהדרכת לקוחותיו בתהליך מורכב זה. עורכי דין אלו, הינם בעלי ידע נרחב

קרא עוד »
פולוסה